2016-06-19, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Som titeln förtäljer.
Jag kör nu Windows 7 och i högra hörnet finns ett meddelande om att uppgradera till Windows 10 och den ger ständigt popups med samma meddelande.

Jag tänker inte uppdatera och vill inte ha dessa meddelanden, hur får jag väck dom?

Tack!

Kör gärna Windows 7, det fungerar ok.
Men, Windows 10 är oändligt mycket bättre. Framförallt är det STOR skillnad på minneshanteringen.
Citera
2016-06-19, 19:59
Medlem
Jag skulle hellre gnida pungen i krossat glas än att gå tillbaka till windows 7.

Fattar inte varför folk är så jävla anti till w10. Bara att lägga lite tid på att avinstallera/stänga av skiten som man inte vill ha. Vilket man normalt sett gör på alla OS.
Citera
2016-06-19, 21:28
Medlem
Ja windows 10 vill man inte ha tillbaka.
Körde det här
https://forums.spybot.info/downloads.php?id=55
Verkar ta bort popupperna om windows 10 och viktigast av allt telemetrin.
On det håller vad det lovar har jag inte kontrollerat
Citera
2016-06-19, 21:59
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lepaca
Jag skulle hellre gnida pungen i krossat glas än att gå tillbaka till windows 7.

Fattar inte varför folk är så jävla anti till w10. Bara att lägga lite tid på att avinstallera/stänga av skiten som man inte vill ha. Vilket man normalt sett gör på alla OS.
I detta fall handlar det om en uppgradering till Windows 10. Jag personligen skulle aldrig uppgradera ett OS, alldeles för buggigt. Bättre att göra en ren ominstallation, vilket jag planerar att göra innan slutet av månaden.

Det finns en tråd om det: https://www.flashback.org/t2722616. Kolla alla inlägg från CyrusGNetWork, han är väldigt kunnig gällande detta.

Så behåller du Windows 7 – och slipper tjatet om Windows 10: http://www.forummix.org/viewtopic.php?f=10&t=108
Senast redigerad av Doleo 2016-06-19 kl. 22:13. Anledning: Edit
Citera
2016-06-19, 23:22
Medlem
Illustrations avatar
Avinstallera uppdateringarna KB3035583 och KB2952664. Klicka på "Program och funktioner" i kontrollpanelen och sedan "Visa installerade uppdateringar". Därefter söker du efter dem två jag namngivit, en i taget. När du hittat dom så högerklickar du och väljer "Avinstallera".

När du avinstallerat båda två uppdateringarna så söker du efter nya uppdateringar med windows update. Därefter högerklickar du på uppdateringarna och döljer dem, vilket gör så att du slipper dem för gott. Simpelt, inte ett jävla krångel för fem öre.
Citera
2016-06-20, 05:34
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illustration
Avinstallera uppdateringarna KB3035583 och KB2952664. Klicka på "Program och funktioner" i kontrollpanelen och sedan "Visa installerade uppdateringar". Därefter söker du efter dem två jag namngivit, en i taget. När du hittat dom så högerklickar du och väljer "Avinstallera".

När du avinstallerat båda två uppdateringarna så söker du efter nya uppdateringar med windows update. Därefter högerklickar du på uppdateringarna och döljer dem, vilket gör så att du slipper dem för gott. Simpelt, inte ett jävla krångel för fem öre.

Detta är den enklaste vägen att gå på. Men tyvärr så medföljer dessa kB ändå. Har själv råkat ut för detta på en dator som hade Windows 8.1

Men det är olika kB per operativsystem.
Citera
2016-06-20, 06:54
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illustration

Jag väljer att lyssna på "experten".
Citera
2016-06-20, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Men tyvärr så medföljer dessa kB ändå. Har själv råkat ut för detta på en dator som hade Windows 8.1
Du menar att de dyker upp igen? Det stämmer. Microsoft ger ut nya versioner av dessa uppdateringar gång på gång. Jag har fått dölja ett flertal olika versioner av KB3035583, det räcker inte att dölja den en gång och tro att den är borta för alltid.
Citera
2016-06-21, 06:26
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891PoonStreet
Du menar att de dyker upp igen? Det stämmer. Microsoft ger ut nya versioner av dessa uppdateringar gång på gång. Jag har fått dölja ett flertal olika versioner av KB3035583, det räcker inte att dölja den en gång och tro att den är borta för alltid.

Exakt. Även om man tror sig göra dessa inaktiva och dölja informationen så dyker dessa upp.

Det är nog därför denna anledning till varför dessa 3-partsprogram som stoppar detta dyker upp på nätet.
Citera
2016-07-10, 15:01
Medlem
Diabolicas avatar
Nyligen upptäckt en till Windows Update som är självaste djävulen, KB3173040 Gäller Windows 8.1 eller Windows 7 SP1.
(själv kör jag Win 8.1 och har använt både never10 och GWX control Panel, samt har inställt att windows får ta ner updateringar men EJ installera dem, men denna rackare har smugit sig in ändå)

Så ni som fått en blåskärm vid uppstart som talar om för dig att:
Citat:
"Beklagar att vi stör, men det här är viktigt. Erbjudandet om kostnadsfri Windows 10-uppgradering upphör 29 juli..."

"Sorry to interrupt, but this is important. Windows 10 free upgrade offer ends July 29..."

Så är det alltså denna uppdatering som möjliggör att du får detta "bluescreen"-liknande meddelande när du startar datorn.

Men inte nog med det, så gjorde även denna att min dator efter att jag valt "Meddela mig inte om detta igen" startade och alla inställningar och program (verkar det som) var borta från C: ,oklart om detta återgår vid omstart. Håller på att förflytta de filer jag vill ha kvar från D: till en annan disk innan jag gör en omstart.

Uppdateringarna att undvika:
KB3173040 (Win8 , Win7 SP1) - Ger startskärm som påminner dig om att uppdaterings erbjudandet slutar 29 Juli.
KB3035583 (Win8 , Win7 SP1) - Installerar "get 10" (GWX) appen.
KB2976978 (Win8), KB2952664 (Win7 SP1), KB2977759 (Win7 utan SP1) - Diagnostiserings verktyg, söker igenom datorn för att se att uppdatering till win 10 är möjlig.
KB3044374 (Win8.1), KB2990214 (Win7) - Möjliggör uppdatering från Win 8.1/Win7 till Win 10.

Källor: https://support.microsoft.com/sv-se/kb/3173040 , http://www.infoworld.com/article/291...e-patches.html , http://www.infoworld.com/article/304...b-2977759.html och http://www.thewindowsclub.com/window...eminding-users
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in