• 1
  • 2
2016-10-05, 15:05
Medlem
fittas avatar
Jag ligger kvar tungt i G4S som mitt största innehav, kom in runt 15dkk och är upp över 20%. Det känns ju lockande att sälja av men mitt hjärta säger åt mig att behålla.

G4S verkar även åter satsa på säkerhetsbranschen i Sverige genom sitt nya bolag AVARN Security. Någon som vet hur ägarbilden ser ut, visst är det G4S som äger AVARN?
Citera
2017-02-16, 07:22
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Jag ligger kvar tungt i G4S som mitt största innehav, kom in runt 15dkk och är upp över 20%. Det känns ju lockande att sälja av men mitt hjärta säger åt mig att behålla.

G4S verkar även åter satsa på säkerhetsbranschen i Sverige genom sitt nya bolag AVARN Security. Någon som vet hur ägarbilden ser ut, visst är det G4S som äger AVARN?

Nej, G4S har inget med Avarn att göra.

G4S har alltid gått dåligt här - detta p.g.a. Sec starka fäste.

Jag har inget gott att tillföra vad gäller från G4S tid, var anställd och uppfattade hela deras struktur och organisation som katastrofal.

Jag kan tydligt säga att det märktes att det inte fanns några pengar till driften. Under flera flera år - i praktiken säkerligen sedan Falcks dagar hade fördärvet startat.
Citera
2017-02-16, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Nej, G4S har inget med Avarn att göra.

G4S har alltid gått dåligt här - detta p.g.a. Sec starka fäste.

Jag har inget gott att tillföra vad gäller från G4S tid, var anställd och uppfattade hela deras struktur och organisation som katastrofal.

Jag kan tydligt säga att det märktes att det inte fanns några pengar till driften. Under flera flera år - i praktiken säkerligen sedan Falcks dagar hade fördärvet startat.

Det är väl just detta som är caset för en investering. Att de sedan några år har en ny ledning på plats som ska städa upp efter dessa gamla försyndelser. Tycker det ser ut som att de är på rätt väg med bolaget och har det som ett av mina största innehav. Åkt med sedan ca 17dkk och fått lite utdelning dessutom så det ser bra ut. Jag vet inte om jag hade startat en investering på de här nivåerna om jag inte ägt sedan tidigare men jag ser det absolut som ett behåll.
Citera
2017-02-18, 08:31
Medlem
knut_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derstatic
Det är väl just detta som är caset för en investering. Att de sedan några år har en ny ledning på plats som ska städa upp efter dessa gamla försyndelser. Tycker det ser ut som att de är på rätt väg med bolaget och har det som ett av mina största innehav. Åkt med sedan ca 17dkk och fått lite utdelning dessutom så det ser bra ut. Jag vet inte om jag hade startat en investering på de här nivåerna om jag inte ägt sedan tidigare men jag ser det absolut som ett behåll.

Tror också det där är en aktie för byrålådan. Jag fyndköpte också ett antal strax under 17; har för mig det var någon negativ rapport och dessutom en skandal som tryckte ner, men börsens minne tenderar ju att vara kort. Men, som du säger, skulle man köpa i branschen idag idag, så är det inte säkert det skulle bli i detta bolag. Befintliga innehav kan gott få ligga där och ge utdelningar däremot som de små pengageneratorer och sedelfabriker de är
Senast redigerad av knut_1 2017-02-18 kl. 08:34.
Citera
2017-04-09, 15:29
Medlem
Jazzqats avatar
Något som vill dela sina tankar?

https://www.avanza.se/placera/redakt...ursrallyt.html
Citera
2017-08-08, 22:44
Medlem
fittas avatar
Jag har nu sålt mina G4S och gjorde en riktigt bra affär, hoppas fler tog chansen. Jag tror fortfarande på bolaget men nu är den rätt värderad och kommer ligga där den ligger så investerar i annat så länge och går all in vid nästa "krasch".
Citera
2020-07-13, 09:33
Medlem
morkfromorks avatar
https://www.di.se/live/securitiaskon...tat-an-vantat/

Dags för en bra rapport?
Citera
2020-07-29, 10:07
Medlem
Verkar som att aktien går bra nu och ser man historiskt har den en klockren kurva uppåt. Ska man gå in med mer kapital nu? Någon som vet hur företaget står sig mot butiker osv? Dvs. har de mycket av sin säkerhetsverksamhet kopplat till fysiska butiker osv eller har de mot mer stabila verksamheter?
Citera
2021-02-03, 00:13
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Jag har nu sålt mina G4S och gjorde en riktigt bra affär, hoppas fler tog chansen. Jag tror fortfarande på bolaget men nu är den rätt värderad och kommer ligga där den ligger så investerar i annat så länge och går all in vid nästa "krasch".

Gick in vid kraschen i somras men har gått ur sen ett par veckor. Har nu lyckats göra två otroliga resor i detta bolag... första gången kanske 40-50% vinst (tog ett par år dock) och nu över 100% vinst på ett par månader.

Dessutom hela tiden en fin utdelning som trillat in!

Nu väntar jag in nästa krasch igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in