2016-06-09, 00:31
Medlem
Kommer få loss 300k inom det snaraste

Har inplanerat ganska omfattande renovering mm till våren nästa år, budgeten är satt till 300k och det blir ju inte sämre om jag istället har 350k eller mer!

Så hur kan jag på bästa sätt få dessa 300 att gotta till sig? att risker finns är jag medveten om, men det kanske jag är villig att ta!
Citera
2016-06-09, 00:39
Medlem
roulette, allt på grönt
Citera
2016-06-09, 01:24
Medlem
Xer0s avatar
Lägg det på ett konto med 3 månaders bindingstid. Få någon hundralapp i ränta för besväret.

Själv har jag en miljon liggandes på ett konto som skall betalas tillbaka den sissta nu i månaden. Vad kan man göra lixom? Pengar är ju inte värda något nu för tiden, så det går inte att få så mycket avkastning utan att ta stora risker.
Citera
2016-06-09, 01:28
Medlem
Tssns avatar
Hur insatt är du i privatekonomi/investeringar och hur stor risk vill du ta? Om du vill ta en ganska låg risk kan du ju alltid stoppa in det i någon trevlig fond om inte annat. Spiltan aktiefond investmentbolag hade jag nog stoppat de i isf, eller kört nå p2p lending typ lendify eller liknande.
Citera
2016-06-09, 02:54
Medlem
Newas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Lägg det på ett konto med 3 månaders bindingstid. Få någon hundralapp i ränta för besväret.

Själv har jag en miljon liggandes på ett konto som skall betalas tillbaka den sissta nu i månaden. Vad kan man göra lixom? Pengar är ju inte värda något nu för tiden, så det går inte att få så mycket avkastning utan att ta stora risker.

Får jag fråga vem och varför pengarna ska betalas tillbaka? och varför vänta till den sista om de redan ligger på kontot?
Citera
2016-06-09, 12:30
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newa
Får jag fråga vem och varför pengarna ska betalas tillbaka? och varför vänta till den sista om de redan ligger på kontot?

Inte samma konto. Swedbank har ju ingen ränta på sina konton.
Det är ett överbryggningslån för en bostadsaffär som skall betalas tillbaka.
Citera
2016-06-09, 12:44
Bannlyst
Köp häloin å sälj på närmaste demensboende...
Citera
2016-06-09, 14:27
Medlem
Newas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Inte samma konto. Swedbank har ju ingen ränta på sina konton.
Det är ett överbryggningslån för en bostadsaffär som skall betalas tillbaka.

OK då förstår jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in