Citat:
Ursprungligen postat av
HedgeZero
Varför kan jag i vilken tråd som helst kritisera Stefan Löfvén, Fredrik Reinfeldt eller Carl Bildt utan att riskera att inläggen raderas och jag blir avstängd?
Förmodligen för att du endast kritiserat svenska politiker i trådar som handlar om svensk politik.
Testa att kritisera de ovan i en tråd om TV-spel, italiensk liga-fotboll eller en hel uppsjö av andra ämnen där svenska politiker inte hör till trådens ämne och då kommer du få de inläggen raderade.
Citat:
Ursprungligen postat av
HedgeZero
Varför riskerar jag att få mina inlägg raderade om jag skriver någonting ofördelaktigt om Peter Wolodarski eller vilken annan jude som helst?
För att du skriver de inläggen i trådar som inte handlar om judar.
I en tråd om Peter Wolodarski, DN, svensk massmedia eller liknande, så får du skriva ofördelaktiga saker om Peter Wolodarski.
Däremot får du inte skriva om vilken annan jude som helst i dessa trådar, vare sig ofördelaktiga saker eller positiva, då dessa trådar inte handlar om judar i gemen utan om antingen Peter Wolodarski, DN, svensk massmedia etc.
Citat:
Ursprungligen postat av
HedgeZero
Den skillnaden borde inte existera om det är som du påstår, att judar kan kritiseras på Flashback.
Skillnaden existerar inte. Det enda det handlar om är att man skall hålla sig till trådens ämne.
Problemet är att de som ser judar överallt anser att judar därför hör till trådens ämne, oavsett om ämnet är TV-spel, italiensk ligafotboll eller svensk massmedia.
Citat:
Ursprungligen postat av
HedgeZero
En annan grej är ju att judar gärna glider på en räkmacka när någon annan jude har gjort någonting bra - utifrån samma logik måste det vara tillåtet att kritisera judar som kollektiv då de så gärna slickar i sig beröm kollektivt om nån jude gjort nåt beundransvärt.
Det är precis lika OT att berömma judar som det är att kritisera judar, i trådar som inte handlar om judar. Skillnaden mellan de båda är att det är ytterst sällsynt att någon börjar berömma judar i trådar som inte handlar om judar....
Citat:
Ursprungligen postat av
HedgeZero
Om judar tycker det är jobbigt att bo i svenskarnas land Sverige så är det bara för dem att flytta till nåt annat land. Punkt.
En bra princip.
Lite som den princip Flashback Forum har. Är det jobbigt att få dina inlägg raderade och varningar utdelade när du postar inlägg om judar i trådar som inte handlar om judar, så är det en bra idé att istället posta dem i trådar som handlar om just judar.
Men den logiken är tydligen för svår för många här....
Citat:
Ursprungligen postat av
iwanttobefree
nu syftade jag dock till det andra ämnet som han tog upp, ursäkta om jag va otydlig vill inte gå ot. och där har jag fått ontopic raderat, men även et jude inlägg som va ontopic har rykt. så där har du fel.
Tillåt mig tvivla på att du är rätt person att bedöma vad som är OT och vad som inte är det.
Citat:
Ursprungligen postat av
iwanttobefree
jag upprepar, har jag kallat er judar trots att ni säger imott mig? uppenbarligen har jag inte en sån trång syn på det som du vill påstå. här är en till av mina quotes "du får gärna säga imott mig, så länge det är på ett vettigt sätt" men visst det finns ett tydligt betende jag tittar efter.
ok visst jag ser att det va simpelt utryckt naturligt viss har jag högre standards en en ända vanlig lögn. som sagt det är ett betende och tankesätt, som består av lögner blandannat. men någon som vill vrida på sanningen i denna censurerade tid har jag ingen respekt för och kan lika gärna va jude.
Så du hävdar att du inte har kallat oss judar. I ett inlägg som du sedan avslutar med att mer eller mindre kalla oss för judar?