2016-12-30, 19:19
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Beklagar men jag kan inte låta bli eftersom du med sådan emfas tidigare påstod att mina uppgifter angående att Martin aldrig begått sexualbrott var lögn.

När man läser FUPen med förhöret med Angelica framkommer mycket riktigt att Martin, den dagen 18/3 när han misshandlade Angelica också under misshandeln drog ner hennes underbyxor och hotade skada henne med en krok i underlivet.

Först kallade man detta som "sexuellt ofredande" i utkastet till misshandelsåtalet. Men när själva åtalet kom - hade man ändrat eftersom inte heller Angelica uppfattade att detta hade någonting med sex att göra. Det finns till och med ett utkast till åtal där man med penna strykit över denna åtalspunkt.
Martin blev således varken åtalad för sexuellt ofredande eller dömd för detta.

Martin är en återkommande våldsbrottsling och mördare, men han är ingen sexualbrottsling. Snarast närmast hatisk mot allt som anspelar på sexuellt tvång eller antydan att han skulle gjort något dylikt.
Det har något med hans märkliga"regelverk" om vad som är tillåtet respektive förbjudet moraliskt. Märkligt eftersom vissa saker som vi andra backar för anses tillåtna, men inte andra.

Men jag anser att det är sexuellt ofredande och således ligger det i hans person och han är fullt kapabel att slita av både byxor och trosa trots att A inte ville.
Och det förringar inte hans sex brott bara för misshandel, olaga hot, förstörelse.. Om du nu trodde det menar jag. En sexbrottsling som alla dom andra som begår ofredande.

Allt du malt på om gällande din egen uppfattning visade sig vara helt fel och ren lögn.

Citat:
Om en gärningsman exempelvis begår misshandel, olaga hot, olaga tvång, ofredande, hemfridsbrott, våldtäkt, sexuellt utnyttjande eller andra brott av liknande slag mot en närstående (eller tidigare närstående) person så kan det utgöra brottet grov fridskränkning

Rättar mig själv .
Misshandel, olaga hot och förstörelse fälldes han för gällande A. Det tar fortfarande inte bort att han slet av A trosorna.
Senast redigerad av Moosky 2016-12-30 kl. 19:37.
Citera
2016-12-30, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hur har jag betett mig då I den här tråden ifall du nu anklagar mig för att jag inte står för mina handlingar?

Vad har jag sagt som är så “hemskt” enligt dig?

Jag har efterfrågat en ärlig beskrivning av händelseförloppet – inte något Camilla “tror” eller låtsas tror för sin egen agenda, utan något som verkligen har hänt.

INGEN I hela tråden har sagt att Lotta förtjänade att dö. INGEN. Ändå tjatas det om detta dagarna I ända. Det blir lite tröttsamt att svara på samma fråga bara därför att du och dina likasinnade inte kan ta in budskapet.

Du, Remark och några likasinnade fjortonåringar efterlyser ett samhälle där samhället garanterar att alla killar som går på våra gator (eller surfar på internet) har en kvalitetsstämpel I pannan. Så att kvinnorna utan eget omdöme kan börja planera att bilda familj med dem redan vid första träffen.

Vi som har fyllt redan 15 år på den här sidan inser att det inte är ett möjligt scenario. Samhället kommer ALDRIG att kunna garantera alla fria individers lämplighet. Kvinnorna (såväl som männen) måste även I framtiden använda sin egen hjärna när de fattar livsavgörande val (av partner).

Att vissa individer har en kriminell karaktär eller att vissa individer har allvarliga psykiska störningar går inte att sudda bort. Det är så verkligheten ser ut.
Totalt nonsens, om du ska tillskriva mig den åsikten så får du allt belägga det genom att hänvisa till ett inlägg där jag uttrycket någonting som ens är i närheten av det. Klarar du av det?

Fjortonåringar hit och femtonåringar dit, vad håller du på med?
Sluta tramsa.

Vad är det för agenda du menar att hennes anhöriga har?

Det enda jag uttryckt i mina inlägg är en direkt avsky för hur ni bedriver en hetsjakt och en smutskastningskampanj mot ett mordoffer och hennes anhöriga. Det är lågt och fullständigt onödigt. Till vilken nytta, vad får ni ut av det?

Det samhälle jag efterlyser är ett samhälle där personer som har dödat 2 människor, invalidiserat 1 och fysiskt skadat åtskilliga fler ska hållas inlåsta resten av deras liv. De personerna har förverkat alla chanser och alla rättigheter, de ska aldrig mer komma ut i samhället. Det samhället efterlyser jag. Ingenting annat. Ditt sorgliga snömos utan täckning får du belägga eller ta tillbaka.

