Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2016-06-09, 01:33
  #85
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det kanske vore bra om du hade lite kunskap om hur det går till i länder som Irak och Afghanistan isf för att lita på löst skvaller och sensationsjournalistik.

Det vore ännu bättre om du läst på Sverige lagar och insåg att det finns en gräns för SÄPO underrättelse till andra länder. Däremot skulle det underlätta om man samarbetade med tex Iraks underrättelse eftersom det är där svenska IS krigare befinner sig, och där dom lämnar för att sedan åka hit. En sak är säker och du uttalar dig om utpressning osv, men det är ju hopplöst ovidkommande och det finns inte ett spår av detta. Vi andra som följer och hänger med i utvecklingen gällande terrorister svenska som Europeiska och inhemska vet betydligt mer än dig. Så förhåll dig sakligt och inte svamla så in i helvete.
Citera
2016-06-09, 06:34
  #86
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Jaha, det enda som kan få stopp på detta vansinne verkar vara en stor jävla smäll, nära dig och mig.
Nej tack. Jag värderar mitt liv högt och jag värderar ditt liv högt också. Jag önskar inte livet ur politiker heller men en stor fet jävla smäll i eller utanför rosenbad hade varit önskvärt så att politikerna hade skitit ner sig av rädsla. Då kanske Sverige hade vaknat
Citera
2016-06-09, 06:36
  #87
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2laatu
Och sedan när anses ”Irakisk säkerhetstjänst” vara tillförlitlig som källa? Lite källkritik vore toppen.

Vad har journalisten för trovärdighet, vilka var individerna som intervjuades i Iraq, vilken nivå jobbar de på och kan de rimligen ha någon som helst koll på hur mycket sammarbete som försiggår.

I Irak pågår ett fullskaligt inbördeskrig mellan Shia och Sunnimuslimer. Stora delar av säkerhetsapparaturen har genomlidit inre utrensningar och kvalitén är inget att skryta om vilket är uppenbart med tanke på att de så öppenhjärtigt kritiserar andra staters säkerhetstjänster i media (otroligt oprofessionellt och någonting som definitivt inte ligger inom deras arbetsområde, journalisten själv förvånades över den så slappa attityden till sekretess).

Det är väl naturligt att den svenska säkerhetstjänsten är något restriktiv med vilken information de delar med sig av och hur nära kontakter de formar när det gäller en så ostadig organisation.

Det är inte första gången Irakierna försöker manipulera debatten här i Sverige och lär inte bli sista gången häller men tro fan att jag litar mer till SÄPOS bedömning än någon dödspatrullschef i Irak.

Terrorresor är för övrig kriminaliserade i Sverige så om Irakisk säkerhetstjänst känner att de har tillräckligt med kött på benen så är det ju fritt fram för dem att dela med sig av sin information och hjälpa de svenska åklagarna men det skulle ju kräva ett professionellt agerande som möjligtvis ligger lite för avlägset så här mitt uppe i ett inbördeskrig,
Väl skrivet.
Förutom att inbördeskriget inte handlar om shia vs sunni.
Citera
2016-06-09, 10:23
  #88
Medlem
pe11es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det vore ännu bättre om du läst på Sverige lagar och insåg att det finns en gräns för SÄPO underrättelse till andra länder. Däremot skulle det underlätta om man samarbetade med tex Iraks underrättelse eftersom det är där svenska IS krigare befinner sig, och där dom lämnar för att sedan åka hit. En sak är säker och du uttalar dig om utpressning osv, men det är ju hopplöst ovidkommande och det finns inte ett spår av detta. Vi andra som följer och hänger med i utvecklingen gällande terrorister svenska som Europeiska och inhemska vet betydligt mer än dig. Så förhåll dig sakligt och inte svamla så in i helvete.

Var uttalar jag mig om utpressning???

Lär dig att läsa innantill och förstå skillnaden mellan enkla svenska ord, innan du börjar svamla om "vi andra som följer och hänger med i utvecklingen bla bla".
Det är ju grundskolekompetens du saknar!
__________________
Senast redigerad av pe11e 2016-06-09 kl. 11:13. Anledning: rättning
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback