2016-06-08, 09:24
Medlem
-Almightys avatar
Hittar ingen trd om detta fretag.

Lste att de precis tagit Fpc kund LG i deras nya telefon Stylus 2 Plus!

Kan detta vara en framtida konkurrent?

https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/217493/idex
Citera
2017-02-19, 09:11
Nn som har hrt ngot mer om Idex samarbete med Safran. Nr skall det mynna ut i ngon frsljning? 2018-2019?

Rcker kassan eller blir det en till nyemission?

Man har ven gtt ut med en nyhet angende utveckling av sensorer fr kontaktlsa kort.

http://www.idex.no/#!/news/companyne...ometric-cards/

Man misslyckades att sl igenom inom mobilerna, r det inte lite farligt att de slr p stora trumman redan nu och riskerar fiasko?
Citera
2017-08-09, 18:02
Medlem
Kolreds avatar
Hejsan,
Det fanns visst en trd! Jag lmnar ett citat nedan (orkade inte leta utanfr Avanza-appen), men vad sger ni om Idex? Kpvrt eller ej?

"STOCKHOLM (Direkt) Norska biometribolaget Idex har ftt en order frn en "strre asiatisk tillverkare" av autentiserings- och skerhetskort.
Det framgr av ett pressmeddelande.
Fingersensorn r placerad "off-chip", utanfr chipet, och leveransen av produkten vntas enligt Idex ske under det andra halvret 2017.
"Den stndiga feedbacken vi fr r att det varit svrt att hitta sensorlsningar som r redo fr massproduktion, men att Idex kommer ver den utmaningen", sger bolagets vd Hemant Mardia i en skriven kommentar.
David Djuphammar +46 8 5191 7913
Nyhetsbyrn Direkt"

En webcast dyker upp imorgon dri mer information antagligen kommer.
Citera
2017-08-12, 13:58
Intkterna minskar och kostnaderna kar.
http://hugin.info/131532/R/2126524/812126.pdf

Man har 420 miljoner norska kronor i kassan efter utgngen av kvartalet. Dessa pengar rcker som jag ser det i max 2 r till.

Kassafldet var -78 MNOK. Fortstter kassafldet att minska i denna takt behvs helt klart en nyemission snart. Massproduktion kostar vl en del s jag tror att det blir en till nyemission nsta r.
Citera
2017-08-12, 17:44
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Intkterna minskar och kostnaderna kar.
http://hugin.info/131532/R/2126524/812126.pdf

Man har 420 miljoner norska kronor i kassan efter utgngen av kvartalet. Dessa pengar rcker som jag ser det i max 2 r till.

Kassafldet var -78 MNOK. Fortstter kassafldet att minska i denna takt behvs helt klart en nyemission snart. Massproduktion kostar vl en del s jag tror att det blir en till nyemission nsta r.

Helt frsteligt att en nervs FPC gare hoppar in och kastar snbollar p en konkurrent. Allts dessa summor r vad det kostar att komma in i en marknad och man kan ju frst att investerare inte kastar pengar i sjn s att sga s FPC har en hel del att frsvara sig mot nu nr konkurrenter dyker upp och priser pressas. Vnta bara nr ett Kinafretag kastar sig i leken,ja d r FPC sagan slut.
Citera
2017-08-12, 21:21
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Helt frsteligt att en nervs FPC gare hoppar in och kastar snbollar p en konkurrent. Allts dessa summor r vad det kostar att komma in i en marknad och man kan ju frst att investerare inte kastar pengar i sjn s att sga s FPC har en hel del att frsvara sig mot nu nr konkurrenter dyker upp och priser pressas. Vnta bara nr ett Kinafretag kastar sig i leken,ja d r FPC sagan slut.
Hur skall Idex kunna konkurrera mot kineser menar du?
Citera
2017-08-12, 21:45
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Hur skall Idex kunna konkurrera mot kineser menar du?

Eller FPC fr den delen.
Citera
2017-08-12, 21:50
Denna trd handlar om Idex, frstr inte varfr du skall blanda in FPC i detta. Hur skall Idex konkurrera nr de aldrig tjnat pengar i biometribranschen nr det redan finns 3-4 spelare som bevisligen gr med vinst?
Citera
2017-08-13, 12:04
Medlem
Kolreds avatar
Citat:
Denna trd handlar om Idex, frstr inte varfr du skall blanda in FPC i detta. Hur skall Idex konkurrera nr de aldrig tjnat pengar i biometribranschen nr det redan finns 3-4 spelare som bevisligen gr med vinst?

Det r det som r frgan. En islossning krvs i form av ordrar. Mjligen r den senaste nyheten dr en "stor asiatisk aktr" nmns en brjan, men visst terstr en hel del och Idex fr nog betraktas som en hg-oddsare.
Citera
2018-08-16, 17:02
Medlem
OnkelTorgnys avatar
Har kpt in mig nu. Men tnker ven att norska brsen r bttre n svenska detta r s hoppas att avkastning p lng sikt blir bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in