2016-06-07, 05:13
Medlem
PeppaKaKas avatar
Tjena, jag har på de senaste veckorna fått svullna fötter. jag märkte de för ett par dagar sedan. det har förvärrats med tiden. Detta började hända när jag började ta mil promenader.. Jag är överviktig och jag brukar få ont i fötterna ibland.

Annars vad kan de beror på? det är bara fötterna dom är riktigt tjocka just nu känner ingen slags värk mer än att de bränns lite när jags tår på¨de. Och det är heller inga kosntiga färger på mina fötter

Och jaa jag ska till läkaren men ville kolla lite här också om det är väldigt farligt eller ej
Senast redigerad av PeppaKaKa 2016-06-07 kl. 05:15.
Citera
2016-06-07, 06:01
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeppaKaKa
Tjena, jag har på de senaste veckorna fått svullna fötter. jag märkte de för ett par dagar sedan. det har förvärrats med tiden. Detta började hända när jag började ta mil promenader.. Jag är överviktig och jag brukar få ont i fötterna ibland.
<klipp>
Men gå inte mil då innan du vet vad det är för fel. Har åxå problem med fossingarna och jag vet att det har att göra med en nervskada.

Men det kan vara blodtryck, diabetes eller överdriven alkoholkonsumtion som är boven vad jag nu fattat. Men exakt varför det skulle vara det fattar ju jag inte - sånt borde ju drabba hela kroppen och inte bara fötterna.

Finns nåt som överviktiga (tror jag) drabbas av men då svullnar tex hela benet upp, trombos/blodpropp men det drabbar väl bara ett ben eller var man nu får det. Har du fått det liksidigt så vetefasiken.

Iväg till farbror doktorn med dig är nog bäst som du redan klurat ut.
Citera
2016-06-07, 06:06
Medlem
PeppaKaKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Men gå inte mil då innan du vet vad det är för fel. Har åxå problem med fossingarna och jag vet att det har att göra med en nervskada.

Men det kan vara blodtryck, diabetes eller överdriven alkoholkonsumtion som är boven vad jag nu fattat. Men exakt varför det skulle vara det fattar ju jag inte - sånt borde ju drabba hela kroppen och inte bara fötterna.

Finns nåt som överviktiga (tror jag) drabbas av men då svullnar tex hela benet upp, trombos/blodpropp men det drabbar väl bara ett ben eller var man nu får det. Har du fått det liksidigt så vetefasiken.

Iväg till farbror doktorn med dig är nog bäst som du redan klurat ut.

Dricker inte alkohol, har slutat gå typ överhuvudtaget sedan dess. och omöjligt diabetes för jag äter inte så mycket socker.
Citera
2016-06-07, 07:04
Medlem
Blondiemans avatar
Citat:
Dricker inte alkohol, har slutat gå typ överhuvudtaget sedan dess. och omöjligt diabetes för jag äter inte så mycket socker.

Du kan ha diabetes trots att du inte äter så mkt raffinerat socker.
Citera
2016-06-07, 08:25
Medlem
Millediablos avatar
Ngn hjärtklaff som inte håller helt tätt? Men då är svullnaden varaktig.
Citera
2016-06-07, 19:32
Medlem
PeppaKaKas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Ngn hjärtklaff som inte håller helt tätt? Men då är svullnaden varaktig.

har inga övriga problem med kroppen :/ docxk är det dålig varm luft efter värmen. Dricker också mycket vatten, 2-3 liter ibland
Citera
2016-10-19, 10:09
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
har inga övriga problem med kroppen :/ docxk är det dålig varm luft efter värmen. Dricker också mycket vatten, 2-3 liter ibland

Du sover inte så mycket. Kan köpa melatonin över internet. Finns mycket olika varianter. Snabbverkande, långtidsverkande, droppar, olika styrkor... Mycket av sömntabletter är skräp men melatonin är naturligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in