Citat:
Ursprungligen postat av De Large
"Bush är värre än Hitler"
Bush's bra sidor:
Vill förhindra terrorismen.
Vill ena världen i denna kamp.
Vill utrota AIDS, ska hjälpa Afrika med det.
Vill ha fred i mellanöstern, hjälper till med det.
Körde ut Saddam och hans lakejer ur Irak.
#1 hans USA skapar terrorismen, oavsett om man vill vara paranoid konspirations nörd och påstå att han hyrde bin ladin att race:a in flygplanen, eller om man nu är lite mer sansad och bara konstaterar att både bin ladin och al quiada tränats och stötts (ekonomiskt) av usa på 70/80 talet, + att usa ständiga interventioner i mellanöstern utan tvekan skapat hatet som terrorn bygger på.
#2 Han vill att alla ska hålla med honom, och han har ju visat vad som händer ifall så ej är fallet.. antingen bombar han stället(ifall det ligger i mellanöstern eller liknande ställe som typ ingen bryr sig om)
eller så drar han in bidrag och handelsavtal (om det nu är frankrike eller ngt annat "civiliserat" land som klagar)
Att ena världen ser jag snarare som att skapa en världsomspännande konsensus över hur terrorismen skall skötas, inte genom att tvinga alla att komma in i leden han för.
#3 USA skulle kunna gjort mkt mer bra, och mkt mindre dåligt i dessa regioner, vilket skulle ge samma effekt som Bush gubben påstår sig eftersträva. Jag vill se resultat innan jag lyssnar.
#4 Om han slutade ge Israel massa vapen, och sa åt dem att ge tillbaka, eller dela på det land som Palestinarna ägde tidigare,
och om han slutade attackera alla länder som inte är bundisar med usa
(länder i M.Ö) så skulle det kanske bli ngn skillnad.
Men likt alla usa presidenter som försökt kommer deras "fredsförhandlingar" sluta med att allt bara blir värre..
#5 USA har tagit död på fler människor i IRAQ, för att ta bort saddam, än saddam lyckats med..
Och de tog inte bort saddam, de stormade och övertog landet.
Om de verkligen ämnat att ta bort honom för de heroiska skäl de argumenterar med, så skulle de arrangerat ett demokratiskt val där folket själva kunde på åter bygga upp sitt land. Nu är denna dröm ännu längre bort än när saddam var ledaren.
Bush's dåliga sidor:
Ger bränsle till terroristernas eld genom sin utrikespolitik.
Styr och ställer med världen lite som han vill, skiter i dom fattiga i USA.
Lyssnar inte på folket utan mest på hans bidragsgivare som i sin tur vill ha valuta för sina pengar (vilket jag anser är bland det som är mest fel i USA).
Som en god kristen gör han många fel, inte värdig att citera bibeln.
Ser Irak som en delstat i USA och tänker behålla makten och kontrollen över oljan så länge det går.
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
"Bush är värre än Hitler"
Ok, alltså är han inte värre än Hitler, inte ens i närheten. Han är ingen diktator, även om USA's president, vem det än må vara får stor makt över världen, och kan missbruka den.
Nej, han är inte värre än Hitler, men däremot så är han inte någon fin gubbe heller..
Det där med diktator kan ju diskuteras, men numera så har ju den exekutiva delen(alltså presidenten) mkt mer makt än judikdelen och kongressen... så hur långt ifrån diktatur är det egentligen?