2016-10-01, 17:56
Medlem
PrincessDaisys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
ACAB tatuering samt tatuering på skallen borde vara tillräckligt för att undvika någon.

Vad såg Lotta i detta missfoster?

Ursäkta kanske dum fråga ,men vad står ACAB för? Vad betyder det?
Citera
2016-10-01, 17:57
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Åh fan, då hade jag fel i den saken. Men det spelar ingen roll, för det styrker fortfarande inte att hon var i missbruk.
Nej det förklarar varför hon sökte nytt jobb.
Citera
2016-10-01, 17:59
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Later
Jo, det är det säkert!
Jag är inte ute efter att skuldbelägga Lotta alls, MEN vi måste ju vara objektiva och inse att hon blev inte brutalt överfallen i sitt hem av en random idiot.
Hon hade haft möjlighet att komma levande ur detta om hon hade velat.
Kan Ni sluta bunta ihop oss som kommer med lite motargument att stå på MJs sida.
Jag gör det verkligen inte!!

Edit: Lotta förtjänade verkligen inte detta öde (vem fan gör det?). Men hon visste tidigt vad för monster hon "blev förälskad" i.
Kan vi vara överens om det!?

Jag håller med dig om allt du skriver i detta inlägg. Det var logiken kring "ful equals våldsverkare" som jag motsade mig.
Citera
2016-10-01, 18:00
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Ang jobb - Lotta var via en uthyrningfirma anställd på 50%, det skrivs att placeringen var på 1 år.

Så hon var mycket utsatt ekonomiskt och socialt… vad har hänt henne under alla år… 41 år, lågutbildad svensk kvinna. Hur hög är arbetslösheten egentligen?
Senast redigerad av IQ130 2016-10-01 kl. 18:06.
Citera
2016-10-01, 18:11
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast jag vill ändå inte acceptera idén att kvinnorna i denna typ av situationer är totalt hjälplösa offer för omständigheterna på samma sätt som exempelvis en kvinna i sydsudan som bara kan se på när ett tiotal tungt beväpnade män våldtar hennes sjuåring till döds. Låt vara att kvinnor som Lotta. i någon mån kanske formats under uppväxten i en större uppfattning om vad ett vettigt förhållande är. Och ibland kan det nog också vara en halvt undermedvetet strategi att ge sig in i denna typ av förhållanden där båda är otillräckliga för såväl egna som motpartens behov och möjligheter utan man snarare triggar varandra till sina sämre sidor. Den kvinnliga parten drar ju nästan alltid vinstlott i det att hon vinner oftast sympatierna, även bland mannens vänner och kanske även hans familj då mannen är den som finner sig stå där med att ha gjort just det som ryms inom gärningsbeskrivningen i brottsrubriceringen.

För mig låter det väldigt konstigt om just det att hon ville ha barn skulle vara anledning till att hon nedjusterat krav i vad hon söker i en tänkt partner. Det borde rimligtvis vara tvärtom, att man vore mer kräsen om familjebildning är målsättning med förhållandet.
Som sagt,, denne Martin är för långt från att vara min tekopp så att säga, men hon kanske uppfattade honom som "rätt" och tillräckligt stabil om de umgicks någon tid på kompis i å innan de blev tillsammans som ett par. Han kanske faktiskt betedde sig annorlunda till vad som är "polare" och vad som är "hans tjej"?
Faktumet att Lotta inte "tog tag" och själv tog sig ur det hela är ju inte på något sätt ett bevis på att hon med sunt sinne sökte sig till den här relationen.
Att hon sökte sig till den här mannen, igen och igen, visar ju men klar tydlighet att något inte stod rätt till med Lotta.
Lotta var vek, hon hade psykiska problem och hon hade den enorma oturen att träffa en man med synnerligen allvariga och farliga psykiska problem.

Och jag vill gärna tillägga att ansvaret för Lottas död ligger hos lagstiftaren. Den här mannen borde ju ha hållits inlåst för all framtid sedan långt innan han träffade Lotta.
Citera
2016-10-01, 18:15
Medlem
acebaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessDaisy
All cops are bastards
Citera
2016-10-01, 18:15
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessDaisy

All Cops Are Bastards
Citera
2016-10-01, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Faktumet att Lotta inte "tog tag" och själv tog sig ur det hela är ju inte på något sätt ett bevis på att hon med sunt sinne sökte sig till den här relationen.
Att hon sökte sig till den här mannen, igen och igen, visar ju men klar tydlighet att något inte stod rätt till med Lotta.
Lotta var vek, hon hade psykiska problem och hon hade den enorma oturen att träffa en man med synnerligen allvariga och farliga psykiska problem.

