• 7
  • 8
2016-06-09, 02:09
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Men för att flytta ihop med dig vill kvinnorna ha betalt!

Det roliga i haveriet till replik du producerade, är att du inte ens tänker på t.ex. bodelning mm och vad det innebär.
Visar att du inte ens bott ihop eller ens förstår samhället.

Så kognitivt vekt att det blir hysteriskt roligt.
Citera
2016-06-09, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Det roliga i haveriet till replik du producerade, är att du inte ens tänker på t.ex. bodelning mm och vad det innebär.
Visar att du inte ens bott ihop eller ens förstår samhället.

Så kognitivt vekt att det blir hysteriskt roligt.

Bodelning "och vad det innebär" har verkligen inget att göra med att kvinnor inte vill bo ihop med dig utan att få betalt och att du därför är tvungen att bo ensam för att spara pengar.
Citera
2016-06-09, 05:15
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Bodelning "och vad det innebär" har verkligen inget att göra med att kvinnor inte vill bo ihop med dig utan att få betalt och att du därför är tvungen att bo ensam för att spara pengar.
Tror du vi har könsneutrala bodelningslagar i Sverige?
Hur jämställt är det tror du?
Citera
2016-06-09, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Tror du vi har könsneutrala bodelningslagar i Sverige?
Hur jämställt är det tror du?

Berätta!
Citera
2016-06-09, 11:34
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Berätta!
Jag tar tillbaka den där. Jag tittade på den nya lagen 1987:230 och såg att den from 2009 är könsneutral. Jag vill inte grotta ner mig i de olika bedömningskriterierna vid bodelning i de fall man haft gemensamma barn, men min känsla är att i fler fall bedöms kvinnan som lämplig förälder och att bostaden närmast regelmässigt tillfaller den som har att ta hand om barnen.

Är omvägen krånglig?
Jag tycker det.
Finns det kryphål för kvinnor med barn i den nya könsneutrala lagen?
Jag är osäker, men ska jag gissa så, troligen. Här står man på offrets sida i de flesta fallen och alla vet ju att feminismens uppgift är att utmåla kvinnan som offret och mannen som den som är skyldig.

Det narrativet har alla som gör dessa bedömningar med sig i sina yrkesroller. Felaktigt dessutom i de fall rättsprincipen kringgås.
Citera
2016-06-09, 13:50
Medlem
Citat:
Jag tar tillbaka den där. Jag tittade på den nya lagen 1987:230 och såg att den from 2009 är könsneutral. Jag vill inte grotta ner mig i de olika bedömningskriterierna vid bodelning i de fall man haft gemensamma barn, men min känsla är att i fler fall bedöms kvinnan som lämplig förälder och att bostaden närmast regelmässigt tillfaller den som har att ta hand om barnen.

Är omvägen krånglig?
Jag tycker det.
Jag är osäker, men ska jag gissa så, troligen. Här står man på offrets sida i de flesta fallen och alla vet ju att feminismens uppgift är att utmåla kvinnan som offret och mannen som den som är skyldig.

Det narrativet har alla som gör dessa bedömningar med sig i sina yrkesroller. Felaktigt dessutom i de fall rättsprincipen kringgås.

Du känner, tycker och gissar som den hemskaste feminist, ju! Men det gläder mig att du tar tillbaka och verkar förstå och t.o.m. erkänna att du hade fel, även om man får rycka upp en hel del ogräs för att leta fram den här på forumet så extremt rara plantan.
Citera
2016-06-09, 15:43
Medlem
Citat:

Är omvägen krånglig?
Jag tycker det.

Den var könsneutral i den bemärkelse du tänker på redan före 2009, däremot var den inte könsneutral i den betydelsen att den reglerade andra förhållanden än mellan man-kvinna.
Citera
2016-06-09, 19:43
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Du känner, tycker och gissar som den hemskaste feminist, ju! Men det gläder mig att du tar tillbaka och verkar förstå och t.o.m. erkänna att du hade fel, även om man får rycka upp en hel del ogräs för att leta fram den här på forumet så extremt rara plantan.
Precis så uttrycker man sina egna tankar och jag tror man får extra godhetskredit om man avslöjar sina egna misstag och kan tänka sig att backa.

I mitt huvud sitter inte en kommitté som granskar allt jag ska uttala mig om, utan en del slinker igenom helt utanför pk-filtret.

Annars kan man alltid göra som lupac, googla och klistra in allt och hoppas att det man fått med stärker någon tes.

Ska bli se hur den där plantan ser ut efter ett tag om du tar hand om den också.

Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in