2016-06-04, 00:38
Avslutad
Så 2 år kvar till val snart!

Jag har redan förberett mina nomineringar för 2018!

Går bort:

Moderaterna - går bort på direkten, tänker aldrig rösta på dem då det partiet är smutskastat av reinfeldt och batra.

Miljöpartiet - Smutskastat av fridolin och romson

Socialdemokraterna: går bort på direkten på grund av ygeman, morgan johansson och stefan löfven.

Liberalerna: tål absolut inte jan björklund samt hans översitteri.

Centerpartiet: smutskastat av annie lööf som är helt opålitlig. Först säger sig vilja höja sveriges befolkning till 30 miljoner med hjälp av invandring vilket inte ens är möjligt. Sedan vända riktning helt och förneka det hela trots bevis på youtube.

Det återstår 3 officiella partier för mig att rösta på år 2018:

Nomineringarna:

kristdemokraterna: är väl väldigt lowkey på något vis, men de verkar iallafall vara äkta och stå för sina värderingar.

Vänsterpartiet: Är nog det mest äkta partiet i hela riksdagen. De verkar stå upp starkt för varje värdering de har och inte vika sig en millimeter vilket jag personligen anser att politiker ska vara.
Deras värderingar går dock inte ihop med mina då jag typ är tvärtemot deras värderingar. Men de är de enda som vill gå ut ur EU och som inte ville ha värdlandsavtalet. Jag respekterar vänsterpartiet bara för att de är förebilder för hur politiker borde vara: stå fast vid sina värderingar och inte vara populister. Samt att de har samma åsikter som mig om EU och värdlandsavtalet.

Halvnomineringar, (svikare):

Sverigedemokraterna: Jag röstade faktiskt på dessa år 2014, men tror inte jag kommer rösta på dessa år 2018 då de verkar vara väldigt veka och fjolliga. De verkar inte stå för några värderingar alls, populister och verkar bara bry sig om att passa in och ha pengar i fickan. Väldigt liten chans att jag kommer rösta på dem år 2018, troligtvis inte alls.

Inofficiella partier:

Piratpartiet: Jag vet faktiskt inte, de kommer ändå inte kunna stoppa övervakningen och piratkopieringen och göra den laglig. Den chansen är typ obefintligt, så nej ingen röst för mig

NMR: Kanske det, de har potential. Tror inte de är så illa som alla säger.

Direktdemokraterna: faktiskt funderat på o ge min röst till dem 2018 då jag är trött på detta 4-års korrupta politikersystem.

F!: naej absolut inte

Riksdemokraterna: Nae jag har svårt att ta en person som sitter och filmar sig själv samtidigt som han skriker att hela sverige är skit som en seriös statsminister.

Kopiera gärna min text och skriv era nomineringar och ivlka som går bort, gärna en kort liten motivering
Senast redigerad av Jutt 2016-06-04 kl. 00:53.
Citera
2016-06-04, 01:02
Medlem
Ja sjuklövern blir det då fan inte i alla fall, så mycket vet jag. Jag röstade inte på SD 2014 för jag visste vilka jävla falska och karriäristiska råttor de är. Röstade dock in dem i riksdagen vilket jag fortfarande inte ångrar. Men 2018? Pff fan heller. Inte förrän Karlsson, Bieler, Jomshof och Åkesson alla är borta, då kan jag försiktigt överväga det.

Direktdemokraterna? Knappast. Har inget förtroende alls för detta parti då de är osynliga, ej aktiva och försöker inte ens synas. Var är de på på nätet? Youtube? Demonstrationer? Ingenting. Partier kommer och går och det kräver riktigt mycket för att jag ska få förtroende för ett parti. Sedan tror jag inte ens på direkt demokrati. Kan fungera med en frisk befolkning dock, men det är vi inte.

