Jag har en bekant (inte släkt, men nära på) som gång efter annan "faller för fel killar".
Hon var tillsammans med en som misshandlade henne, vi omkring henne agerade, såg till att dom bröt med varandra, hjälpte henne med lägenhet osv (trots att det var hennes lägenhet dom delade så fick han behålla den).
En månad senare söker HON upp honom och vill att dom ska försöka igen???
Först i smyg några gånger, sen tar hon hem fanskapet till sin nya lägenhet (som inte han skulle känna till adressen till), han visar dock sin rätta sida igen, hon vill inte veta av honom, han super sig full och åker hem och slår sönder henne och lägenheten hon får hyra i andrahand av en vän.
Nästa snubbe hon möter ser också ut som en hustrumisshandlare, någon i bekantskapskretsen kollar upp honom, visst är han dömd för det
Sammanlagt har hon säkert haft tio såna killar genom livet, alla likadana losers.
Varje gång någon har fått henne att anmäla så har hon senare tagit tillbaka anmälan och "gett honom en chans till", ofta har hon sagt åt polisen att hon har ljugit om hur dokumenterade skador hon har anmält har uppstått så att inte polisen ska driva vidare till åtal.
Vissa kvinnor har det självskadebetendet, jag är inte psykolog, så jag avfärdar dom som dumma i huvudet helt enkelt.
Jag offrade rätt mycket för att hjälpa henne den gången, men fick ingen tacksamhet för det, hon satte däremot mig rejält i klistret.
Vi har ingen kontakt i dag, men hennes nye "tuffe snubbe" spöar henne så fort han har fått i sig en öl har jag fått veta, men tydligen vill hon ha det så