2016-10-01, 00:31
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Finns nog ingen som betvivlar hans skuld, och jag hoppas du har rätt när du säger att han kommer dömas för mord. Är dock rädd för att det slutar i dråp eller i värsta fall vållande.
Nu ska du inte vara så negativ. Angelica kanske saknar sin kille, och då vore det ju utmärkt om hon fick hem honom så snart som möjligt?

Undra hur det scenariot skulle se ut. Säg att Martin får sex år för vållande (vilket vore fördjävligt, men ändå fullt möjligt) och är ute om ett par år. Angelica tar hem honom och blir ihjälslagen två-tre månader senare. Skulle Moosky och Tigerkid försvara henne lika ihärdigt och skylla på samhällets brister som de gör nu i Lottas fall?
Citera
2016-10-01, 00:34
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Teknisk bevisning har visat att mannen gjorde ett uppehåll i misshandeln.
– Det är väldigt mycket våld, väldigt många slag och sparkar. Jag anser att han haft möjligheten att besinna sig, sa Tobias Kudrén under pressträffen enligt DN.

Åklagaren har sagt till DN att han inte kommer att yrka på vård i stället för fängelse.
– Nej, nej, det finns ingen möjlighet, har Tobias Kudrén sagt till tidningen.
http://www.gp.se/nyheter/sverige/lottas-misst%C3%A4nkte-m%C3%B6rdare-det-brann-i-mitt-huvud-1.3831425

Ännu en belastning som kommer vid bedömningen av straffmätningen. Han slog pausade och fortsatte sedan sin dödsmisshandel. Tja, han är så rökt och en åklagare som kunde förhindrat detta mord. Det blir nog en rättegång att se fram emot och helst då domslutet kommer.
En våldspsykopat som kommer vara inlåst och samhället betydligt tryggare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Undra hur det scenariot skulle se ut. Säg att Martin får sex år för vållande (vilket vore fördjävligt, men ändå fullt möjligt) och är ute om ett par år. Angelica tar hem honom och blir ihjälslagen två-tre månader senare. Skulle Moosky och Tigerkid försvara henne lika ihärdigt och skylla på samhällets brister som de gör nu i Lottas fall?

Naturligtvis. En kvinna ska aldrig behöva ta ansvar för sina handlingar. Går det åt helvete så är det alltid samhällets, patriarkatets eller någon annans fel såklart.
Citera
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Säg att Martin får sex år för vållande (vilket vore fördjävligt, men ändå fullt möjligt) och är ute om ett par år. Angelica tar hem honom och blir ihjälslagen två-tre månader senare. Skulle Moosky och Tigerkid försvara henne lika ihärdigt och skylla på samhällets brister som de gör nu i Lottas fall?

Fullt möjligt, tyvärr.
Citera
2016-10-01, 00:35
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leck.mich.am.arsch
Normala människor tycker att det är en varningsklocka men för en otroligt stor del av tjejerna (i olika grad) och specifikt i det här fallet för Lotta och Angelika, är det snarare tvärtom, spännande, farligt, intressant, kittlande och som grädde på moset i det här fallet Martins bror dömd för en av Sveriges brutalaste mord och livslång våldsman precis som han. Tjejerna står i kö för att slänga upp slidan för sådana typer men det vill fruntimmren tysta ned, det ska inte få diskuteras. Något att fundera på.

Och när omgivningen varnar de så snäser de 'lägg dig inte i mitt liv'.

Det är "allas lika värde" som sätter griller i skallen på PK lobotomerade, de tror att alla tänker som de.
Citera
2016-10-01, 00:36
Medlem
Citat:
Nu ska du inte vara så negativ. Angelica kanske saknar sin kille, och då vore det ju utmärkt om hon fick hem honom så snart som möjligt?

Mycket bra fråga!
Angelica borde tänka om när väldigt många sett hennes , faktiskt söta ansikte, med en blåtira.
Vilken normal kvinna eller man vill fortsätta älska någon som gjort så mot Angelica?
Jag känner ingen för tillfället!
Citera
2016-10-01, 00:38
Medlem
jack.danielss avatar
efter läst sms konversationen, så kan jag inte se en kvinna som försöker avskärma sig från honom. Nästan tvärtom faktiskt!
Citera
2016-10-01, 00:41
Medlem
jack.danielss avatar
Trasiga människor, båda två tyvärr:-(
Citera
2016-10-01, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
efter läst sms konversationen, så kan jag inte se en kvinna som försöker avskärma sig från honom. Nästan tvärtom faktiskt!

Exakt! Men de som inte är objektiva menar att hon vågade inte annat.
Det kan mycket väl vara sant men........
Du ser ett drag mot det farliga som botas med samlag.
Och jag hoppas Martin får livstid!
Citera
2016-10-01, 00:42
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Om detta stämmer är det bara att dra ett streck i debatten. Hon lekte med elden och det blev hennes död. Det finns män som gjort samma misstag i val av vänner och slutat på samma sätt.

Tillägg: Om jag som vuxen man började umgås med folk som MJ skulle jag blivit idiotförklarad direkt, med all rätt.
Citera
2016-10-01, 00:47
Medlem
Citat:
Tillägg: Om jag som vuxen man började umgås med folk som MJ skulle jag blivit idiotförklarad direkt, med all rätt.

Ingen börjar umgås med personer som Martin Jonsson om man aldrig varit i samma kretsar.
Men Martin Jonsson har ingen rätt hoppa ihjäl någon för det.
Undra vad Lotta tänkte med när hon lät denna Beast in i hennes hem 04 juni.........
Citera
2016-10-01, 00:48
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Sant, vill man gosa med vargar, så tar man en risk! Inte tu tal om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in