2003-07-13, 01:59
äldre konto (old)
Ej medlem
Du borde verkligen tala lite vett i din kompis.
Citera
2003-07-13, 10:26
Medlem
Säkre Sammys avatar
Re: "Bush är värre än Hitler"

Citat:
Ursprungligen postat av De Large
"Bush är värre än Hitler"

Ja så sa en kompis till mig, och jag undrar bara hur i helvete tänker man om man säger så?

Ni som varit ett tag på forumet känner till mig, jag är en kristen nationalist med filmdrömmar.

Jag ser inte saker i svart och vitt så låt oss börja med vad jag tycker:

Bush's bra sidor:
Vill förhindra terrorismen. [1]
Vill ena världen i denna kamp. [2]
Vill utrota AIDS, ska hjälpa Afrika med det. [3]
Vill ha fred i mellanöstern, hjälper till med det. [4]
Körde ut Saddam och hans lakejer ur Irak. [5]

Bush's dåliga sidor:
Ger bränsle till terroristernas eld genom sin utrikespolitik. [6]
Styr och ställer med världen lite som han vill, skiter i dom fattiga i USA. [7]
Lyssnar inte på folket utan mest på hans bidragsgivare som i sin tur vill ha valuta för sina pengar (vilket jag anser är bland det som är mest fel i USA). [8]
Som en god kristen gör han många fel, inte värdig att citera bibeln. [9]
Ser Irak som en delstat i USA och tänker behålla makten och kontrollen över oljan så länge det går. [10]

Ok, alltså är han inte värre än Hitler, inte ens i närheten. Han är ingen diktator, även om USA's president, vem det än må vara får stor makt över världen, och kan missbruka den.

[1]: Det vill han inte alls, han vill bara förhindra terrorist angrepp mot USA, WTC attentatet kan diskuteras. Många anser att bin Laden och grabbarna inte hade kunnat klare det utan hjälp... Hur ser du på Israels agerande? är det terrorism? Det stödjer Bush...

[2]: Vill ena världen under WTO och IMF. Terrorist kampen är bara något de drar upp för att ge sig på länder som har naturtillgångar.

[3]: Ge exempel... Vad vi vet är att han motarbetat att de skall få använda "pirat" mediciner för att hjälpa folk...

[4]: Ge exempel... vi kn säga att Hitler ville ha fred genom att utrota alla som inet gjorde som ha sade eller till hörde rätt folkslag... ska bli intressant att se hur det går för träsk araberna i Irak nu när USA finns på plats...

[5]: Se ovan, sen har USA endast haft som mål att säkra oljekällorna. Vi kan se detta i fiaskot som gäller i städerna.

[6]: Och du tror att detta är en tillfällighet?

[7]: Det gör de flesta...

[8]: VIlken president förutom Jimmy Carter har inte gjort detta?

[9]: Är han inte utvald av gud? Har för mig att han sagt detta iaf...

[10]: det har du rätt i...

Inte värre än Hitler kan diskuteras, hur ser du på att man medvetet slår sönder länders jordbruk och industrier... Sätter hela länder i skuld för att kunna plundra dem... Det kanske inte är lika många som dör direkt men hur ser du på att någon medvetet gör detta och sätter familjer i fattigdom för genrationer framåt? :evil:
Citera
2003-07-13, 11:55
äldre konto (old)
Ej medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy
Citat:

Ja så sa en kompis till mig, och jag undrar bara hur i helvete tänker man om man säger så?

Ni som varit ett tag på forumet känner till mig, jag är en kristen nationalist med filmdrömmar.

Jag ser inte saker i svart och vitt så låt oss börja med vad jag tycker:

Bush's bra sidor:
Vill förhindra terrorismen. [1]
Vill ena världen i denna kamp. [2]
Vill utrota AIDS, ska hjälpa Afrika med det. [3]
Vill ha fred i mellanöstern, hjälper till med det. [4]
Körde ut Saddam och hans lakejer ur Irak. [5]

Bush's dåliga sidor:
Ger bränsle till terroristernas eld genom sin utrikespolitik. [6]
Styr och ställer med världen lite som han vill, skiter i dom fattiga i USA. [7]
Lyssnar inte på folket utan mest på hans bidragsgivare som i sin tur vill ha valuta för sina pengar (vilket jag anser är bland det som är mest fel i USA). [8]
Som en god kristen gör han många fel, inte värdig att citera bibeln. [9]
Ser Irak som en delstat i USA och tänker behålla makten och kontrollen över oljan så länge det går. [10]

Ok, alltså är han inte värre än Hitler, inte ens i närheten. Han är ingen diktator, även om USA's president, vem det än må vara får stor makt över världen, och kan missbruka den.

