Citat:
Ursprungligen postat av
Utflyttad
Mina fetningar.
Att vänner och släktingars vittnesmål inte skulle accepteras pga "jäv" är inget annat än struntprat. Rättegångar är fulla med edsvurna vänner och släktingar.
Vad släktingar och vänner har hört och sett kan mycket väl accepteras som bevis. Att påstå att det som en regel inte accepteras är bara struntprat.
Ett väldigt känsligt ärende det här och jag får t.o.m. en känsla av att det finns vänner och/eller släktingar i tråden som försvarar sin flathet med olika ursäkter.
Du behövde inte göra fetningar för du upprepa dig ju bara med nya ord?
VAD KUNDE ACCEPTERAS SOM BEVIS SOM INTE ANMÄLDES AV SLÄKTINGAR?
Att sätta "" mellan ordet jäv tyder på kraftig okunskap så googla ordet så förstår du innebörden. Givetvis kan en partner/släkting mm vittna för ens fördel, men man tar i beaktning att personen är jävig och finns inte andra opartiska vittnen ska det finnas en mycket stark teknisk utredning som styrker teorin.
Haha du kan nog inte lita på din känsla så mycket bakom flötet du är

Den dan det händer en kvinnlig bekant i din bekantskapskrets något vill jag höra hur du ställer dig till situationen och tar på dig skulden. För att för mig finns det bara en bov i dramat, gärningsmannen.. men det rimmar inte för dig?