Citat:
Ursprungligen postat av
S.O.Stolp
Uppdatering
Aliv Köprek 1014. Toppade på 1018 kr sedan neråt. Nu 1006.
Fing har inte gått så bra. Du rekade köp på 97,35. Därefter neråt. Senast 93,45.
JM har inte heller gått någe vidare. Du rekade köp på 229,60. Därefter neråt. Senast 215,00.
Secu B från köprek på 127,4 till 123,7.
SCA B från 262,6 till 254,9.
Kul att SSAB B ökade, som jag trodde minst på.
SSAB B köptes för 16,71 men såldes för 17,14. Står nu i 17,91.
Riktigt tråkig avslutning på veckan överlag dock.
Ja, det har minst sagt varit en urusel vecka för börsen i allmänhet. Tyvärr får man räkna med att man råkar köpa in sig i situationer som med fingerprint och JM där vi haft två dåliga nyheter som skapat enorma nedgångar. I Fing så är det ju det chocken kring lanttos avgång och JM drabbades ju av att danske bank kommit ut med en mycket tråkig analys.
För att hantera detta så kommer vi behöva utöka tidsramen för fingerprint till i slutet på nästa månad men säljer vid första återhämtning till mitt gav om det kommer innan dess. Marknaden måste låta VD-bytet sjunka in bara. Christian Fredriksson har en stabil bakgrund med erfarenhet från större personalstyrkor än Lantto. Jag säger ej att Lantto inte är bra men bolaget står inte och faller med VD:n i min mening och jag tror att vi inom inte alltför lång framtid kan se en återhämtning som iallafall skademinimerar vår insats.
JM är jag mer orolig för och vi får avvakta hur börsen öppnar nu i nästa vecka men finns stor risk för en mindre förlust.
Samtliga övriga innehav är jag ej orolig för förutsatt att börsen rekylerar uppåt i nästa vecka. Men fortsätter vi i denna negativa trend imorgon och på tisdag är det dags att börja krishantera i dessa innehav.