[1]: Det vill han inte alls, han vill bara förhindra terrorist angrepp mot USA, WTC attentatet kan diskuteras. Många anser att bin Laden och grabbarna inte hade kunnat klare det utan hjälp... Hur ser du på Israels agerande? är det terrorism? Det stödjer Bush...

[2]: Vill ena världen under WTO och IMF. Terrorist kampen är bara något de drar upp för att ge sig på länder som har naturtillgångar.

[3]: Ge exempel... Vad vi vet är att han motarbetat att de skall få använda "pirat" mediciner för att hjälpa folk...

[4]: Ge exempel... vi kn säga att Hitler ville ha fred genom att utrota alla som inet gjorde som ha sade eller till hörde rätt folkslag... ska bli intressant att se hur det går för träsk araberna i Irak nu när USA finns på plats...

[5]: Se ovan, sen har USA endast haft som mål att säkra oljekällorna. Vi kan se detta i fiaskot som gäller i städerna.

[6]: Och du tror att detta är en tillfällighet?

[7]: Det gör de flesta...

[8]: VIlken president förutom Jimmy Carter har inte gjort detta?

[9]: Är han inte utvald av gud? Har för mig att han sagt detta iaf...

[10]: det har du rätt i...

Inte värre än Hitler kan diskuteras, hur ser du på att man medvetet slår sönder länders jordbruk och industrier... Sätter hela länder i skuld för att kunna plundra dem... Det kanske inte är lika många som dör direkt men hur ser du på att någon medvetet gör detta och sätter familjer i fattigdom för genrationer framåt? :evil:

3. Han sa i sitt årliga tal till nationen att han skulle hjälpa Afrika att stoppa AIDS.

4. Han verkar ha fått till vapenvila nu mellan båda parter.

5. Körde han inte ut Saddam och hans lakejer ur Irak?

6. Han vill väl men det blir fel.

....... orkar inte skriva mer eftersom du verkar vara till 100% emot Bush och hans regim, det kommer inte spela nån roll vad jag än skriver du kommer ändå se honom som en Hitler.

Jo, vilka länders jordbruk och industrier har han slagit i spillror?
Citera
2003-07-18, 16:59
Medlem
Med USAs hjälp har fredsförhandlingarna kommit igång under 90-talet. Camp David var det närmsta man kom till fred. Dock så ville Arafat som bekant inte skriva under ett dokument där staten Israels existens erkändes.

USA har mera auktoritet än någon annan att leda förhandlingar i detta läge. De har även insett vikten av att inte förhandla med terrorister, som under Camp David.

Starmarket, om du hävdar att biståndet till Israel orsakar krig, tror du att situationen skulle ha varit bättre om Israel klarade sig själv? Knappast. Genom att vara beroende av amerikanskt bidrag har amerikanerna makt att hålla tillbaka Israel.
Citera
2003-07-18, 18:47
äldre konto (old)
Ej medlem

Citat:
Ursprungligen postat av "De Large
3. Han sa i sitt årliga tal till nationen att han skulle hjälpa Afrika att stoppa AIDS.

Ja, genom att tipsa Afrikas ungdom om avhållsamhet från sex, bl.a. =)
Och sen - "han sade" att "han skulle". Detta tycker du är trovärdigt?
Citera
2003-07-28, 02:48
äldre konto (old)
Ej medlem
Bush är sämre än Hitler. Han saknar hans karisma, vältalighet, målmedvetenhet, höga ideal, snygga uniform, skottsäkra skärmmössa, raka sidbena och fina medarbetare. Jämför Donald Rumsfeld, Colin Powell och Condoleezza Rice (usch) med Hermann Göring, Heinrich Himmler och Joseph Goebbels; det går utför med världen. :mrgreen:
Citera
2003-07-28, 19:15
Medlem
Re: Bush är värre än Hitler

Citat:
Ursprungligen postat av Securion
Nån här som kan läsa blindskrift?

Citera
2003-08-05, 23:04
äldre konto (old)
Ej medlem

Citat:
Bush's bra sidor:
Vill förhindra terrorismen.
Vill ena världen i denna kamp.
Vill utrota AIDS, ska hjälpa Afrika med det.
Vill ha fred i mellanöstern, hjälper till med det.
Körde ut Saddam och hans lakejer ur Irak.

#1 hans USA skapar terrorismen, oavsett om man vill vara paranoid konspirations nörd och påstå att han hyrde bin ladin att race:a in flygplanen, eller om man nu är lite mer sansad och bara konstaterar att både bin ladin och al quiada tränats och stötts (ekonomiskt) av usa på 70/80 talet, + att usa ständiga interventioner i mellanöstern utan tvekan skapat hatet som terrorn bygger på.

