2016-05-31, 15:38
Medlem
Xemnass avatar
Rökare sen många år tillbaka (klaga) och vill dra ner på kostnaderna lite.. tänkte beställa hem tobak + ciggpapper. Vad kan de kosta allt som allt? Röker knappt ett pack om dagen. Helst tobak som är i liknelse med Marlboro Röd.
Citera
2016-05-31, 15:48
Bannlyst
Har du rullat cigaretter förr? Det är mycket svårt i början. Räkna med att du kommer rulla ca 5-50 helt värdelösa cigaretter till att börja med. Experimentera inte, utan sök på youtube, t.e.x "how to roll spliffs", "How to roll a cigarette" osv.

Du behöver:
• Rullpapper
• Filter
• Tobak

Sedan är det klart. Vill du lyxa till det kan du även köpa en maskin för ca 99-999:- som rullar cigaretten åt dig.
Citera
2016-05-31, 18:28
Medlem
Mr.Nesss avatar
Min sambo rullar cigg själv och första gången gick allt på 180 kr (filter, tobak och maskin). Maskinen kostade nog 30 kr.

En låda tobak plus filter varar ungefär en månad och hon rökte ca en ask om dagen innan
Citera
2016-05-31, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Min sambo rullar cigg själv och första gången gick allt på 180 kr (filter, tobak och maskin). Maskinen kostade nog 30 kr.

En låda tobak plus filter varar ungefär en månad och hon rökte ca en ask om dagen innan
Råkar du veta vad maskinen heter? Samt om den fungerar med större rullpapper som hos en spliff/joint?

Sorry TS för att jag stal tråden!
Citera
2016-05-31, 18:35
Medlem
TobaksHasses avatar
Jag har inte rökt på många många år men skulle nog säga att den här modellen på rullare är bland de bättre:
http://www.partajshop.se/sv/artiklar...at-cuthof.html
Till dom har man den här typen av hylsor (med filter):
http://www.partajshop.se/sv/artiklar...-200-pack.html

Tobak? Jag körde på "John silver" rulltobak. Tror du bör köra på just rulltobak ett tag innan du eventuellt bestämmer dig för att även bereda tobak (som kan vara som en hobby men nej ta det steg för steg).
Ps jag vet inget om sidan mina länkar leder till utan bara produkterna ds
Citera
2016-05-31, 18:36
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness

Sån jag just länkade till?
Citera
2016-05-31, 18:44
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskymannen
Råkar du veta vad maskinen heter? om den fungerar med större rullpapper som hos en spliff/joint?

Sorry TS för att jag stal tråden!
Det är en maskin av märket Angel. Av typen som TobaksHasse länkade till.
Vet tyvärr inte om sådana papper fungerar.

Citat:
Ursprungligen postat av TobaksHasse
Sån jag just länkade till?
Exakt.
Citera
2016-09-15, 12:31
Medlem
Hylsmaskin är ett bra alternativ, främst om man inte kan eller har tålamodet till att lära sig rulla för hand. Kan man sitta hemma och praktiskt taget pumpa ut cigaretter och fylla några paket i taget framför tvn. Däremot så är rulltobaken som godast när den är nyrullad, den torkar ut rätt fort när den tas ur paketet.
Använde själv en maskin av denna variant: https://www.youtube.com/watch?v=nZWE6Ax1s30, men slutligen så var det enbart handrullning som gällde. När man väl lärt sig så går det jävligt fort.

Kan varmt rekommendera att beställa rullpapper och filter från webben, det sparar in stora summor i längden att beställa storpack än att handla på kiosken.
Citera
2016-09-15, 15:15
Medlem
beardbraids avatar
Hos Lothar på pipe-shop.net kan du beställa Marlboro tobak. Men skulle rekommendera att skippa rullmaskinen och lära dig för hand med en "riktig" rulletobak som Drum eller Golden Virginia. Mycket godare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in