För min del så anser jag att han borde spärrats in för resten av livet redan första gången han dödade en annan människa, samhället har ingen plats för mördare och medborgarna ska skyddas från mördare. Genom att hålla de inlåsta kan samhället skyddas, allt annat är att spela rysk roulette med medborgarna. Det visar den här gärningsmannens brottshistorik alltför tydligt.

Ingenstans kan du hitta ett inlägg från mig där jag hävdar att ens val i livet inte påverkar ens liv. Naturligtvis gör de det.

Men att sitta i hundratals inlägg och peka på alla "fel" som ett mordoffer gjort och klanka ner på denne för helt oväsentliga saker som kläder, fåfänga, träningsintresse, solning, festande, intelligens, omdöme, lögner till tidigare pojkvänner, skötsel av en hund och allt vad det nu har varit är sorgligt och säger så otroligt mycket mer om er än om henne. Vad får ni ut av det? Och vad fan spelar det för roll?
Citera
2016-12-30, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Men jag anser att det är sexuellt ofredande och således ligger det i hans person och han är fullt kapabel att slita av både byxor och trosa trots att A inte ville.
Och det förringar inte hans sex brott bara för misshandel, olaga hot, förstörelse.. Om du nu trodde det menar jag. En sexbrottsling som alla dom andra som begår ofredande.

Allt du malt på om gällande din egen uppfattning visade sig vara helt fel och ren lögn.

Rättar mig själv .
Misshandel, olaga hot och förstörelse fälldes han för gällande A. Det tar fortfarande inte bort att han slet av A trosorna.

Men just Du av alla inläggsskrivare I denna tråd har varit den som hårdast har dragit linjen mellan vad någon är DÖMD för och vad inte. Vad DOMSTOLEN anser om saker och ting har varit det enda som du har varit intresserad av.

Nu plötsligt när du inser att du hade FEL då spelar det minsann ingen roll vad domstolen ansåg angående de brottet. Nu är det plötligt DIN ÅSIKT som ska definiera vad som ska anses vara sexuellt ofredande.

Det är ungefär som med Camilla: endast det hon TROR ska räknas..
Citera
2016-12-30, 20:02
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Men just Du av alla inläggsskrivare I denna tråd har varit den som hårdast har dragit linjen mellan vad någon är DÖMD för och vad inte. Vad DOMSTOLEN anser om saker och ting har varit det enda som du har varit intresserad av.

Nu plötsligt när du inser att du hade FEL då spelar det minsann ingen roll vad domstolen ansåg angående de brottet. Nu är det plötligt DIN ÅSIKT som ska definiera vad som ska anses vara sexuellt ofredande.

Det är ungefär som med Camilla: endast det hon TROR ska räknas..

Är du dum eller? Han är dömd för misshandel olaga hot och förstörelse. Solglittret menar att han inte är sexbrottsling, men jag anser det. Är det svårt? Du kan inte placera in honom som en som aldrig begår sexbrott utan bevisligen så har han även sexuellt ofredat oavsett om han dömd eller inte.
Du inbillar dig väl inte att man ska ha 10 olika åtalspunkter för att tillfredsställa några simpla kvinnohatare på Flashback? Ge dig nu det lär inte ske. Era jävla åsikter om Lotta är fanimej sämre än det sämsta. Jo just jag anser att det finns med i vittnesmålet i FU, så självklart har han gjort detta. Och han överklagar inte en enda av de andra åtalspunkterna heller,så där va han nöjd med att vara fälld.
Senast redigerad av Moosky 2016-12-30 kl. 20:05.
Citera
2016-12-30, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Totalt nonsens, om du ska tillskriva mig den åsikten så får du allt belägga det genom att hänvisa till ett inlägg där jag uttrycket någonting som ens är i närheten av det. Klarar du av det?

Fjortonåringar hit och femtonåringar dit, vad håller du på med?
Sluta tramsa.

Vad är det för agenda du menar att hennes anhöriga har?

Det enda jag uttryckt i mina inlägg är en direkt avsky för hur ni bedriver en hetsjakt och en smutskastningskampanj mot ett mordoffer och hennes anhöriga. Det är lågt och fullständigt onödigt. Till vilken nytta, vad får ni ut av det?

