2016-06-08, 23:09
Medlem
Hej, nu är det dags att börja dokumentera framgångsrikt tradingmönster. Följ gärna för gedigna köprekommendationer. Allt är baserat på tekniska analyser. Lär snitta mellan 0-7 affärer per dag med snitt risk för genomsnittlig förlust/avkastning per affär på 0,7 (ej garanterat men varje person får göra sin egen bedömning, inga pengar som investeras kan någonsin garanteras att få tillbaka). Utifrån samtliga köprekommandationer rekommenderar jag sälj vid vinst vid första möjliga börsstängning ej tidigare/senare. Jag kan skicka tidigare dokumentation av min handel till den som efterfrågar för att försäkra om förtroende för tråden.

Kommer börja med dagens köprek:

Autoliv SDB: Köp: 1014 kr
Fingerprint: Köp: 97:35 kr
JM: Köp: 229, 60 kr
SSAB B: Köp: 16:71 kr
Securitas B: Köp: 127,4
SCA B: Köp: 262, 6 kr

Det går bra för var och en att köpa till senare pris för den som vill, både köpa billigare och dyrare men mina köprek står som de är. Kan komma att blanka både värdepapper med underliggande samt index och annat men kommer alltid lämna rekommendation innan.
Senast redigerad av jollenbollen33 2016-06-08 kl. 23:16.
Citera
2016-06-09, 00:06
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jollenbollen33
Hej, nu är det dags att börja dokumentera framgångsrikt tradingmönster.

Intressant. Ska följa. Särskilt SSAB B, där jag ställer mig lite avvaktande.
Citera
2016-06-09, 00:07
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Hej, nu är det dags att börja dokumentera framgångsrikt tradingmönster. Följ gärna för gedigna köprekommendationer. Allt är baserat på tekniska analyser. Lär snitta mellan 0-7 affärer per dag med snitt risk för genomsnittlig förlust/avkastning per affär på 0,7 (ej garanterat men varje person får göra sin egen bedömning, inga pengar som investeras kan någonsin garanteras att få tillbaka). Utifrån samtliga köprekommandationer rekommenderar jag sälj vid vinst vid första möjliga börsstängning ej tidigare/senare. Jag kan skicka tidigare dokumentation av min handel till den som efterfrågar för att försäkra om förtroende för tråden.

Det går bra för var och en att köpa till senare pris för den som vill, både köpa billigare och dyrare men mina köprek står som de är. Kan komma att blanka både värdepapper med underliggande samt index och annat men kommer alltid lämna rekommendation innan.
Så hur ser analyserna ut som lett till köpråden?
Citera
2016-06-09, 10:31
Medlem
Samtliga bygger på rekylstrategier och stöd/motståndsnivåer som trygghetsindikatorer.

Autoliv SDB: Stochastic slow (2,3) kraftigt under 30 (18). Därför ska vi se en rekyl upp till 70 nivån i stochastic slow om man jämför med resten av månadens trender.

JM: Stochastic slow (2,3) kraftigt nere under 30 (22,328) men här också RSI låångt under 10 och nere i botten på 0,06..

SSAB: Samma som JM men lite högre RSI men var fortfarande under 10 så mycket tydligt case.

Securitas B: Visade en Engf- den 1 juni som sedan följts av 4 dagars nedgång. Vi börjar också närma oss en stark stödnivå. Stochastic slow långt nere under 30 säkrar dealen.

SCA B: 30 Maj visade den en hammer för uppgång som aldrig riktigt tog fart. Ett RSI under 10 samt stochastics under 30 säkrar dealen.

Edit: Rättelser
Senast redigerad av jollenbollen33 2016-06-09 kl. 11:00.
Citera
2016-06-09, 10:33
Medlem
SSAB B: Köp: 16:71 kr ----> Såld 17,14 kr (1,54% vinst)
Citera
2016-06-09, 11:09
Medlem
AstraZeneca: Köp: 476,5 kr

RSI under 10 och stochastics under 30. Vi närmar oss en stödnivå efter att ha fått en Engf- den 3 Juni som gett oss nedgång. Men nu med det vi ser i stochastics och RSI så ska den trenden vara över och vi ska ha en uppgång inom de kommande dagarna.
Citera
2016-06-09, 23:01
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Samtliga bygger på rekylstrategier och stöd/motståndsnivåer som trygghetsindikatorer.

