2016-06-03, 11:51
Medlem
Whiteejacks avatar
Jag har medelmycket hår där uppe, men sidorna är mer eller mindre rakade, tänk undercut fast lite annorlundare. Mitt hår klassas nog mer mot mjukt än hårt.

Jag vill ha något vax som håller riktigt bra, tynger inte ner håret, helst ska den vara matt, och som får håret se bra ut (texture)

Den får gärna vara dyr, spelar ingen roll, oftast är det ok pris ändå.

De jag testat hittils är:

Alla D:fi eller vad de heter (ogillar)

Hanz de fuko Quicksand (Klart bästa av de jag testat, gör sitt jobb helt enkelt men inte mer än så, alltså inte helnöjd)

Rockhard Wax Renato (stark som fan, motbjudande lukt, för rörig, gillade inte alltför mycket)

Schwarzkopf 7 (skit, men god lukt, onödig med andra ord.)

Kör på med era tips!
Citera
2016-06-03, 12:11
Medlem
Höll också på att testa runt en hel del. Vi verkar ha ungefär samma hårtyp. Fastnade ett långt tag i klassikern Urban från Lanza (den gröna tuben) tills jag hittade det jag alltid letat efter: Pusher O.D Wax. En svensktillverkad variant i riktigt schysst burk till ett dock rätt högt pris.

Lätt att applicera och mjuk till en början, men stelnar till efter ca 15 minuter och har ingen jobbig lukt som inkräktar på eau de parfum och annat. En matt look som håller länge helt enkelt.

279 kr är dock ganska pricey, men helt klart värt det! Du borde kombinera med deras eller någon annan saltvattenspray + fön för en extra schysst look och hållbarhet
Citera
2016-06-03, 12:28
Medlem
Whiteejacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martanftw
Höll också på att testa runt en hel del. Vi verkar ha ungefär samma hårtyp. Fastnade ett långt tag i klassikern Urban från Lanza (den gröna tuben) tills jag hittade det jag alltid letat efter: Pusher O.D Wax. En svensktillverkad variant i riktigt schysst burk till ett dock rätt högt pris.

Lätt att applicera och mjuk till en början, men stelnar till efter ca 15 minuter och har ingen jobbig lukt som inkräktar på eau de parfum och annat. En matt look som håller länge helt enkelt.

279 kr är dock ganska pricey, men helt klart värt det! Du borde kombinera med deras eller någon annan saltvattenspray + fön för en extra schysst look och hållbarhet

Har du testat Hanz de fuko? (För jämförensens skull, säger inte hanz e grym grym men för att jag ska kunna jämföra, isåfall tycker du skillnaden var stor?)

Ska se efter den du rekommenderade, tack!
Citera
2016-07-11, 09:29
Medlem
Reuzels produkter är oerhört bra. Deras gröna är baserad på bivax om jag minns rätt, medan blå och röd är vattenbaserade med olika styrka. Jag har tunnt, flygigt hår och använder numera nästan enbart grön Reuzel.
Citera
2016-07-11, 09:32
Medlem
Whiteejacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizza-parlour
Reuzels produkter är oerhört bra. Deras gröna är baserad på bivax om jag minns rätt, medan blå och röd är vattenbaserade med olika styrka. Jag har tunnt, flygigt hår och använder numera nästan enbart grön Reuzel.

Ska kolla in närmare tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in