Så SÄPOs arbete är, som tidigare nämnts, att vi ska skydda terroristerna!? Men Kassman på SÄPO gav inget vidare kontrollerat intryck? Verkade snarare själv rädd och skadad över situationen just nu.
Lämnar inte ut uppgifter om Svenska medborgare OCH PERSONER(?) Vafan sa han där egentligen?
Sverige har alltså i praktiken blivit en tillflyktsort för krigsbrottslingar och massmördare. Fy va humant att gömma dessa människor från straff. Säker samma resonemang när det handlat om om gamla nazister som även de var massmördare och krigsbrottslingar.
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Jaha, det enda som kan få stopp på detta vansinne verkar vara en stor jävla smäll, nära dig och mig.
När, om eller oavsett om det sker en smäll så kommer vi få allt mer övervakning av ALLA för att folk blir rädda.
Så SÄPOs arbete är, som tidigare nämnts, att vi ska skydda terroristerna!? Men Kassman på SÄPO gav inget vidare kontrollerat intryck? Verkade snarare själv rädd och skadad över situationen just nu.
Han är ju styrd av regeringen. Han får inte göra ett skit som inte är godkänt av dem. Om han dessutom skulle säga att han personligen tycker det är för jävligt så får han kicken på stående fot.
I ditt exempel som togs upp i Uppdrag granskning så visade det sig att självmordsbombaren fick stor hjälp men Säpo valde att inte undersöka det. I kvällens Kalla fakta så hörde Irak av sig om ett pågående terrorbrott och Säpo valde att inte höra av sig. Därefter fick vi se tipset som lämnades in om en existerande terrorcell och Säpo valde att ringa en söndag kl 07 för att sedan aldrig höra av sig igen.
Kommer aldrig lita på information från SÄPO. Det känns som att det enda som skyddar oss är att vi stryker mördarna medhårs!! Fy fan vilket äckligt land vi lever i. Jag håller tummarna för den shiamuslimska motståndsrörelsen i våra förorter.
Hur orkar våra politiker och tjänstemän leva med sig själva i sin ynkedom??
Jag har haft lite förtroende för Ygeman tidigare men nu det jag honom som en korrupt politiker som de övriga.
Sverige=världens galnaste och i framtiden även farligaste land...
Säpo sitter säkert på en lista med hundratals namn, kanske tusentals. Dessa måste såklart bevakas dygnet runt till oerhörda kostnader.
Säpo kan/får inte ingripa förrän verkliga bevis finns att tillgå, ajabaja annars. Känns som vi behöver nya lagförslag men det tyckte bevisligen inte Ygeman.
Vi blir aldrig av med våra terrorister, grattis Sverige!