2016-06-01, 08:09
Medlem
Jag har via swedbank ett kort VISA.
Rent allmänt, vad gäller när jag har problem med att exempelvis en betalning inte fungerar, ska jag kontakta banken eller VISA? (ja det finns täckning på kortet/kontot) Har försökt flera gånger under senaste året men banken verkar inte fatta någonting. De hänvisar heller inte vidare till någon annan kontakt (typ VISA), trots att jag explicit frågar om jag ska det. Får mycket oklara besked, och det känns som det är perfekt läge för att de ska skylla på varandra i en sådan här situation, när man undrar varför det inte fungerar.

Erfarenheter? Hur är det med andra kortutgivare?
Citera
2016-06-01, 09:33
Medlem
frank_pes avatar
Jag har också VISA sedan många år hos forex och har aldrig haft några problem med kortet.
Tycker att man hör om problem hela tiden hos Swedbank och Nordea samt dålig kundtjänst så skaffa en annan bank så kommer du slippa strul och onödiga avgifter m.m
Citera
2016-06-01, 12:21
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asd44
Jag har via swedbank ett kort VISA.
Rent allmänt, vad gäller när jag har problem med att exempelvis en betalning inte fungerar, ska jag kontakta banken eller VISA?

Du skall alltid kontakta utställaren. alltså Swedbank i ditt exempel.
Citera
2016-06-02, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Jag har också VISA sedan många år hos forex och har aldrig haft några problem med kortet.
Tycker att man hör om problem hela tiden hos Swedbank och Nordea samt dålig kundtjänst så skaffa en annan bank så kommer du slippa strul och onödiga avgifter m.m

Ja jag har också hört att de haft flera problem med korten i omgångar,
Dock är ju Nordea kända för sin kundservice? De har vunnit och kommit i topp i "Sm i telefoni" flera gånger. Nu pratar om om telefon och inte kontor dock
Citera
2016-06-02, 12:44
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperhorn
De har vunnit och kommit i topp i "Sm i telefoni" flera gånger. Nu pratar om om telefon och inte kontor dock
Så kanske det är men personligen föredrar jag andra banker som inte strular och därför slipper ha kontakt med kundservice stup i kvarten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in