Sedan vet jag inte varför du kallar många partier för inofficiella, då många av dem är registrerade och är lika mycket partier som riksdagspartierna. Menar du inte partier utanför riksdagen? Intressant att du överväger NMR, ett tecken på hjärna och inte en primitiv känslomässig explosion "oh noes nazzzzar, de är onda för samhället jag hatar har sagt det". NMR eller inte, Sverige är en jävla katastrof och behöver en radikal lösning, det vet alla med några hjärnceller kvar.
Citera
2016-06-04, 01:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ABC.
Ja sjuklövern blir det då fan inte i alla fall, så mycket vet jag. Jag röstade inte på SD 2014 för jag visste vilka jävla falska och karriäristiska råttor de är. Röstade dock in dem i riksdagen vilket jag fortfarande inte ångrar. Men 2018? Pff fan heller. Inte förrän Karlsson, Bieler, Jomshof och Åkesson alla är borta, då kan jag försiktigt överväga det.

Direktdemokraterna? Knappast. Har inget förtroende alls för detta parti då de är osynliga, ej aktiva och försöker inte ens synas. Var är de på på nätet? Youtube? Demonstrationer? Ingenting. Partier kommer och går och det kräver riktigt mycket för att jag ska få förtroende för ett parti. Sedan tror jag inte ens på direkt demokrati. Kan fungera med en frisk befolkning dock, men det är vi inte.

Sedan vet jag inte varför du kallar många partier för inofficiella, då många av dem är registrerade och är lika mycket partier som riksdagspartierna. Menar du inte partier utanför riksdagen? Intressant att du överväger NMR, ett tecken på hjärna och inte en primitiv känslomässig explosion "oh noes nazzzzar, de är onda för samhället jag hatar har sagt det". NMR eller inte, Sverige är en jävla katastrof och behöver en radikal lösning, det vet alla med några hjärnceller kvar.

Jag överväger faktiskt NMR 2018, tror det blir dem
Citera
2016-06-04, 09:27
Medlem
Fris avatar
KD har just regerat i åtta år nu, vad har de åstadkommit? De gick till val 2006 på sänkt bensinskatt, och det första de gjorde var att höja bensinskatten och slå ut bensinmackar i glesbygd med krav att de gör meningslösa mångmiljoninvesteringar av ren miljöparanoja. Åssa fickpengar till hemmafrua. Något annat kan jag inte komma på att de har lyckats genomdriva. En röst på dem är uppenbarligen helt bortkastad, de regerar ju inte, eller bara slumpmässigt och så lite som möjligt. Oavsett vad man vill politiskt så ska man ju inte rösta på ett parti som de facto inte vill nåntingnalls. Deras två väljargrupper är moderata "taktiker" och jehovas vittnen.
Citera
2016-06-04, 10:22
Medlem
Enklast är att gå in på partiernas hemsidor och se hur de presenterar sig själva. Döljer de något? Vilka principer ser ut att väga tyngst i partiprogrammet?

Vad har partiet åstadkommit respektive misslyckats med?

Om partiet är eller har varit i regeringsställning, vilka har huvudfrågorna varit? Hur har partiets ledamöter röstat kring viktiga frågor i riksdagen som berört många människor?

Vilka har hjärtefrågorna varit, håller jag med om dessa frågor, har man lyckats vara trovärdig i de frågorna, eller har man schabblat bort dem?

Exempelvis, har de partier som säger sig slå vakt om miljön på ett trovärdigt och effektivt sätt tagit vara på det när de suttit i regeringen? Finns det några motsägelser i partipolitiken?
Citera
2016-06-04, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av statligbluff
Enklast är att gå in på partiernas hemsidor och se hur de presenterar sig själva. Döljer de något? Vilka principer ser ut att väga tyngst i partiprogrammet?

Vad har partiet åstadkommit respektive misslyckats med?

Om partiet är eller har varit i regeringsställning, vilka har huvudfrågorna varit? Hur har partiets ledamöter röstat kring viktiga frågor i riksdagen som berört många människor?