Autoliv SDB: Stochastic slow (2,3) kraftigt under 30 (18). Därför ska vi se en rekyl upp till 70 nivån i stochastic slow om man jämför med resten av månadens trender.

JM: Stochastic slow (2,3) kraftigt nere under 30 (22,328) men här också RSI låångt under 10 och nere i botten på 0,06..

SSAB: Samma som JM men lite högre RSI men var fortfarande under 10 så mycket tydligt case.

Securitas B: Visade en Engf- den 1 juni som sedan följts av 4 dagars nedgång. Vi börjar också närma oss en stark stödnivå. Stochastic slow långt nere under 30 säkrar dealen.

SCA B: 30 Maj visade den en hammer för uppgång som aldrig riktigt tog fart. Ett RSI under 10 samt stochastics under 30 säkrar dealen.

Edit: Rättelser
Ska följa tråden och se hur det går för dig

Några frågor:

Hur länge brukar det bli att du sitter på dina positioner? Får intrycket av att du sitter några dagar på dom, med tanke på vilka verktyg du använder. Handlar du även intradag, på t.ex. volymer?

Jobbar du även med Elliottvågor/fib-nivåer?

Vilka andra instrument utöver aktier handlar du?
Citera
2016-06-10, 19:19
Medlem
S.O.Stolps avatar
Uppdatering

Aliv Köprek 1014. Toppade på 1018 kr sedan neråt. Nu 1006.
Fing har inte gått så bra. Du rekade köp på 97,35. Därefter neråt. Senast 93,45.
JM har inte heller gått någe vidare. Du rekade köp på 229,60. Därefter neråt. Senast 215,00.
Secu B från köprek på 127,4 till 123,7.
SCA B från 262,6 till 254,9.

Kul att SSAB B ökade, som jag trodde minst på.

SSAB B köptes för 16,71 men såldes för 17,14. Står nu i 17,91.

Riktigt tråkig avslutning på veckan överlag dock.
Citera
2016-06-12, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Ska följa tråden och se hur det går för dig

Några frågor:

Hur länge brukar det bli att du sitter på dina positioner? Får intrycket av att du sitter några dagar på dom, med tanke på vilka verktyg du använder. Handlar du även intradag, på t.ex. volymer?

Jobbar du även med Elliottvågor/fib-nivåer?

Vilka andra instrument utöver aktier handlar du?

Nej jag jobbar ej med elliotvågor eller fib-nivåer i nuläget. Har ej gjort tillräckligt med undersökningar av historisk data för att känna mig komfortabel att integrera in det med mina nuvarande strategier. Men så fort jag fått lite tid så ska jag försöka sätta mig ner och gå igenom det närmare

Jag handlar ibland med bull & bear certifikat med index eller specifika aktier som underliggande. I regel handlar jag med bear certifikat när jag väl handlar med certifikat vilket är ganska sällan.
Citera
2016-06-12, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Uppdatering

Aliv Köprek 1014. Toppade på 1018 kr sedan neråt. Nu 1006.
Fing har inte gått så bra. Du rekade köp på 97,35. Därefter neråt. Senast 93,45.
JM har inte heller gått någe vidare. Du rekade köp på 229,60. Därefter neråt. Senast 215,00.
Secu B från köprek på 127,4 till 123,7.
SCA B från 262,6 till 254,9.

Kul att SSAB B ökade, som jag trodde minst på.

SSAB B köptes för 16,71 men såldes för 17,14. Står nu i 17,91.

Riktigt tråkig avslutning på veckan överlag dock.

Ja, det har minst sagt varit en urusel vecka för börsen i allmänhet. Tyvärr får man räkna med att man råkar köpa in sig i situationer som med fingerprint och JM där vi haft två dåliga nyheter som skapat enorma nedgångar. I Fing så är det ju det chocken kring lanttos avgång och JM drabbades ju av att danske bank kommit ut med en mycket tråkig analys.

