Citat:
[i]
Under denna period 25/5 - 3/6 skickade Lotta totalt 189 sms till Martin. Martin skickade 232 sms till henne.
Lotta skrev bl a:
"Du finns kvar i mitt hjärta". 29/5
"Du finns jämt i mina tankar". 31/5
"Så glad att du fått hjälp. Det behövs för att vi ska få en framtid tillsammans med allt vad det innebär barn, resa, trygghet, skratt etc". 1/6
"Du har funnits i mitt ❤️ hela tiden. Saknar din famn" 1/6 kl 21.37
"Trevligt att få umgås med dig idag". 2/6 kl 21.21
"Vill gärna ses och få hålla om dig" 3/6 kl 17.57
"Jag gillar dig och vill ha dig i min närvaro hela tiden" 3/6 kl 18.12
"Ska vi träna imorgon.. Funkar kl 12? Skulle kunna tänka mig att sola också". 3/6 kl 19.02
"Skulle inte du ringa ikväll?" 3/6 kl 19.03
"Gör vad du vill..Fokusera på ditt nu. . Har inte sagt att du inte får. Men så fort vi pratar måste du jämt avbryta för att det ringer. Du säger att du snart ska ringa tillbaka men du gör aldrig det" 3/6 kl 20.58 Detta är Lottas allra sista sms till Martin.
Tror man måste läsa och begrunda detta. Det är nog sannolikt att hon ville träffa honom på natten 3-4/6 när han knackade på rutan.
Under denna period 25/5 - 3/6 skickade Lotta totalt 189 sms till Martin. Martin skickade 232 sms till henne.
Lotta skrev bl a:
"Du finns kvar i mitt hjärta". 29/5
"Du finns jämt i mina tankar". 31/5
"Så glad att du fått hjälp. Det behövs för att vi ska få en framtid tillsammans med allt vad det innebär barn, resa, trygghet, skratt etc". 1/6
"Du har funnits i mitt ❤️ hela tiden. Saknar din famn" 1/6 kl 21.37
"Trevligt att få umgås med dig idag". 2/6 kl 21.21
"Vill gärna ses och få hålla om dig" 3/6 kl 17.57
"Jag gillar dig och vill ha dig i min närvaro hela tiden" 3/6 kl 18.12
"Ska vi träna imorgon.. Funkar kl 12? Skulle kunna tänka mig att sola också". 3/6 kl 19.02
"Skulle inte du ringa ikväll?" 3/6 kl 19.03
"Gör vad du vill..Fokusera på ditt nu. . Har inte sagt att du inte får. Men så fort vi pratar måste du jämt avbryta för att det ringer. Du säger att du snart ska ringa tillbaka men du gör aldrig det" 3/6 kl 20.58 Detta är Lottas allra sista sms till Martin.
Tror man måste läsa och begrunda detta. Det är nog sannolikt att hon ville träffa honom på natten 3-4/6 när han knackade på rutan.
Ja, man måste läsa och begrunda alla sms som skickats dem emellan, samt inkludera deras situation i övrigt. Att enbart plocka några sms här och där ger ingen objektiv eller samlad bild av läget. Martin blev förbannad om hon inte svarade på volley, flera ggr. Han var på henne som en hök, hela tiden. Han bröt ned henne både fysiskt och psykiskt. Du kan likställa det med hjärntvätt, om du vill.
Att förenkla saker och skuldbelägga Lotta hjälper ingen. Det är lätt att som betraktare tala om hur hon och andra i hennes situation skulle ha gjort. Betydligt svårare, när man befinner sig där själv.
Vill ni diskutera allmänt kring fenomenet finns tråd här: (FB) Hur känner ni när ni ser bilder på Lotta och hennes mördare?