2016-05-29, 22:35
Medlem
(Har sökt och försökt klura ut hur man bäst gör. Jag hittade ingen generell Aktuella ämnen-tråd, utan snarare en mängd olika trådar. Har jag gjort fel, så korrigera gärna så att det blir rätt, exempelvis genom att klistra in denna tråd där den hör hemma..)

Ikväll var det partiledardebatt på SVT2. Jag var nyfiken på hur snacket gick här på Flashback. Jag springer ifrån teven (har datorn i ett annat rum), går in på Aktuella Ämnen, och klickar på tråden där som avhandlar partiledardebatten. Jag förvånas över det klena gensvaret. Bara ca 20 inlägg.
https://www.flashback.org/showthread.php?p=57420096

Efter programmet ser jag att en moderator kastat tråden i papperskorgen därför att det redan fanns en annan tråd, vilken moderatorn länkar till. Och jajamensan, det fanns det ju! Med drygt 600 inlägg!
https://www.flashback.org/showthread.php?p=57420966

Här hade jag uppskattat om Aktuella Ämnen istället visat den "riktiga" tråden, dvs den med massor av läsare och där inlägg skrevs i tät följd. Den verkar fortfarande inte ha dykt upp där, nu en halvtimme efter programmets slut.
Det här var ju liksom "kvällens grej", och tråden hade gärna fått synas.

(Sen tycker jag att vissa ämnen, som exempelvis tråden om fotbollsfirmornas aktiviteter, alltid verkar listas som "högaktuella". Detta liksom oavsett om något speciellt inträffat eller ej.)

Förstår om moderatorer m fl är less på prat om Aktuella Ämnen och dess eventuella sorteringsalgoritmer. Men om någon ids kommentera varför det ikväll gick såpass snett (?), så är du välkommen.
Senast redigerad av beitos 2016-05-29 kl. 22:44. Anledning: stavfel/skrivfel
Citera
2016-05-29, 23:12
Moderator
Tinuviels avatar
Det var en miss från vår sida att inte lyfta tråden till Aktuella ämnen.

Anledningen till att den inte kom upp av sig själv var att TS postades för nio dagar sedan och tråden blev då så att säga inaktuell.

Vi får lägga detta på minnet till nästa gång.
Citera
2016-05-29, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det var en miss från vår sida att inte lyfta tråden till Aktuella ämnen.

Anledningen till att den inte kom upp av sig själv var att TS postades för nio dagar sedan och tråden blev då så att säga inaktuell.

Vi får lägga detta på minnet till nästa gång.

Tack för bra svar.
Citera
2016-05-29, 23:24
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Tack för bra svar.
Det märkliga i sammanhanget var att den heller inte verkar ha dykt upp i kategorin "Ämnen äldre än en vecka".

Jag tar upp detta internt.
Citera
2016-05-29, 23:27
Medlem
-Mystics avatar
Detta bevisar återigen hur dåligt detta system är, saknar det gamla heta ämnen väldigt mycket.
Citera
2016-05-30, 00:05
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Detta bevisar återigen hur dåligt detta system är, saknar det gamla heta ämnen väldigt mycket.

Ja, det verkar ha blivit politik i det hela, Med det nya systemet filtrerar man nog bort trådar med många läsare från listorna, såna som anses som icke-PK.

Ett exempel är den stora Geocentrism-tråden, långt ifrån PK...
Citera
Emerains avatar

Moderatormeddelande

Postat av Emerain 2016-05-30, 11:06
Medlem
Det här är inte en tråd där geocentrism eller trådar om geocentrism ska diskuteras. Alla får skärpa sig eller se sig varnade om de ändå försöker.

/Moderator
2016-05-30, 13:12
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Ja, det verkar ha blivit politik i det hela, Med det nya systemet filtrerar man nog bort trådar med många läsare från listorna, såna som anses som icke-PK.

Ett exempel är den stora Geocentrism-tråden, långt ifrån PK...
Det bästa sättet att få en "heta ämnen"/"aktuella ämnen" att fungera vore genom att filtrera på antalet läsare och debattörer och inte enbart på aktivitet.
Då skulle trådar med ett fåtal debattörer som skriker på varandra med väldigt många inlägg inte hamna på listan, utan puckona kan skrika på varandra i sin egen tråd utan att störa andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in