Citat:
Ursprungligen postat av
ida2k5
Så med andra ord kommer de att fungera tillsammans? Tänkte om man behövde någon slags kompatibilitet mellan de olika skärmarna som kanske inte min nuvarande stödde.
Om isåfall allt är klart så långt.. Räcker det bara att koppla in de extra skärmarna normalt sen köra?
Ska jag köra hdmi eller dvi till båda? Spelar mitt nätaggregat någon roll i denna frågan?
Dessa 2 skärmar kommer fungera tillsammans, ja! skärmarna är inte beroende av varandra utan visar bara bilden ifrån den signalen som grafikkortet ger ut.
Så tekniskt sett så är det bara att koppla in och köra, windows tror jag tills och med upptäcker att det finns fler skärmar automatiskt så det lär kicka igång direkt, det du kan behöva göra är att välja "på vilken sida" om din primärskärn du vill ha det andra skrivbordet.
När det kommer till sladdar så borde du ha DVI till den nya 144hz skärmen, eftersom HDMI inte klarar 144 hz 1080p upplösning. Däremot klarar DVI & displayport denna datamängd (skärmen har inte Displayport så kör på DVI)
Nätaggregatet spelar ingen roll alls eftersom båda skärmarna har egen strömförsörjning från väggen. Skillnaden kan ju bli att grafikkortet vill ha >lite< mer ström eftersom belastningen blir högre, men är 100% säker att din dator har specifikationer som klarar detta utan att du behöver tänka på det. Den enda skillnaden i ström blir väl en marginell skillnad på elräkningen. But who cares.
Citat:
Ursprungligen postat av
ida2k5
Som det är nu spelar jag inga jättekrävande spel så om det inte blir jättestora FPS loss spikes så bryr jag mig inte och jag måste inte ha de bästa bildkvalitéerna på filmerna jag tittar på heller.

Okej, det här är något du kommer få testa dig fram på lite, ibland drar datorn automatiskt ned "framrate" på sekundärskärmen
eller släcker ned denna helt till svart när man spelar på primärskärmen. Vet att det var vanligare att detta uppstod förr och vet inte om det är windows som uppdaterat så detta går mer smärtfritt vid det här laget, men jag klarar det iaf med 3 skärmar till min dator på windows 10, hade problem på win 7.
Detta har dock inget med skärmen att göra, utan mer datorn som begränsar signalen ut, så att välja en annan skärm hjälper inte i det här fallet. däremot att byta spelen till "windowed mode" eller "borderless" brukar kunna hjälpa.
Men fungerar det inte som du vill så posta vidare här så kaske vi kan lösa det, annars finns ju öppet köp om du inte blir nöjd.