För att hantera detta så kommer vi behöva utöka tidsramen för fingerprint till i slutet på nästa månad men säljer vid första återhämtning till mitt gav om det kommer innan dess. Marknaden måste låta VD-bytet sjunka in bara. Christian Fredriksson har en stabil bakgrund med erfarenhet från större personalstyrkor än Lantto. Jag säger ej att Lantto inte är bra men bolaget står inte och faller med VD:n i min mening och jag tror att vi inom inte alltför lång framtid kan se en återhämtning som iallafall skademinimerar vår insats.

JM är jag mer orolig för och vi får avvakta hur börsen öppnar nu i nästa vecka men finns stor risk för en mindre förlust.

Samtliga övriga innehav är jag ej orolig för förutsatt att börsen rekylerar uppåt i nästa vecka. Men fortsätter vi i denna negativa trend imorgon och på tisdag är det dags att börja krishantera i dessa innehav.
Citera
2016-06-12, 19:49
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ja, det har minst sagt varit en urusel vecka för börsen i allmänhet. Tyvärr får man räkna med att man råkar köpa in sig i situationer som med fingerprint och JM där vi haft två dåliga nyheter som skapat enorma nedgångar. I Fing så är det ju det chocken kring lanttos avgång och JM drabbades ju av att danske bank kommit ut med en mycket tråkig analys.

För att hantera detta så kommer vi behöva utöka tidsramen för fingerprint till i slutet på nästa månad men säljer vid första återhämtning till mitt gav om det kommer innan dess. Marknaden måste låta VD-bytet sjunka in bara. Christian Fredriksson har en stabil bakgrund med erfarenhet från större personalstyrkor än Lantto. Jag säger ej att Lantto inte är bra men bolaget står inte och faller med VD:n i min mening och jag tror att vi inom inte alltför lång framtid kan se en återhämtning som iallafall skademinimerar vår insats.

JM är jag mer orolig för och vi får avvakta hur börsen öppnar nu i nästa vecka men finns stor risk för en mindre förlust.

Samtliga övriga innehav är jag ej orolig för förutsatt att börsen rekylerar uppåt i nästa vecka. Men fortsätter vi i denna negativa trend imorgon och på tisdag är det dags att börja krishantera i dessa innehav.
Varför ska du sälja FING precis vid ditt GAV? Köp/sälj bör väl rimligtvis baseras på en analys som är oberoende av hur man själv historiskt har agerat i aktien? För det du kommer fram till när du skriver att du ska sälja vid ditt GAV, om du gör en korrekt analys som bortser från din tidigare tagna position, är att där det då var köpsignal, är det alltså nu säljsignal.
Citera
2016-06-12, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Varför ska du sälja FING precis vid ditt GAV? Köp/sälj bör väl rimligtvis baseras på en analys som är oberoende av hur man själv historiskt har agerat i aktien? För det du kommer fram till när du skriver att du ska sälja vid ditt GAV, om du gör en korrekt analys som bortser från din tidigare tagna position, är att där det då var köpsignal, är det alltså nu säljsignal.

Det mest optimistiska utfallet är att aktien återhämtar sig till mitt gav, men om den inte gör det säljer jag tidigare. Anledningen till att samma köpsignaler inte längre gäller vid den nivån är naturligtvis eftersom situationen har förändrats med VD-bytet. Samtliga av mina köprek bygger på att aktien ska förhålla sig till kortsiktiga rekyltrender. Med nyheten om vd-bytet och kraschen det har inlett så har den långt fallit utanför detta mönster och därför vill vi så fort som möjligt ta oss ur positionen, helst vid gav nivån för att sedan vara fria att ta en ny position med det kapitalet, antingen i fing eller i annat bolag.

Vinstmöjligheterna är väldigt små per affär och vi vinner på att maximera antalet affärer. Därför är det inte hela världen om man får stå utanför en 2-3% uppgång ovanför mitt gav eftersom risken i positionen med tanke på vd-bytet inte är värt det i nuläget och dom 2-3% kan vi vinna med det kapitalet i andra bolag med tryggare förutsättningar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in