Hej, igår när jag var ute och gick låååång promenad i skogen med hundarna så fick jag plötsligt svinont under höger revben, vet inte vad det kom ifrån, sen lugnade det ner sig och sedan kom det igen, grymt ont, höll på så en stund och försvann sedan som om det inte hänt. Var lite läskigt eftersom jag var väldigt långt in i skogen också.
Av nyfikenhet har jag läst lite och det är vanligt att det kan vara gallan som gör ont där? Men då borde jag väll ha haft mer ont efter det? För nu har jag inte känna något mer efter det.
Magen kanske kan spöka så ibland, behöver kanske inte vara nått alls eller
Jag tänkte direkt på gallan när jag läste din beskrivning. Bär jag hade gallsten så kom och gick smärtorna precis som du beskriver och däremellan hade jag inga symtom alls.
Ring hälsocentralen på måndag och prata med en sjuksköterska om det. Om du däremot får ont som inte hår över och har feber så bör du åka direkt till akuten. Likaså om du blir gulaktig i huden i ögonvitorna. Det betyder att gallgången är blockerad och levern påverkad. Då är det också direkt till akuten som gäller.