#2 Han vill att alla ska hålla med honom, och han har ju visat vad som händer ifall så ej är fallet.. antingen bombar han stället(ifall det ligger i mellanöstern eller liknande ställe som typ ingen bryr sig om)
eller så drar han in bidrag och handelsavtal (om det nu är frankrike eller ngt annat "civiliserat" land som klagar)
Att ena världen ser jag snarare som att skapa en världsomspännande konsensus över hur terrorismen skall skötas, inte genom att tvinga alla att komma in i leden han för.

#3 USA skulle kunna gjort mkt mer bra, och mkt mindre dåligt i dessa regioner, vilket skulle ge samma effekt som Bush gubben påstår sig eftersträva. Jag vill se resultat innan jag lyssnar.

#4 Om han slutade ge Israel massa vapen, och sa åt dem att ge tillbaka, eller dela på det land som Palestinarna ägde tidigare,
och om han slutade attackera alla länder som inte är bundisar med usa
(länder i M.Ö) så skulle det kanske bli ngn skillnad.
Men likt alla usa presidenter som försökt kommer deras "fredsförhandlingar" sluta med att allt bara blir värre..

#5 USA har tagit död på fler människor i IRAQ, för att ta bort saddam, än saddam lyckats med..
Och de tog inte bort saddam, de stormade och övertog landet.
Om de verkligen ämnat att ta bort honom för de heroiska skäl de argumenterar med, så skulle de arrangerat ett demokratiskt val där folket själva kunde på åter bygga upp sitt land. Nu är denna dröm ännu längre bort än när saddam var ledaren.

Bush's dåliga sidor:
Ger bränsle till terroristernas eld genom sin utrikespolitik.
Styr och ställer med världen lite som han vill, skiter i dom fattiga i USA.
Lyssnar inte på folket utan mest på hans bidragsgivare som i sin tur vill ha valuta för sina pengar (vilket jag anser är bland det som är mest fel i USA).
Som en god kristen gör han många fel, inte värdig att citera bibeln.
Ser Irak som en delstat i USA och tänker behålla makten och kontrollen över oljan så länge det går.

Citat:

Nej, han är inte värre än Hitler, men däremot så är han inte någon fin gubbe heller..
Det där med diktator kan ju diskuteras, men numera så har ju den exekutiva delen(alltså presidenten) mkt mer makt än judikdelen och kongressen... så hur långt ifrån diktatur är det egentligen?
Citera
2003-08-06, 16:53
Medlem
Securions avatar
Citat:
#1 hans USA skapar terrorismen, oavsett om man vill vara paranoid konspirations nörd och påstå att han hyrde bin ladin att race:a in flygplanen, eller om man nu är lite mer sansad och bara konstaterar att både bin ladin och al quiada tränats och stötts (ekonomiskt) av usa på 70/80 talet, + att usa ständiga interventioner i mellanöstern utan tvekan skapat hatet som terrorn bygger på.

Yea right. Det har ju såklart INGET att göra med att fundamentalistiska muslimer behöver en fiende att skylla alla sina tillkortakommanden på?
Norge har också "stötts ekonomiskt och tränats" av USA. Betyder det att om Norge angriper USA så får dom skylla sig själva?

Citat:
#2 Han vill att alla ska hålla med honom, och han har ju visat vad som händer ifall så ej är fallet.. antingen bombar han stället(ifall det ligger i mellanöstern eller liknande ställe som typ ingen bryr sig om)
eller så drar han in bidrag och handelsavtal (om det nu är frankrike eller ngt annat "civiliserat" land som klagar)
Att ena världen ser jag snarare som att skapa en världsomspännande konsensus över hur terrorismen skall skötas, inte genom att tvinga alla att komma in i leden han för.

Om dumskallar vägrar inse allvaret i att muslimska fundamentalister kör omkring med passagerarflygplan och använder dom för att massmörda oskyldiga civila genom att smasha dom in i skyskrapor fulla med andra oskyldiga civila, så förstår ivf jag varför Mr Bush tröttnar.
Om Frankrike låter politik gå före människoliv och allas våran säkerhet så får det stå för dom.

Citat:
#3 USA skulle kunna gjort mkt mer bra, och mkt mindre dåligt i dessa regioner, vilket skulle ge samma effekt som Bush gubben påstår sig eftersträva. Jag vill se resultat innan jag lyssnar.

Efterklok är aldrig bra.
Och du kommer ALDRIG att lyssna. Människor som dig är fetisher och behöver, rättelse, MÅSTE ha en fiende för att orka leva. Ni har valt USA och ger allt för att upprätthålla denna illusion.

Citat:
#4 Om han slutade ge Israel massa vapen, och sa åt dem att ge tillbaka, eller dela på det land som Palestinarna ägde tidigare,
och om han slutade attackera alla länder som inte är bundisar med usa
(länder i M.Ö) så skulle det kanske bli ngn skillnad.
Men likt alla usa presidenter som försökt kommer deras "fredsförhandlingar" sluta med att allt bara blir värre..

