2016-05-31, 23:16
Medlem
ningudos avatar
I ens för en timme sen var jag på plattformen för gröna linjen i T-centralen. Tåget mot Hagsätra rullar in, Jag hör det välkända ljudet av ett tunnelbanetåg som far in till perrongen, en ljud som jag knappt lägger märke till.. men då hör jag ett kort snabbt kvinnotjut, tåget saktar in, människor rör på sig...

Jag befinner mig ungefär på ena änden av perrong, jag börjar gå mot olyckshändelse; kvinnan fortsätter skrika. När jag kommer nära så ser jag kvinnan och jag kan höra vad hon säger"MIN MAAAN!!!" NGN KNUFFADE NER MIN MAN!!"

Man känner sig så hjälplös, man vill så gärna hjälpa till, med det finns inte så mycket man kan göra
Ngn bekräftar att en person ligger under spåret. Kort därefter anländer de första ordningsvakterna, som snabbt åtföljs av andra, det enda vakterna gör är att evakuera. Man kan ju ställa fråga vad man kan de göra?

Påväg därifrån, kom jag på att de inte tog ngn hänsyn till att samla vittnesmål. Det finns onekligen flera personer som fanns på plats som skulle kunna vara vittnen till händelsen och framförallt ge signalementen på gärningsmannen. Det är en fråga jag vill ställa till läsaren och för den hågne att svara, försvårade inte vakterna polisens arbete att ta fast gärningsmannen när de chasade iväg folk utan ta hänsyn vilka av dem så var vittnen till händelsen?

Den andra frågan är hur ni ser på sannolikheten att gärningsmännen åker fast? Jag tänker med alla kameror och vittnen så borde väl den chansen vara mycket hög?

PLATS: T-centralen perrongen mot (Hagsätra, Skarpnäck, Farsta strand)
TID: 22:00 - 22:10
VAD: En man nerknuffad och med största sannolikhet död omedelbart.

-------------------------------------------------

FUP: (FB) Man nerknuffad på T-centralen 2016.05.31 Misstänkt mordförsök

Häktningsframställan
(FB) Man nerknuffad på T-centralen 2016.05.31 Misstänkt mordförsök

//Mod
Senast redigerad av blomvattnare 2016-07-27 kl. 21:35.
Citera
2016-05-31, 23:22
Medlem
BernardLoutres avatar
Det verkar onekligen ha hänt nåt:

Citat:
Gröna linjen: P.g.a. olyckshändelse vid T-Centralen trafikeras sträckan mellan Odenplan och Slussen enbart med ett tåg i skytteltrafik. Vid Slussen ansluter tåg mot Farsta Strand, Hagsätra och Skarpnäck. Resande hänvisas även till alternativa resvägar.

Källa Sl.se
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Såg det på TV just nu - för jävligt å bli nerknuffad så där. Jag tänker mig alltid för och ser till å ha ryggen frioch går gärna långt från spåret på perrongen
Citera
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22921764.ab Antar jag. Inte död enligt artikeln, än iaf.
Citera
2016-05-31, 23:27
Medlem
hon lyckades kanske inte göra sig av med mannen ändå ?, var det ett svenskt par ?, jag tror det är svenskar denna gång , men jag slår inte vad om pengar på det .kan ju vara såna som bott länge här med . blattar skjuter varandra .
Citera
2016-05-31, 23:29
Medlem
JaredLetos avatar
Fy fan. Måste vara ett ruggigt sätt att dö på.

Kan du berätta mer vad du såg TS, när kvinnan började skrika "min man, någon knuffade ner min man på spåret". Tog du några bilder eller nåt?
Citera
Medlem
Patrixks avatar
Finns väl kameror som kan fånga upp hela händelse förloppet. Så vi kan se och fånga den äckliga råttan som utfört detta onekligen sjuka.
Citera
Medlem
Det var helt riktigt kaotiskt.
Jag satt i en av de främre vagnarna och kände dunsen och sedan nödbromsningen.
Vi fick stå kvar i de delvis nedsläckta vagnarna och kunde bara se på när ordningsvakter, poliser och räddningstjänst strömmar till. Precis utanför vagnen sitter en afrikansk man (tror han kan ha varit somailer) och ser chockad ut med två landskvinnor i heltäckande slöjor på var sin sida. Polisen låter dem sitta kvar men kör iväg alla andra, så jag antar att dem är inblandade på något sätt. Jag ser att mannen skakar i hela kroppen och inte kan få fram ett ord till poliserna som står med anteckningsblock och försöker få reda på vad som hänt.
Det är otroligt obehagligt när man ser att räddningstjänst-personal tar fram liksäckar och dem där speciella vita plastoverallerna, jag vill inte ens titta ut genom tunnelbanefönstret och riskera att se något man aldrig kommer att glömma.
Till sist öppnas dörrarna en vagn längre bort och vi går ut. Precis när vi ska evakueras upp för trappan så rusar en polis fram till oss.
"Alla ni som satt i främsta vagnarna, stanna här och berätta vad ni såg och vad som hände". Sedan blir det en diskussion mellan poliser och ordningsvakter om varför vi släpps iväg utan att förhöras och vem som beslutade vad.
Det slutar med att vi alla får gå upp för trappen utan att någon vare sig vet vad som hänt eller berättat något för polisen.

Jag hoppas att killen överlevde, även om jag har svårt att tro att det är möjligt...
Citera
Medlem
Troians avatar
Var på perrongen skedde det? Början, mitten eller slutet? I förhållande där tåget kommer in. (Åkte tåget snabbt eller långsamt?)
Citera
2016-05-31, 23:33
Medlem
ningudos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sultan
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22921764.ab Antar jag. Inte död enligt artikeln, än iaf.
Jag tror det snarare att man ännu kunnat inte bekräftat att han är död. När ett tåg kör på då behöver man en jävla tur för att överleva det. Det fanns i varje fall ingen indikation på ngn levande under tåget. Jag är 99.9% säker att den här stackaren fick sitt liv avslutat ganska abrupt denna tisdagskväll.

Annars får folk gärna svara på dessa två frågor:

1. Gjorde vakterna fel som chasade iväg folk utan att fråga om vittnen....

2. Hur stor är sannolikhet att gärningsmannen åker dit tror ni?
Citera
2016-05-31, 23:36
Medlem
JaredLetos avatar
Vet inte varför, kan inte förklara, men det känns som att detta kan vara utfört av en asylsökare som inte vill bli vräkt på onsdag (imorgon) och därför går och gör något som garanterar tak över huvudet en tid fram över.
Citera
2016-05-31, 23:39
Medlem
Freebops avatar
Någon måste väl ha sett GM med tanke på hur mycket folk det var
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in