Och jag vill gärna tillägga att ansvaret för Lottas död ligger hos lagstiftaren. Den här mannen borde ju ha hållits inlåst för all framtid sedan långt innan han träffade Lotta.

Du har helt rätt.
Tyvärr har liknande hänt förr och kommer att hända igen.

Den här människan har visat med all tänkbar tydlighet att han inte borde släppts ut,och bör heller inte släppas ut.
Tyvärr kommer säkerligen någon kvinna som vill leka moder Teresa att försöka ge honom sin kärlek, med samma misslyckande som tidigare kvinnor i GMs liv.

Så sorgligt,släpp inte ut honom igen !!
Senast redigerad av zebop 2016-10-01 kl. 18:55.
Citera
2016-10-01, 18:45
Medlem
Det är inte polisen som beslutar om en gripen skall släppas eller inte. Det är åklagare och annat löst folk. De allra flesta poliser skulle nog helst vilja göra processen kort med GM. Vilket jävla avskum!
Citera
2016-10-01, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fafnesbane
Det är inte polisen som beslutar om en gripen skall släppas eller inte. Det är åklagare och annat löst folk. De allra flesta poliser skulle nog helst vilja göra processen kort med GM. Vilket jävla avskum!

Synd att Martin inte gjorde utfall mot polisen när de anlände så någon hade skjutit honom.
Det hade varit rättvisa! Och då tänker jag inte alls i suicide by cop tankarna. Utan att han blev förbannad och polisen tvunget hade skjutit ihjäl fanskapet.

Och kan inte sluta förundras över hur man kan skriva så mycket tjafs i sms dag in och dag ut.
Citera
2016-10-01, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Ändra "vardag" till "liv" om det fungerar bättre för dig. Han var en del av Lottas liv, mer än vad någon vill se och här blir det ett problem och grovt tankefel om man dömer detta moraliskt. Se det som det är, hon levde i ett destruktivt förhållande, där våldet snabbt normaliserats. Förstår man hur det här går till kan man möjligen hitta på något för att förhindra att samma sak sker.

Tror att det enda som gäller här är utbildning, utbildning, utbildning. Inse hur snabbt det går att skjuta på de egna gränserna. Människor är lätta att manipulera. Nyligen kom det fram att vi inte ens är säkra på vad vi minns, om någon vi har förtroende för, påstår att vi har fel. Varje gång vi plockar fram ett minne ändras det vi memorerat. Minnet är inte stabilt lagrat. Det finns ett behov av att inte minnas allt inbyggt i oss. Selektivt minne och normalisering leder kanske till att vi överlever svåra händelser bättre, men kan också leda till att vi blir risktagare.

Kanske är det så att något i evolutionen gör att vi leds fel av vårt arv att glömma och utsätta oss för risker för att komma vidare (och fortplanta). Lotta ville gärna ha barn, det kan ha lett till att hon var mer överseende med den här personen än vad hon skulle ha varit annars. En spekulation.

Att det som hänt är straffbart och en persons fel är alla friska indvider överens om, utom den galne advokaten i tråden som inbillar sig att alla brott som sker är indvidens eget ansvar (alltså att den som utsätts för brott har ansvar, medan den som begår brottet glöms bort… vad kan det tankesättet bero på…?)

Visst, han blev en dominerande del av hennes liv, även om det inte var mycket "vardag" över det hela.

Men hur går det ihop med AS egentlige - som också "accepterade" misshandel?
Citera
2016-10-01, 19:01
Medlem
Jag tycker ändå lite synd om hon som blev dödad, annars måste jag säga att Martin Jonsson må vara den mest obehagliga personen jag hört talas om..

Undrar hur han får det på fängelset? Han kan nog åka på pisk.

Sen kvinnan som dog, varför är hon så korkad och blir tillsammans med en kille som alla fattar är kriminell? Vore det inte smartare om hon undvek sådana och blev tillsammans med en helt vanlig kille med ett vanligt jobb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in