2016-06-29, 00:10
Moderator
Arne.Ankas avatar
Tänkte testa flashback vpn till kvällen när det bör vara som mest trafik, installerat openvpn och lagt till konfigurationsfilen...aldrig använt vpn tidigare är det nåt mer som behövs för det ska fungera med windows 7 64bit?
Citera
2016-06-29, 05:15
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Tänkte testa flashback vpn till kvällen när det bör vara som mest trafik, installerat openvpn och lagt till konfigurationsfilen...aldrig använt vpn tidigare är det nåt mer som behövs för det ska fungera med windows 7 64bit?

Har du bara följt den enkla guiden som finns på webbsidan så är det inte så mycket mer.

Om du söker här -> https://ipleak.net/ , vad får du då för siffror?
Citera
2016-06-29, 11:58
Medlem
projektiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarlot
Har tidigare haft annan vpn-leverantör, också via router. Där var skillnaden i hastighet väldigt liten, i jämförelse emot utan vpn.

Citat:
Ursprungligen postat av scarlot
Då använde jag FrootVPN
En anledning till att det går långsamt när du kör direkt i routern oavsett leverantör är att eftersom de flesta routrar har långsamma processorer, klarar de inte av att kryptera mer än x Mb/s. Sem finns det även olika tunga algoritmer för kryptering, vilket kan innebära att den snabbare VPN-tjänsten du använde inte har så stark kryptering som de bör. Speciellt eftersom både din upp- och ner-hastighet är på samma nivå kan jag slutleda att så måste vara fallet för dig. Detta löser du genom att köra direkt via datorn eller genom att införskaffa en router med snabbare processor.
Citera
2016-06-29, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det går redan. Du kan betala med både Visa och Mastercard.
Alternativt med Paypal, Swich eller Bitcoin.

admin

swish heter det
Citera
2016-07-01, 18:51
Moderator
Arne.Ankas avatar
Registrerade konto idag, sparka igång openvpn och skrev in användarnamn o lösenord sen gick det igång utan några som helst problem.
Gick in på sidan ip leaks och hade en läcka, ändra en inställning i firefox och nu kommer det bara upp 2st ip adresser som "ligger" i stockholm.

Hastigheten är inte så jätteimponerande, med firefox mätte jag 35 ned 49 upp och med internet explorer 32 ned 49 upp med bredbandskollen, sitter med 50/50 från comhem.

Citat:
Citera
2016-07-01, 20:03
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Hastigheten är inte så jätteimponerande, med firefox mätte jag 35 ned 49 upp och med internet explorer 32 ned 49 upp med bredbandskollen, sitter med 50/50 från comhem.

Du kan inte räkna med att få ut full hastighet när du använder vpn, hastigheterna du får ut är ju faktiskt ganska bra.

Finns även andra faktorer som spelar roll som t.ex hårdvara, avstånd till servern osv.
Citera
2016-07-01, 22:29
Moderator
Arne.Ankas avatar
Verkar funka ok även med onlinespel får något högre ping typ 120-140ms mot en server i östra usa MEN...gmail och outlook funkar inte, google verkar ha nåt skydd för jag får sms till vansinne om att någon okänd försöker logga in :/

Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Du kan inte räkna med att få ut full hastighet när du använder vpn, hastigheterna du får ut är ju faktiskt ganska bra.

Finns även andra faktorer som spelar roll som t.ex hårdvara, avstånd till servern osv.
Jo det känner jag till just därför jag ville testa hastigheten kvällstid när belastningen torde vara störst.

Nu ligger den på 21 ned och 49 upp med både firefox och ie.
Citera
2016-07-02, 05:50
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Du kan inte räkna med att få ut full hastighet när du använder vpn

Låter märkligt då jag får ut exakt samma hastighet oavsett om jag använder VPN eller inte.

Jag använder denna aktör. Sitter med 250/100 och bor i småland. Kan du förklara detta för mig?
Citera
2016-07-02, 11:48
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Låter märkligt då jag får ut exakt samma hastighet oavsett om jag använder VPN eller inte.

Jag använder denna aktör. Sitter med 250/100 och bor i småland. Kan du förklara detta för mig?

Du verkar vara en av få om inte den enda som får ut full hastighet, har följt alla olika trådar om olika sorters leverantörer under lång tid och kan inte minnas att jag har läst om någon mer än dig som har fått ut full hastighet.
Citera
2016-07-03, 06:25
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Du verkar vara en av få om inte den enda som får ut full hastighet, har följt alla olika trådar om olika sorters leverantörer under lång tid och kan inte minnas att jag har läst om någon mer än dig som har fått ut full hastighet.

Ja, det låter kanske märkligt. Jag hade OPVN innan och det var exakt samma där med hastigheten. Varför jag bytte VPN aktör är så klart en annan historia.
Citera
2016-07-25, 20:10
Medlem
Hur bra funkar den? Jag läste i en annan tråd att någon klagade på att VPN överhuvudtaget bara maxade till 60%, vad nu det ska betyda.

Jag laddar aldrig ner illegala filer, har aldrig porrsurfat, och är inte pedofil. Jag vill surfa anonymt av principskäl - etablissemanget och företagen ska skita i vad jag gör på nätet. Skulle Flashbacks VPN hjälpa mig med detta?

En annan fråga - när jag försökte köpa tjänsten så stod det att jag måste logga in. Är det mitt FB-konto som menas? Jag försökte logga in med FB-kontot, men det gick inte.
Citera
2016-07-25, 20:14
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Hur bra funkar den? Jag läste i en annan tråd att någon klagade på att VPN överhuvudtaget bara maxade till 60%, vad nu det ska betyda.

Jag laddar aldrig ner illegala filer, har aldrig porrsurfat, och är inte pedofil. Jag vill surfa anonymt av principskäl - etablissemanget och företagen ska skita i vad jag gör på nätet. Skulle Flashbacks VPN hjälpa mig med detta?

En annan fråga - när jag försökte köpa tjänsten så stod det att jag måste logga in. Är det mitt FB-konto som menas? Jag försökte logga in med FB-kontot, men det gick inte.

Använder denna tjänst och är mycket nöjd med det. Jag får samma hastighet med eller utan och inget krångel med droppande hastigheter. Stabilt helt enkelt.

Du registrerar ett konto med något valfritt användarenamn och lösenord. Du kan säkert har samma inloggningsnamn där som här. Men det kräver dock ett registrerat konto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in