2016-05-25, 20:19
Medlem
Avsätter en liten summa varje månad till alternativmedia, bl a genom en stödprenumeration på Fria Tider. Om vi hoppas på en utveckling där de nya tidningarna på allvar kommer konkurrera med flera större tidningar genom mer frekventa uppdateringar: Vilka borde man satsa på för att ge en extra skjuts? I dagsläget ser jag FT som den mest seriösa, men fortfarande med många brister. Finns det någon annan "uppstickare" som på allvar borde kunna konkurrera med drakarna, och hur ser deras potential till finansiering i så fall ut?

Kort sagt: Har "alternativmedia" någon framtid och vad krävs för att de ska kunna börja konkurrera på allvar genom sin nyhetsförmedling?
Citera
2016-05-25, 20:33
Bannlyst
Fria Tider har jag ej förtroende för. Newsvoice dock. enda tidningen som är värd att läsa vad jag vet.
Citera
2016-05-25, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastName
Fria Tider har jag ej förtroende för. Newsvoice dock. enda tidningen som är värd att läsa vad jag vet.

Newsvoice kände jag inte till. Men vid en första anblick verkar sidan bestå av en rejäl portion homeopati/överdriven vaccinrädsla och hela naturmedicinsköret. Det är en big no-no för mig.
Citera
2017-12-22, 23:44
Bannlyst
Tycker faktiskt man ska slå ett slag för papperstidningen och teckna en prenumeration på Nya Tider. De har omkring 7000 prenumeranter, långt fler än andra alternativmedia som kristna nyhetstidningen Sändaren t.ex.
https://www.nyatider.nu

Med tanke på vilka svallvågor som gick genom etern när de fick vara med på Bokmässan så säger magkänslan att det är här vi bör lägga vår energi för att påverka.

Det är dessutom en väldigt bred tidning som ofta tar upp reportage från utrikes konflikter vilka svensk media väljer att ignorera. Dessutom saknar den beröringsskräck med andra aktivister som utmanar makten även om de inte delar ideologi.

Bloggar, nättidningar, poddradio, flygblad, klistermärken i all ära. Men en tidning är en fetare maktfaktor och det vet våra fiender då de långsamt erövrat alla media, från nykterhetsrörelsens blaskor, kristna ord, fredsrörelsen, hemelektronik & datortidningar, skolans läroböcker och kvällstidningarna m.m

En annan nättidning som faktiskt har journalister som inte bara kopierar andra tidningars nyheter, är Nya Dagbladet. De kunde man stödja så de kan fixa en ny studio, för radions innehåll är det inget fel på - tekniken däremot lämnar mycket att önska.
Senast redigerad av nils.flygel 2017-12-22 kl. 23:47.
Citera
2018-02-25, 16:02
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Det finns diverse poddar som har ganska stor spridning allt från nordfront till libertarianer. Jag gillar "en arg blatte" och de videos han gör. Red Ice radio finns också.
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2018-02-25 kl. 16:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in