2016-05-27, 23:13
Medlem
har sålt min bil idag , glömde sätta dit frimärke på ägarbytet när jag la det på lådan trött som jag var , kommer det fram ändå till transportstyrelsen?

Mvh
Citera
2016-05-27, 23:36
Medlem
nnnipzs avatar
Ja. Sen får du ett brev från posten där dom fakturerar typ 40kr för att du glömt porto. Då betalar du snällt eller så påstår du att du absolut inte skickat något brev där du står som avsändare och så stryker dom fakturan.

Lyckades få dom att stryka åt mig. Insett så här i efterhand att det var på ägarbeviset jag glömt frimärke. Där står man ju som avsändare utan att aktivt skrivit sig själv som det
Citera
2016-05-27, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nnnipz
Ja. Sen får du ett brev från posten där dom fakturerar typ 40kr för att du glömt porto. Då betalar du snällt eller så påstår du att du absolut inte skickat något brev där du står som avsändare och så stryker dom fakturan.

Lyckades få dom att stryka åt mig. Insett så här i efterhand att det var på ägarbeviset jag glömt frimärke. Där står man ju som avsändare utan att aktivt skrivit sig själv som det

Ok 😊, tack för svar , bara att vänta in räkningen då
Citera
2016-05-28, 08:53
Medlem
Kallekuling2015s avatar
Går att läsa mer här, men oftast så bryr de sig inte om 6-12 kr utan det kommer fram ändå. http://www.postnord.se/sv/privat/ta-emot/post-hem/utdelning-av-post/Sidor/eftertaxering.aspx
Citera
2016-05-28, 08:58
Bannlyst
väldigt stor chans att det kommer fram ändå TS
Citera
2016-05-28, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frifart
väldigt stor chans att det kommer fram ändå TS

Får hoppas på det , annars skickas det väl tillbaks till mig om inte annat
Citera