I ens för en timme sen var jag på plattformen för gröna linjen i T-centralen. Tåget mot Hagsätra rullar in, Jag hör det välkända ljudet av ett tunnelbanetåg som far in till perrongen, en ljud som jag knappt lägger märke till.. men då hör jag ett kort snabbt kvinnotjut, tåget saktar in, människor rör på sig...
Jag befinner mig ungefär på ena änden av perrong, jag börjar gå mot olyckshändelse; kvinnan fortsätter skrika. När jag kommer nära så ser jag kvinnan och jag kan höra vad hon säger"MIN MAAAN!!!" NGN KNUFFADE NER MIN MAN!!"
Man känner sig så hjälplös, man vill så gärna hjälpa till, med det finns inte så mycket man kan göra
Ngn bekräftar att en person ligger under spåret. Kort därefter anländer de första ordningsvakterna, som snabbt åtföljs av andra, det enda vakterna gör är att evakuera. Man kan ju ställa fråga vad man kan de göra?
Påväg därifrån, kom jag på att de inte tog ngn hänsyn till att samla vittnesmål. Det finns onekligen flera personer som fanns på plats som skulle kunna vara vittnen till händelsen och framförallt ge signalementen på gärningsmannen. Det är en fråga jag vill ställa till läsaren och för den hågne att svara, försvårade inte vakterna polisens arbete att ta fast gärningsmannen när de chasade iväg folk utan ta hänsyn vilka av dem så var vittnen till händelsen?
Den andra frågan är hur ni ser på sannolikheten att gärningsmännen åker fast? Jag tänker med alla kameror och vittnen så borde väl den chansen vara mycket hög?
PLATS: T-centralen perrongen mot (Hagsätra, Skarpnäck, Farsta strand)
TID: 22:00 - 22:10
VAD: En man nerknuffad och med största sannolikhet död omedelbart.
-------------------------------------------------
FUP: (FB) Man nerknuffad på T-centralen 2016.05.31 Misstänkt mordförsök
Häktningsframställan
(FB) Man nerknuffad på T-centralen 2016.05.31 Misstänkt mordförsök
//Mod