2016-05-23, 09:36
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Right on, mer sånt här!
Citera
2016-05-23, 09:58
Bannlyst
det ända tråkiga med det här är folkets trångsynthet och oförstående för våra intressen och aktiviteter , de som utövar extrem sport har alltid fått kämpa i mot detta hela livet , detta är jobbigt i grunden men stärker en seriös sådan människa otroligt mycket ändå , kämpandet mot folkets åsikter skapar även ett väldigt starkt ego tänk hos individen att göra sin grej han mår bra av i livet och bara skita i vad alla andra tycker sedan att folket accepterar en lite bättre när du kommer hem med erövrade guldmedaljer och pokaler är otroligt tråkigt igentligen , för de allra flesta är riktigt duktiga och seriösa med det de pysslar med i det dolda utan massa medaljer runt halsen , men i folkets ögon då så är du bara en galning som glömt ta dina mediciner förstår ni nu varför jag valt att bli en ensamvarg i det jag gör ! ........ livet är rätt underbart här !!!
Senast redigerad av frifart 2016-05-23 kl. 10:04.
Citera
2016-05-23, 10:05
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frifart
det ända tråkiga med det här är folkets trångsynthet och oförstående för våra intressen och aktiviteter , de som utövar extrem sport har alltid fått kämpa i mot detta hela livet , detta är jobbigt i grunden men stärker en seriös sådan människa otroligt mycket ändå , kämpandet mot folkets åsikter skapar även ett väldigt starkt ego tänk hos individen att göra sin grej han mår bra av i livet och bara skita i vad alla andra tycker sedan att folket accepterar en lite bättre när du kommer hem med erövrade guldmedaljer och pokaler är otroligt tråkigt igentligen , för de allra flesta är riktigt duktiga och seriösa med det de pysslar med i det dolda utan massa medaljer runt halsen , men i folkets ögon då så är du bara en galning som glömt ta dina mediciner

Vilken tur att det som du säger inte spelar någon roll vad andra tycker så länge man gör sin grej och känner att det är rätt för en själv.
Citera
2016-05-23, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BreatheDeeply
Vilken tur att det som du säger inte spelar någon roll vad andra tycker så länge man gör sin grej och känner att det är rätt för en själv.
detta är en livsstil som bara passar vissa människor helt klart , och ett förbud mot det du är intresserad av är som om du måste sluta andas typ , och det funkar inte i verkligheten trots att det står skrivet i lagboken straff bland utövarna avskräcker inte nått kan jag garantera , man tar sitt straff om det blir aktuellt , betalar sina böter och sedan är man i gång igen med sina nya äventyr . ville bara skriva här och försöka förklara hur vi extremsportare funkar och tänker så allmänheten får en bättre inblick i detta . sedan är det upp till de att läsa och försöka förstå , men det ser jag som rätt hopplöst innerst inne tyvärr
Citera
2016-05-23, 10:27
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Citat:
detta är en livsstil som bara passar vissa människor helt klart , och ett förbud mot det du är intresserad av är som om du måste sluta andas typ , och det funkar inte i verkligheten trots att det står skrivet i lagboken straff bland utövarna avskräcker inte nått kan jag garantera , man tar sitt straff om det blir aktuellt , betalar sina böter och sedan är man i gång igen med sina nya äventyr . ville bara skriva här och försöka förklara hur vi extremsportare funkar och tänker så allmänheten får en bättre inblick i detta . sedan är det upp till de att läsa och försöka förstå , men det ser jag som rätt hopplöst innerst inne tyvärr

De som kan ta till sig något av det gör det och de som inte vill eller kan gör det inte, båda är okej, man kan ju bara dela med sig av sitt perspektiv och de som vill och är öppna för att lyssna lyssnar.
Bäst att bara fortsätta hoppa då och vara lycklig istället (om det var en ordvits det där, haha)
Senast redigerad av BreatheDeeply 2016-05-23 kl. 10:32.
Citera
2016-05-23, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BreatheDeeply
De som kan ta till sig det gör det, de som inte kan eller vill gör det inte - båda är okej. Bäst att bara fortsätta hoppa då och vara lycklig istället (om det var en ordvits det där, haha)
ja jag tycker fler skulle försöka hitta sin grej i livet verkligen , man lever bara en gång så gäller att passa på att leva lite då jag skulle aldrig någonsin hysa ett agg mot någons intressen i livet . vill du TEX samla frimärken och tycker det är det mest spännande som finns i livet , så är det helt ok här även om det inte är min grej
Citera
2016-05-23, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Är det inte rätt korkat att utsätta sig själv och andra för livsfara tycker du?
det är inte så farligt som du och många tror
Citera
2016-05-23, 19:17
Medlem
Citat:
det är inte så farligt som du och många tror
Helt ofarligt är det inte till skillnad från hopp fån flygplan som är betydligt säkrare. Men det är bättre att killar är tuffa och orädda och gör såna saker än att vara ligister och inbrottstjuvar. Sånt gör fegisar.
Citera
2016-05-28, 23:55
Medlem
Vagnsleres avatar
Kan vi inte gå tillbaks till topic nu?
Om så bara så vi slipper läsa flera sidor med Frifarts kukmätartävling.

Så hädan efter:
Hurvida dom som gör det är dum i huvudet, adrenalingalna eller vill vara tuffa är en intefråga utan varken diskussion eller svar.
Sen är det lika farligt som att flyga helikopter, utan utbildning eller med fel förhållanden så är det livsfarligt annars rätt lugnt, hurvida det var lämpligt gjort av dom eller inte är också en intefråga som är helt ointressant.
Där klart, slipper det diskuteras nå mer.

Det jag funderar på: hur pass aktivt är Base-hoppning i Sverige?

Blir straffet verkligen 2 års fängelse, är der inte bara grova böter och beslagtagning?

Vad gäller för antenner, broar och klippor?
Citera
2016-05-29, 01:05
Medlem
Har sedan länge följt blincmagazines Base fatality list och är glad att jag älskar livet mer än att jag skulle utsätta mig för denna risk, folk dör verkligen som flugor.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in