2003-07-13, 01:05
äldre konto (old)
Ej medlem
Å min Herre har talat till mig om mitt liv, och han sade till mig följande;

-" Min son, du är menad för att konstruera haneldvapen, du kommer att bli bäst på detta, ägna ditt liv till detta."

Nu frågar jag er, hur i h-vete ska jag gå tillväga för att bli en eldhandvapenskonstruktör? *långt ord* utbildningar etc. ?
Citera
2003-07-13, 01:17
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: När jag blir stor vill jag göra vapen.

Citat:
Ursprungligen postat av The Punisher
Å min Herre har talat till mig om mitt liv, och han sade till mig följande;

-" Min son, du är menad för att konstruera haneldvapen, du kommer att bli bäst på detta, ägna ditt liv till detta."

Nu frågar jag er, hur i h-vete ska jag gå tillväga för att bli en eldhandvapenskonstruktör? *långt ord* utbildningar etc. ?

En civilingengörsutbildning i maskinteknik kanske vore en bra utgångspunkt? Därefter kan nog din institution hjälpa dig att hitta en lämplig doktorandutbildning eller så. Det är en milsvid skillnad mellan att konstruera och att bygga...
Citera
2003-07-13, 01:23
äldre konto (old)
Ej medlem
det fins utbildningar till vapen designer i usa fick jag nys om för länge sen. 93-94 hörde jag om det men jag har ingen hemsida, men såvitt jag vet så skall det finnas

lycka till
Citera
2003-07-13, 03:03
äldre konto (old)
Ej medlem
..

Skulle nog också vilja föreslå en civilingengörsutbildning. Eventuellt kompletterad med studier i industridesign. Gärna vid ett amerikanskt universitet (MIT?). De största arbetsmarknaderna är i USA, Tyskland och eventuellt Ryssland. Tyvärr är stora delar av den europeiska vapenindustrin i gungning och många presumtiva projekt ligger i malpåse. Men det kanske hinner vända på de 4+ åren du sitter och pluggar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in