• 4
  • 5
2017-03-31, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
LF och Skandia är två bra mellanstora banker med nöjda kunder. Även ICA-banken växer i popularitet.
Helt rätt, folk är bara för lata för att byta,,,,,,
Citera
2017-04-03, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekfs
Vad är det som är dåligt med Swedbank? Inte ute för att kritisera bara genuin undran!

Nästa gång du läser om bankproblem på någon löpsedel, notera vilken bank det gäller. I princip Swedbank var eviga gång.
Citera
2017-04-04, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bautar
Nästa gång du läser om bankproblem på någon löpsedel, notera vilken bank det gäller. I princip Swedbank var eviga gång.
Jag säger inte att du har fel, men det säger egentligen inte något om att banken är dålig. Man får se till anledningen till problemen för att se om det faktiskt är dåligt.
Citera
2017-04-04, 17:44
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
Jag säger inte att du har fel, men det säger egentligen inte något om att banken är dålig. Man får se till anledningen till problemen för att se om det faktiskt är dåligt.

Varför skall man som kund bry sig om det, är bättre att agera och faktiskt byta bank.

Det är resonemang av ovanstående typ som gör att storbankerna aldrig skärper sig, de vet att de inte behöver det då svenskar gifter/skiljer sig oftare än de byter bank.
Citera
2017-04-04, 22:24
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Vad skulle det finnas för godtagbar anledning att bankens tjänster gång på gång ligger nere?

Förmodligen så är de tekniska lösningarna dåliga och underhålls inte med tanke på all överbelastning som händer ofta.
Senast redigerad av frank_pe 2017-04-04 kl. 22:26.
Citera
2017-04-04, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Vad skulle det finnas för godtagbar anledning att bankens tjänster gång på gång ligger nere?

Förmodligen så är de tekniska lösningarna dåliga och underhålls inte med tanke på all överbelastning som händer ofta.
Alla tekniska system strular då och då. Jag har inte statistik på vilka banker som har mest strul, men jag gjorde ett enkelt googletest med sökningen: banknamn problem
Sökningen gav att seb har mest problem följt av nordea och swedbank.
Jag skulle säg att alla de stora bankerna är lika stora kålsupare.

En anledning till att ett system ligger nere oftare än andra kan vara att man jobbar mer med det. Varje ändring kan leda till problem. Ju mindre man gör desto färre problem orsakar man.
Citera
2017-04-04, 23:22
Medlem
Citat:
Alla tekniska system strular då och då. Jag har inte statistik på vilka banker som har mest strul, men jag gjorde ett enkelt googletest med sökningen: banknamn problem
Sökningen gav att seb har mest problem följt av nordea och swedbank.

En anledning till att ett system ligger nere oftare än andra kan vara att man jobbar mer med det. Varje ändring kan leda till problem. Ju mindre man gör desto färre problem orsakar man.

Jag tror inte övriga banker sitter stilla.

Jämförelse från http://downdetector.se sedan oktober 2015 (Skandiabanken syns först nu i vintras).

Antal rapporterade problem sedan dess:

Skandiabanken: 3
Handelsbanken: 12
SEB: 18
Nordea: 28
Swedbank: 49
Citera
2017-04-05, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bautar
Jag tror inte övriga banker sitter stilla.

Jämförelse från http://downdetector.se sedan oktober 2015 (Skandiabanken syns först nu i vintras).

Antal rapporterade problem sedan dess:

Skandiabanken: 3
Handelsbanken: 12
SEB: 18
Nordea: 28
Swedbank: 49

Intressant, men jag antar att det inte speglar antalet användare per fel? Skandiabanken är ju minst och har därför minst felanmälningar.
Citera
2017-04-05, 13:12
Medlem
Dr.Sativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godzillla
Intressant, men jag antar att det inte speglar antalet användare per fel? Skandiabanken är ju minst och har därför minst felanmälningar.

Och Swedbank högst andel kunder (Sverige) och där av högst. Men det är alltid Swedbank loggan som är i DI även om artikeln avser alla banker i Sverige. Så lite snedvridet!
Citera
2017-04-05, 13:19
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Visst alla kan få problem men att återkommande ha problem med både kortbetalningar, Swish, internetbanken och mobilbanken är Swedbank ganska ensamma om.
Tycker inte heller att man får valuta för alla höga och konstiga avgifter där man borde få mer stabilitet och underhåll för något som många andra banker inte tar betalt för.

Personligen så uppskattar jag inte heller designen på korten som är rätt feminin med blommor och duva.
Citera
2017-04-06, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godzillla

Swedbank och Handelsbanken har lika många kunder, men Swedbank har 4 gånger så många problem.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in