Vilka har hjärtefrågorna varit, håller jag med om dessa frågor, har man lyckats vara trovärdig i de frågorna, eller har man schabblat bort dem?

Exempelvis, har de partier som säger sig slå vakt om miljön på ett trovärdigt och effektivt sätt tagit vara på det när de suttit i regeringen? Finns det några motsägelser i partipolitiken?

Öh skulle verkligen inte säga att det är den enklaste vägen. Folk skapar trådar likt denna för att slippa slänga bort dyrbar tid och energi på att få det bekräftat vilka själlösa och gråa politikerparasiter det är. Det lättaste är detta:

1. Hur såg Sverige ut för 30 år sedan? 20 år sedan?
2. Hur ser det ut nu?
3. Vilka partier har suttit i regeringen och riksdagen hela denna tiden?
4. Har något parti i riksdagen under denna tid på ett trovärdigt sätt försökt att förhindra detta?
5. Slutligen partierna utanför riksdagen
6. Hur accepterat är partiet? Är det verkligen positivt att vara accepterade av det genomonda etablissemanget?
7. Vad gör partiet i verkligheten? Internetprojekt? Ute på gatorna? Något engagemang ö.h.t?

Vi har i stort sett haft sju partier under väldigt lång tid, konsensuspolitik hela vägen när det gäller det relevanta, dvs överideologin mångkultur och globalism. Några har varit lite emot till en början, men de har aldrig någonsin satt sig emot detta på allvar utan lägger sig platt. Andra har till och med ändrat sig helt vilket är talande för hur mycket man ska lita på broilerpolitiker.

SD tycker det är viktigare att ta "ansvar" än att ta ansvar för vår alliansfrihet och neutralitet. Snart kan främmande militär verka här fritt och göra Sverige till en krigszon efter lite false-flag-attacker. Åkesson menar ju att det vore att obstruera genom att sätta sig emot en sådan majoritet i riksdagen. Jag väntar bara till dagen då han säger exakt samma sak om massinvandringspolitiken. SD obstruerar i riksdagen genom att sätta sig emot en sådan självklar fråga som en förkrossande stor majoritet av alla goda politiker är för. Massinvandring är något självklart, varför förstör SD det smidiga projektet genom sitt ständiga obstruerande? Ansvarslösa! Låt politikerna arbeta i frid.
Citera
2016-06-04, 15:39
Moderator
Tinuviels avatar
Rubrik ändrad.

Orginal:
nomineringar Valet 2018

Undvik att bara ange ett parti - det här är ingen listtråd, motivering krävs.

Halvtidspoll kommer att läggas till i september.

// mod
Senast redigerad av Tinuviel 2016-06-04 kl. 15:55.
Citera
2016-06-04, 15:53
Avstängd
dacks avatar
Tänker absolut inte rösta någon gång mera i mitt liv då alla jävla politiker är falska tjuvar och svin oberoende av partier. Och jag har varit med sedan sextiotalet och sett och upplevt sveriges uppgång och nedgång till detta korrupta skitlandet vi har i dag. Dessutom så skiter jag högaktningsfullt i hela jävla sverige håller för övrigt på att flytta ut från detta pisslandet då jag lagt ner företaget sålt alla maskiner verktyg bilar båt gård ja rubbet.
Citera
2016-06-04, 21:18
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Tänker absolut inte rösta någon gång mera i mitt liv då alla jävla politiker är falska tjuvar och svin oberoende av partier. Och jag har varit med sedan sextiotalet och sett och upplevt sveriges uppgång och nedgång till detta korrupta skitlandet vi har i dag. Dessutom så skiter jag högaktningsfullt i hela jävla sverige håller för övrigt på att flytta ut från detta pisslandet då jag lagt ner företaget sålt alla maskiner verktyg bilar båt gård ja rubbet.

Aldrig funderat på Direktdemokraterna? Partiet utan politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in