Citat:
Ursprungligen postat av
Mazzacra
Tjena!
Alla mobiltillverkare som garanterar IP58-68 som "water resistant" ger en ny mobil om man följt tillverkarens specifikationer. Sonys Z2-Z3 Xperia har flärpar som man kan öppna för laddning osv medan S7 + Edge har inga öppna luckor. Jag vet att Sony ger ut nya telefoner om vattenskadan på telefon orsakats av fabrikationsfel (dvs luckorna varit stängda) och inte utsatts för saltvatten. På verkstäderna trycktestar de telefonen för att kolla om vattnet läckt in p.g.a konstruktionsfel eller om det varit p.g.a yttre åverkan
I ditt fall bör du utan få en ny utan problem
Prova att hålla inne volym upp + on / off knappen + homeknappen i ca 10 sekunder alternativt volym eller alla samtidigt.
Det bootar om telefonen i softmode. Detta brukar lösa problem om man inte ser något på displayen (förutsatt att det inte är en yttre åverkan som orsakat felet). Testa det och återkom
Tack för svaret!
Det jag menade när jag skrev att mobilen var död menade jag att batteriet var slut, inte att det var något fel med displayen i sig. Mobilen startar (1% batteri) men reagerar inte när jag försöker ladda den.