2016-05-25, 09:31
Medlem
Hej.

Har en stationär HP som uppenbarligen valde att installera windows 10 efter en massa förfrågningar som jag tackat nej till ett hundratal gånger nu känns det som.....!

Nu har den gjort 100%, men sen har jag bara en blå skärm med vita små roterande bollar som rör sig i en cirkel. Skärmen blir svart i en millisekund emellanåt, ungefär som om den startar om processen. Det finns inga meddelanden eller liknande. Muspekaren går att röra. Om jag klickar ctrl+alt+delete så visar muspekaren en "tänkar"-symbol.

Jag kommer inte vidare härifrån och har sökt mig fördärvad för att få svar på nätet...

Någon som haft samma problem och lyckats lösa det?
Citera
2016-05-25, 10:16
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Aldrig hört talas om detta scenarie. Jag förmodar att du vill återgå till ditt föregående operativsystem?
Citera
2016-05-25, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Aldrig hört talas om detta scenarie. Jag förmodar att du vill återgå till ditt föregående operativsystem?

Ja, det vill jag. Allt har fungerat tiptop i 3 år med denna dator.
Satte i återställningsskivorna nyss som får stå och jobba tillbaka till fabriksinställningarna. Har backup på allt.
Citera
2016-05-25, 10:37
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Annars kan du följa denna enkla guide -> http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.634...ort-windows-10
Citera
2016-05-25, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Annars kan du följa denna enkla guide -> http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.634...ort-windows-10

Tack! Ska kika på den.
Citera
2016-05-25, 10:55
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88888
Tack! Ska kika på den.

Utför du ovan så slipper du massa jobb. En fabriksåterställning är från grunden från fabriken och är nu datorn dryga 3 år så är det massa gamla program, drivers, med mera som medföljer.

Utför du guiden så behåller du systemet som det var innan Windows 10 klev in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in