• 1
  • 2
2016-05-19, 11:46
Medlem
https://m.youtube.com/user/InfoCritiqueWeb

Hittade detta på Youtube, det verkar ju vara fullt kaos i Paris, men man kan inte läsa ett ord om upploppen där folk slår med basebollträn, kastar sten, molotovs och bomber på fransk polis.
Citera
2016-05-19, 11:49
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dimin

Hittade detta på Youtube, det verkar ju vara fullt kaos i Paris, men man kan inte läsa ett ord om upploppen där folk slår med basebollträn, kastar sten, molotovs och bomber på fransk polis.

Hade inte SVT ett inslag om det?
Jag har för mig det.
Citera
2016-05-19, 11:51
Medlem
Av videon att döma är det vänster orienterat patrask?
Vad handlar allting om?
Citera
2016-05-19, 11:51
Medlem
Turbomachines avatar
Det enda som jag har läst om är att regeringen har beslutat att ta bort deras variant på "Lagen om Anställningsskydd"
Citera
2016-05-19, 12:04
Medlem
Verkar ju råda fullt krig på gatorna iallafall, så något måste ju ha skett, tankarna går till Frankrike 1789...
Citera
2016-05-19, 12:06
Medlem
Citat:
Verkar ju råda fullt krig på gatorna iallafall, så något måste ju ha skett, tankarna går till Frankrike 1789...
Nja, fransmännen är ett fjoll folk numera som inom en snar framtid är i minoritet i sitt eget land och alla dem kommer stå och vifta med sina flaggor i EM i sommar för att heja fram sitt lag där det knappt finns en enda fransman.
Senast redigerad av Cleit 2016-05-19 kl. 12:11.
Citera
2016-05-19, 12:13
Medlem
gilbert25s avatar
Du kunde lika gärna pratat om Sverige, inser du inte att samma sak händer här Cleit?
Senast redigerad av gilbert25 2016-05-19 kl. 12:16.
Citera
2016-05-19, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gilbert25
Du kunde lika gärna pratat om Sverige, inser du inte att samma sak händer här Cleit?

Sverige är väl bara i början av detta stadium. Vi är i feodal age och frankrike är i imperial age , för att använda age of empire metaforer vad gäller upploppen. Dom sätter ju eld på en polisbil med poliser i samt slänger molotov bomber mitt i centrala Paris. Jagar poliserna med påkar osv centralt. Det är inte jämförbart med upploppen i svenska förorter, än iallafall.
Citera
2016-05-19, 12:30
Medlem
gilbert25s avatar
Citat:
Sverige är väl bara i början av detta stadium. Vi är i feodal age och frankrike är i imperial age , för att använda age of empire metaforer vad gäller upploppen. Dom sätter ju eld på en polisbil med poliser i samt slänger molotov bomber mitt i centrala Paris. Jagar poliserna med påkar osv centralt. Det är inte jämförbart med upploppen i svenska förorter, än iallafall.

Om du läser vad han skrev är det lite mer sådana saker jag syftar på.
Citera
2016-05-19, 12:32
Medlem
Citat:

dock är det väl lite relevant att Frankrike alltid haft problemområden innan invandrare också, Sverige har ju tidigare varit ett tryggt land där alla hade det bra, så har det väl aldrig varit i Frankrike på samma sätt, de är mycket större och mycket mer relevanta globalt, likt USA. Om man jämför med vart Frankrike/England/Tyskland och Sverige startade så kan Sverige nog gått ganska långt också
Citera
2016-05-19, 12:34
Medlem
Citat:

Franska poliser verkar inte supersmarta. Man kilar in två polisbussar i en smal gränd så att de inavlade vänsterpatrasken kan få in en fullträff varje gång de kastar istället för att visa att man inte jävlas med statsmakten genom att köra fram vattenkanonen, använda gummikulor och tårgas. Det ska kosta och göra ont om man ger sig på polisen, förstör för näringsidkare. Medan de som har riktiga jobb är på jobben och sliter så är kackerlackorna ute på stan och har upplopp. Jag hade dragit in deras meborgarskap och deporterat alla som inte har några jobb och som går på bidrag. Inklusive deras vänne roch familjer. De kan leka smarta någon annanstans.
Citera
2016-05-19, 12:58
Medlem
https://m.youtube.com/watch?v=KL1O4pUYJ2w

http://www.telegraph.co.uk/news/2016...nly-to-see-ca/

Här är videon på en brinnande polisbil som blivit en världsnyhet i andra länder. Tror ni att den respektlöshet mot polisen i upploppen som utspelar sig i Frankrike snart kommer till Sverige?
Det brukar ju vara lite se och lära. Först var det kaoset i London och efter det så började folk elda bilar och kasta sten även i svenska förorter.

Men mordbrand mot poliser är ju en helt annan femma. Det där är ju en total systemkollaps. Ska polisen satsa på pansarfordon redan nu i förebyggande syfte?
Senast redigerad av dimin 2016-05-19 kl. 13:00.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in