Det samhälle jag efterlyser är ett samhälle där personer som har dödat 2 människor, invalidiserat 1 och fysiskt skadat åtskilliga fler ska hållas inlåsta resten av deras liv. De personerna har förverkat alla chanser och alla rättigheter, de ska aldrig mer komma ut i samhället. Det samhället efterlyser jag. Ingenting annat. Ditt sorgliga snömos utan täckning får du belägga eller ta tillbaka.

För min del så anser jag att han borde spärrats in för resten av livet redan första gången han dödade en annan människa, samhället har ingen plats för mördare och medborgarna ska skyddas från mördare. Genom att hålla de inlåsta kan samhället skyddas, allt annat är att spela rysk roulette med medborgarna. Det visar den här gärningsmannens brottshistorik alltför tydligt.

Ingenstans kan du hitta ett inlägg från mig där jag hävdar att ens val i livet inte påverkar ens liv. Naturligtvis gör de det.

Men att sitta i hundratals inlägg och peka på alla "fel" som ett mordoffer gjort och klanka ner på denne för helt oväsentliga saker som kläder, fåfänga, träningsintresse, solning, festande, intelligens, omdöme, lögner till tidigare pojkvänner, skötsel av en hund och allt vad det nu har varit är sorgligt och säger så otroligt mycket mer om er än om henne. Vad får ni ut av det? Och vad fan spelar det för roll?

Varför frågar du då vilken relevans hennes val har för denna tråd? Svaret är ju givet. Leken man med elden blir man bränd förr eller senare. I hennes fall förr..
Citera
2016-12-30, 20:05
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Varför frågar du då vilken relevans hennes val har för denna tråd? Svaret är ju givet. Leken man med elden blir man bränd förr eller senare. I hennes fall förr..

För att det står inte med i brottsbalken , så därför är det inte relevant för tråden.
Citera
2016-12-30, 20:08
Medlem
Citat:
Är du dum eller? Han är dömd för misshandel olaga hot och förstörelse. Solglittret menar att han inte är sexbrottsling, men jag anser det. Är det svårt? Du kan inte placera in honom som en som aldrig begår sexbrott utan bevisligen så har han även sexuellt ofredat oavsett om han dömd eller inte.
Du inbillar dig väl inte att man ska ha 10 olika åtalspunkter för att tillfredsställa några simpla kvinnohatare på Flashback? Ge dig nu det lär inte ske. Era jävla åsikter om Lotta är fanimej sämre än det sämsta. Jo just jag anser att det finns med i vittnesmålet i FU, så självklart har han gjort detta. Och han överklagar inte en enda av de andra åtalspunkterna heller,så där va han nöjd med att vara fälld.

Du glömde nämna att Solglittret tillsammans med SVENSK DOMSTOL anser att han inte är sexbrottsling. Annan sorts brottsling ja – men inte sexbrottsling.

Vad du anser, tycker, tror eller hoppas ändrar inte på fakta.
Citera
2016-12-30, 20:09
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Du glömde nämna att Solglittret tillsammans med SVENSK DOMSTOL anser att han inte är sexbrottsling. Annan sorts brottsling ja – men inte sexbrottsling.

Vad du anser, tycker, tror eller hoppas ändrar inte på fakta.

När prövade svensk domstol detta du? Var tar jag del av detta?

Så var i brottsbalken står det om någons val av partner?

Citat:
SEXUELLT OFREDANDE genom att kring den 18 mars 2016 i lägenhet i Huddinge dra ner Angelica på golvet från en säng och dra av henne byxorna och trosorna, detta mot hennes vilja.
Citera
2016-12-30, 20:11
Medlem
Citat:

Han blev inte fälld för sexbrott.
Citera
2016-12-30, 20:12
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
[/b]

Han blev inte fälld för sexbrott.

Är han åtalad för sexbrott?
Citera
2016-12-30, 20:12
Medlem
Citat:
När prövade svensk domstol detta du? Var tar jag del av detta?

Så var i brottsbalken står det om någons val av partner?

Det är du som alltid hänvisar till brottsbalken och domstolsbeslut. Så nu denna gång är det bara att svälja fakta:

Han är inte en sexbrottsling, eftersom han inte är dömd som sådan.
Citera
2016-12-30, 20:13
Medlem
Citat:
Är han åtalad för sexbrott?

Inte ens det. För inte ens offret uppfattade det som hände som ett sexuellt ofredande.

Så du får helt enkelt ge dig hur mycket det än smärtan "din heder"..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in