2016-05-28, 09:52
Bannlyst
Lyssnade på nåt tramsigt radioprogram med han bögen och två till och där frågade de en gäst vad de trodde att en liter mjölk kostade. De chansade på 15-16kr och fick rätt för det.
VAD I HELVETE. Här kostar mjölken inte ens det på bensinmacken!!!
På Ica kostar den hälften.
Citera
2016-05-28, 09:57
Medlem
Nej, en liter mjölk kostar runt 8kr, de stora 1,5 literna brukar kosta runt 13-16kr dock, kanske var det dem de pratade om?

http://www.ica.se/handla/maxi-ica-st...inge-id_09563/

Där är en vanlig ica maxi butik i stockholms online priser, dvs 20% mer än vad priserna i butik är.
Citera
2016-05-28, 10:02
Medlem
SkepticalHippos avatar
Der beror säkert på vad de köper för mjölk. Vanlig jäkla mjölk kostar inte 15 kronor, men det är kanske inte vad de flesta i Stockholm (särskilt inte radiopratare) handlar.

Ekologisk mjölk kostar 11 kronor litern på ICA Maxi här i Sundsvall. På de mindre butikerna skulle jag därför tro att det kostar uppemot 15 kronor.

Jag köper laktosfri mjölk. På min lokala butik kostar den 16 kronor per liter.
Citera
2016-05-28, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SillyWalks
Nej, en liter mjölk kostar runt 8kr, de stora 1,5 literna brukar kosta runt 13-16kr dock, kanske var det dem de pratade om?

http://www.ica.se/handla/maxi-ica-st...inge-id_09563/

Där är en vanlig ica maxi butik i stockholms online priser, dvs 20% mer än vad priserna i butik är.

Misstänkte detta. Nä, frågan var tydlig: Vad kostar en liter mjölk. Det var nog tyvärr uteslutande idioter i studion den dagen helt enkelt.
Citera
2016-05-28, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vintersommar
Misstänkte detta. Nä, frågan var tydlig: Vad kostar en liter mjölk. Det var nog tyvärr uteslutande idioter i studion den dagen helt enkelt.

Kan vara så att dom räknade med den dolda inflationen i form av M3, fast då skulle mjölken kosta 120:- litern 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in