2016-06-08, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Ja man undrar ju om det är genetiskt eller om det förekommit misshandel i familjen?
Hur ofta får man två barn som är rena psykopater?

Man behöver inte vara en psykolog för att förstå att någonting allvarligt hänt dessa syskon i barndomen. Så mycket ursinnigt hat och våld, det är ingenting man föds med. Jag gissar på en mycket traumatisk barndom + nån slags psykisk sjukdom/störning + t ex droger/mediciner/alkohol.
Citera
2016-06-08, 19:50
Medlem
Varför man håller ihop med människor som dessa:

(Vill också säga att jag kommer från en stabil 'svenson'familj med mor och far fortfarande tillsammans)

1. De får dig att tro att DE gör dig till en bättre människa. Utan dom är du ingen. När du gör som när personen vill, bara då är du bra nog. Avviker du det minsta är du hemsk och borde se över hela ditt liv.
Deras standad/krav/måttstock är allt - inget annat duger.

2. Som kvinna som varit ihop med missbrukare kan jag säga att anledningen att jag var tillsammans med honom såpass länge var pga de konstanta lovande orden att bli bättre.
Han skulle alltid 'sluta', 'skärpa sig', 'dra ner' osv. Om du älskar personen så tror du på det för länge.

(dessa exempel är från 2 separata förhållanden)

Mvh.

edit: rättstavning. kan vara fler, förlåt.
Citera
2016-06-08, 19:58
Medlem
PrimusPiluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Desto mer jag läser om denna idiot, desto mer förfäras jag över att han gick omkring fritt.

Senaste bedrifterna: 2014 dömd till 2,5 år för kvinnomisshandel. Släpps ut efter 2/3 antar jag eftersom han träffade BO i februari.

I maj 2016 misshandlar han BO. Varför låser de inte in honom omedelbart då? Hans fulla fängelsestraff är inte ens avklarat.

Vilket ruttet rättssystem vi har.

Han har ju begått hur många brott som helst, grova våldsbrott. Någonstans får det väl vara nog.

Du har helt rätt, jag blir sååååå trött
Citera
2016-06-08, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrimusPilus
Du har helt rätt, jag blir sååååå trött
Det som hände 2016, misshandeln.
Hon drog väl tillbaka den anmälan ?
Citera
2016-06-08, 20:03
Avslutad
33-åringen hävdar nu, efter han gripits för mordet på Lotta, att han lider av vanföreställnignar.
(+ mycket mer utav info./ detaljer).
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22962449.ab
Citera
2016-06-08, 20:04
Medlem
Citat:
Denna man har mördat en helt oskyldig kvinna, och hans bror mördade en helt oskyldig människa också. Även föräldrarna står i skuld, tycker jag, som åstadkommit två mördare till söner, två psykfall som samhället hade varit bra mycket bättre utan.

Hur populistiskt ditt förslag än är, håller jag faktiskt med dig.
Citera
2016-06-08, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juHac
Ni är helt sinnesslöa, man håller ihop med en dåre/idiot/missbrukare för att försöka kontrollera dom/situationen. Om ni inte är där, så låt vli att uttala er, tack
Vaddå, typ keep your enemies closer?
Det kan jag iofs föreställa mig.
Citera
2016-06-08, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Bodde bo i villa, det såg ut så i aftonbladet som han slagit i glasrutan på dörren
Nej, hyreshus. Han bröt sig in i porten och bankade på lägenhetsdörren tills hon till slut öppnade.
Citera
2016-06-08, 20:06
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Citat:
Denna man har mördat en helt oskyldig kvinna, och hans bror mördade en helt oskyldig människa också. Även föräldrarna står i skuld, tycker jag, som åstadkommit två mördare till söner, två psykfall som samhället hade varit bra mycket bättre utan.

Föräldrarna står i skuld? vilket skitsnack föräldrar har i dom allra flesta fallen ingen somhelst skuld i att deras söner eller döttrar tar livet av någon.
Citera
2016-06-08, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninnisss
Helt efterblivet, dem har inget med mordet att göra.

De har två kriminella söner som har förstört livet för många människor redan innan denna BO slogs ihjäl, och föräldrar brukar ha en hel del att göra med hur ungarna beter sig.
Citera
2016-06-08, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Det tror jag inte alls att "normala" kvinnor hade gjort. Många bryr sig inte om utseendet utan väljer partner mycket på grund av insidan. Det är faktiskt ingen klyscha för många. Många går efter utseendet men andra tycker insida är det viktigaste. Du vet ingenting om hur han har varit mot henne i början eller varför hon valde honom. Han kanske var den snällaste och gulligaste i början och då kanske hon tänkte "Det gör inget med hans tatueringar han har en så fin insida".

Jag frågade tidigare om det här fenomenet men jag förstår fortfarande inte och tycker din förklaring haltar. Den här snubbens utseende bara skriker problem.
Citera
2016-06-08, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninnisss
Helt efterblivet, dem har inget med mordet att göra.
Har man avlat fram två mördare, då har man en viss skuld i det.

Tänk dig hur tankarna går hos dem, om de finns i livet fortfarande och inte är sänkta av alkoholmissbruk vilket inte skulle förvåna mig om dom är.
Senast redigerad av glendale 2016-06-08 kl. 20:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in