Gå till ditt bibliotek och titta efter om du kan hitta något om något land som heter eller har hetat "palestina". När du är klar med det, kom hit igen och be om ursäkt för din ignorans. Det har ALDRIG existerat något "palestina" och kommer förhoppningsvis ALDRIG att existera! Det vore ju att ge efter för terrorism.

Citat:
#5 USA har tagit död på fler människor i IRAQ, för att ta bort saddam, än saddam lyckats med..
Och de tog inte bort saddam, de stormade och övertog landet.
Om de verkligen ämnat att ta bort honom för de heroiska skäl de argumenterar med, så skulle de arrangerat ett demokratiskt val där folket själva kunde på åter bygga upp sitt land. Nu är denna dröm ännu längre bort än när saddam var ledaren.

Så dumt skrivet så man börjar undra varför jag ödslar min tid på att svara dig...?

Citat:
Bush's dåliga sidor:
Ger bränsle till terroristernas eld genom sin utrikespolitik.
Styr och ställer med världen lite som han vill, skiter i dom fattiga i USA........
Osv osv osv......

Thats it. Im outa here.
Citera
2003-08-06, 23:23
Bannlyst
Re: ...

Citat:
Ursprungligen postat av fakesky
Det spelar ingen roll om "Palestina" aldrig har funnits,

Jaså? Enligt vilka bedömningskriterium då?
Det spelar en väldigt stor roll att "Palestina" aldrig någonsin genom hela den kända historien existerat eller styrts av araber.

Citat:
Israel fanns inte innan de invarderade en plats med arabmajoritet..
Hursa? Nationen Israel existerade 2000 år innan det fanns nåt som hette araber eller Islam.

Citat:
Dessutom, om jag minns rätt, så har Israel och det territorium de nu tagit som rivir aldrig tillkännagivits av ngn annan än de själva och möjligen USA..
Ditt minne är tydligen inte det bästa.:roll:

Demokratin Israels utropande av suverärn statslegitimitet har mycktet riktigt erkänts av en 2/3 majoritet av FN:s medlemsländer (det enda FN någonsin har gjort för Israel) något bla Ryssland även röstade för tillsammans med över 30 andra länder, vilket är ett större offentligt erkännande än exv Sverige, som inte varit i närheten av att genomgå någon liknande process.
Citera
2003-08-07, 03:47
äldre konto (old)
Ej medlem
fakesky säger:
Citat:
Vilket allvar? Hur många länder har fått smaka på terroism som inte befogad(till den grad att deras myndigheter iaf muckat gräl med dem)
och som inte var utförd av USA?
Har du hört talas om bilbomberna?? Senast häromdagen, ett antal oskyldiga utanför ett hotell. Hände också på Bali o på Fillipinerna för ett tag sen. Har du helt missat det helt? Utfört av muslimska fanatiker med oskyldiga turister som mål. fakesky säger:
Citat:
men förklara hur du kan anse att Irak och dess folk har det bättre med en Amerikansk ockupation än med Saddam...
Grabben gjorde ju ändå inte mkt förutom att slösa pengar på fina toaletter och annan dynga..
Men nu får du väl iaf ge dig. Är du så obildad så tycker jag djupt synd om dig,allvarligt alltså. Ta du o prata lite med några av dom irakiska flyktingar vi har i Sv o säg dom där orden till dom så ska du få se. Sitt inte o prata skit i trygga Sv om nåt du inte vet nåt om. Saddam drog sig inte för att avrätta sina oliktänkande. Finns hela släkter som försvunnit upp i rök. Han startade krig med Iran, om du kanske hört talas om det, han höll ta mig fan på att utarma sitt eget folk under tiden. Bara det att det irakiska folket hade sån djävla fest när hans mördarsvin till söner dödades, väger för mig bra mkt tyngre än nånting du kan tänkas sitta i trygga SV o hitta på. Dom där orden skulle du ta mig fan skämmas för!!!! Okej att du av någon anledning hatar USA men sitt för fan inte här, tryggt o säkert i SV, o försköna den där jävla tyrannen Saddam!!!!!! M (inte fullt så) v h Finkel
Citera
2003-08-12, 09:46
äldre konto (old)
Ej medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Säkre Sammy

- Vilken människa som helst förstår väl att piratmedicinerna måste stoppas. De är kopior på vad någon med blod, svett och tårar har frambringat.

Förutom att det är moraliskt ruttet så är det extremt kortsiktigt.
Precis som en musiker slutar göra musik om alla laddar ner hans låtar på mp3 istället för köper hans skivor, så kommer inga industrier att tillverka bromsmediciner om någon annan tar det ifrån dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in