Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-05-21, 21:20
Medlem
Tuttdyrkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyskooMojs
Nej det är inte troligt, du ska vara glad om du ens går plus i detta börsklimat och dessutom som nybörjare. I så fall får du satsa allt på förhoppningsbolag och vara beredd på att förlora det mesta. Spara så mycket som möjligt varje månad och bli duktig på aktier samtidigt som du satsar på extrajobb, prostitution eller kanske en drogodling
Du tror inte det kan vara värt i så fall att investera stort i någon lågrisk aktier?
Citera
2016-05-22, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttdyrkaren
Just nu är jag värd ynka 110 000 i fonder och jag äger ingenting. I slutet av detta år vill jag ha så mycket som möjligt, helst runt 380 000 eller mer. Hur ska jag få ihop till det? Får in ca 20 000 om månaden men räkna med att jag behöver använda minst 4000 av det också. Så det landar på ca 96 000 kr vilket inte räcker på långa vägar.

Så vad rekommenderar ni för att tjäna ytterligare 100 000? Jobbar heltid 7-16, värt att ha ett extrajobb på helgerna? Går det att tjäna i närheten av såhär mycket på aktier som nybörjare utan att satsa hela sitt kapital?
Vill bara fråga, varför måste du ha 300k innan året? Till vilken nytta ska du ha 300k till då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in