2016-05-21, 01:06
Medlem
En fallskärmshoppare gjorde ett s.k. basekump från Kista Science Tower enligt expressen. Han höll även på att landa på en person.

http://www.expressen.se/nyheter/fallskarmshoppare-nara-landa-pa-stefan/

Frågan jag ställer mig hur sjutton vågar man sig på något sådant, vad är det för straff på en sådan grej förutom att man riskerar livet på sig själv och andra. Dessutom funderar jag över hur det står till med säkerheten i det huset då jag även noterade stora antenner på huset. Reflektioner på detta?
Citera
2016-05-21, 01:16
Bannlyst
ingen stor grej att jaga upp sej över
Citera
2016-05-21, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frifart
ingen stor grej att jaga upp sej över

Jo om fallskärmen inte vecklar ut sig och han landar i huvudet på någon. Då blir det ju både självmord och mord. Men det är säkerheten som bekymrar mig mest eftersom det är antenner på taket, då skulle ju en ryss typ göra samma sak. DVS fälla masten och fly därifrån i fallskärm..
Citera
2016-05-21, 01:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmox
Jo om fallskärmen inte vecklar ut sig och han landar i huvudet på någon. Då blir det ju både självmord och mord. Men det är säkerheten som bekymrar mig mest eftersom det är antenner på taket, då skulle ju en ryss typ göra samma sak. DVS fälla masten och fly därifrån i fallskärm..
så du tror inte dessa killar har full koll på vad de pysslar med de får bara sina upplevelser i livet och drar vidare
Citera
2016-05-21, 08:58
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
så du tror inte dessa killar har full koll på vad de pysslar med de får bara sina upplevelser i livet och drar vidare

Om man behöver den typen av upplevelser har man knappast full koll.
Citera
2016-05-21, 09:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Om man behöver den typen av upplevelser har man knappast full koll.
alla är vi olika detta kan jag garantera bara va en kul grej av hopparna som skulle chocka folket på gatan som är rädda små möss ofta
Citera
2016-05-21, 09:44
Medlem
Här hittade jag en film på vad jag kallar det "leka med döden" Detta skedde tydligen igår 2016-05-20 i Stockholm. Här hoppar de – 117 meter upp i luften!

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/123763

Måste vara en djäkligt hög byggnad. Men tar man sig upp på taket till en sån byggnad har de VÄLDIGT lågt säkerhetstänk där. Varför inte hoppa från en mast istället
Jag tror fortfarande Ryssen var där och tränade.
Citera
2016-05-21, 09:51
Bannlyst
ett fall på max 10 meter innan fallskärmen va öppen , verkar inte ha varit stark vind heller vid tillfället , så detta va rätt riskfritt hopp i mina ögon det gjordes för att väcka uppmärksamhet bara och en kul grej att ha i sin ryggsäck . lite avundsjuk på de hopparna måste man allt bli
Citera
2016-05-21, 09:57
Medlem
Harpys avatar
Själva brottet består väl oftast i det olaga intrånget? Fan vad snuskigt det lät, kan det verkligen stämma?
Sen så tror jag de flesta inom BASE-jumpscenen hoppar för sin personliga vinnings skull, och inte för att imponera på någon som tittar på.
Citera
2016-05-21, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Själva brottet består väl oftast i det olaga intrånget? Fan vad snuskigt det lät, kan det verkligen stämma?
Sen så tror jag de flesta inom BASE-jumpscenen hoppar för sin personliga vinnings skull, och inte för att imponera på någon som tittar på.
tja du har till viss del rätt , vinningen är väl mer att göra reklam för sej själv och hobbyn man brinner för här som hoppare , sedan så är detta ett otroligt kort hopp trots allt så finns inte mycket tid över för njutning mer än att det är en kul grej att ha gjort i livet
Citera
2016-05-21, 20:46
Medlem
När man basehoppar har man bara en chans, d.v.s. att fallskärmen omedelbart vecklar ut sig. När man hoppar från flygplan är det en helt annan sak. Då har man tre chhanser, den ordinarie fallskärmen, reserven och nödutlösaren som automatiskt utlöser reserven om man inte dragit skärmen vid 300 meters höjd.
För övrigt lär Felix Baumgartner, känd för rymdhopper härom året, en gång ha hoppat från Turning Torso i Malmö.
Citera
2016-05-21, 20:49
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
alla är vi olika detta kan jag garantera bara va en kul grej av hopparna som skulle chocka folket på gatan som är rädda små möss ofta

Är det inte rätt korkat att utsätta sig själv och andra för livsfara tycker du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in