2016-06-02, 14:27
Bannlyst
Hej Flaskback!

Jag är redan väl medveten om detta med jojo-bantning, svältläge, att man blir svag osv. Och detta snack om att jag kommer att bli för smal behöver ni inte ta upp i denna tråd.

Jag är en normalviktig tjej, som har som väger 68 kg till mina 176 cm. Målvikten ligger på 60 kg inom en månads tid.

Så, min fråga till er är nu om ni har några tips på hur jag ska ta mig tillväga? Har fått tips om att äta ca 1200 kalorier om dagen med så mycket protein som möjligt, samt träna 60 min dagligen. Men för att ge en liten kickstart till min viktnedgång tänkte jag göra en juicefasta som tydligen ska boosta fettförbränningen från och med idag och tills på måndag då jag börjar äta mat.

Bilden nedan visar ett exempel på hur drömkroppen enligt mig ser ut:
http://imgfave.com/view/5774111
Tjejen på bilden via länken har relativt synliga magmuskler, detta har jag däremot inte som mål att ha inom 1 månads tid utan endast hennes mått. Jag skulle kunna tänka mig att bli ännu smalare än tjejen på bilden.

Jag tänkte exempelvis äta följande:
Frukost - En halv liter grön smoothie (vatten, spenat, banan, linfrön, ingefära, citron)
Lunch - En stor näve grönsallad med tonfisk och dressingmix
Middag - 100 gram broccoli, 1 dl bönpasta (100% sojabönor) och en matsked lätt crème fraîche
Om mellanmål behövs - Ett äpple
Jag skulle även kunna äta ännu mindre, det vill säga "svälta mig" genom att äta 800 kalorier.

Jag har tänkt träna mycket styrka (egen kroppsvikt) så att jag inte tappar så mycket muskler 5 dagar veckan, men även träna spinning de andra 2 dagarna. Att träna 7 dagar i veckan är inga problem för mig, har gjort det tidigare och bara jag dricker tillräckligt mycket vatten och sover bra så fungerar det.

Hur skulle jag kunna jag ta mig tillväga?
Citera
2016-06-02, 14:35
Medlem
Zer0Shits avatar
Gör av med mer än du stoppar i dig så löser det sig.
Citera
2016-06-02, 14:40
Medlem
jpettersson1991s avatar
Strunta i juice fastan. Totalt värdelöst. Som ovan svarade, ät mindre än du gör av med. Vill du bevara/öka muskelmassan så ha proteinet högt.
Citera
2016-06-02, 17:02
Medlem
NordiskVarulvs avatar
Drygt ett kilo i veckan är fullt genomförbart med diet. 8 Kg är mer än vad man kan begära på en månad tycker jag.

Ca 7100 Kcal motsvarar ett kilo kroppsfett.
En kvinna i din storlek skulle jag tippa behöver 1700 Kcal ber dag om du inte är fysiskt aktiv.

Ligger du på ett intag av 700 Kcal varje dag i en vecka tappar du kring 1 kg kroppsfett (utan just någon fysisk aktivitet)

Mitt tips.
Jag föredrar att äta ca 3-4 timmar innan jag ska lägga mig, ett mål om dagen d.v.s.
Undvik snabba kolhydrater helt, ät mycket fibrer, var inte för feg med fettintaget.
Efter ett par-tre dagar ställer kroppen om sig och man får jämnare blodsocker, mindre sötsug.

Om du känner dig yr dom första dagarna när du reser dig så ta en hårdmacka eller dylikt.
Kaffe håller hungern i schack, tobak också.
Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in