2016-05-18, 23:18
Medlem
Hej, jag är en tjej som haft lite väl låg sexlust ett tag och undrar om folket här har någon erfarenhet av olika lusthöjande medel och vilka som fungerar.

Jag har en burk av denna hemma http://www.kondomeriet.se/on-libido-for-henne-50ml-149704 men har inte riktigt testat den fullt ut och funderar nu på om jag ska göra det. Någon som provat?
Denna innehåller testosteron vilket tydligen brukar fungera för tjejer, då för lite testosteron kan vara en orsak till låg sexlust. Då jag äter p-piller som innehåller östrogenliknande ämne så kan det ju hända att jag har någon slags obalans på den biten.

Jag tar alltså gärna emot recensioner av liknande medel men uppskattar särskilt om någon kan ge ett omdöme av ON Libido, eller kan ge mig lite mer input på den här östrogen-testosterongrejen.
Citera
2016-05-18, 23:25
Medlem
Stonedboys avatar
Sluta med p-piller så är det löst.
Citera
2016-05-19, 00:00
Medlem
mutemes avatar
Fråga dig varför du har låg sexlust istället.
Citera
2016-05-19, 00:32
Medlem
Jag fattar inte varför det ses som ett problem att man inte har lust att ligga?
Citera
2016-05-19, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonedboy
Sluta med p-piller så är det löst.

Kan vara värt att fundera på, frågan är bara vad alternativet blir.

Citat:
Ursprungligen postat av muteme
Fråga dig varför du har låg sexlust istället.

Potentiella förklaringar brukar vara stress, depression och så vidare men jag lever inget stressigt liv och skulle inte kalla mig deprimerad. Hittar ingen förklaring i saker som rör min livsstil/-situation så därför funderar jag på saker som p-piller och hormonbalans.
Citera
2016-05-19, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Hej, jag är en tjej som haft lite väl låg sexlust ett tag och undrar om folket här har någon erfarenhet av olika lusthöjande medel och vilka som fungerar.

Jag har en burk av denna hemma http://www.kondomeriet.se/on-libido-for-henne-50ml-149704 men har inte riktigt testat den fullt ut och funderar nu på om jag ska göra det. Någon som provat?
Denna innehåller testosteron vilket tydligen brukar fungera för tjejer, då för lite testosteron kan vara en orsak till låg sexlust. Då jag äter p-piller som innehåller östrogenliknande ämne så kan det ju hända att jag har någon slags obalans på den biten.

Jag tar alltså gärna emot recensioner av liknande medel men uppskattar särskilt om någon kan ge ett omdöme av ON Libido, eller kan ge mig lite mer input på den här östrogen-testosterongrejen.

Provade sånt där spanska flugan för herrans massa år sedan. Då var man ung och viril. Funkade faktiskt. Annars är cannabis verkningsfullt på kvinnor.
Citera
2016-05-19, 09:05
Medlem
mutemes avatar
Citat:
Potentiella förklaringar brukar vara stress, depression och så vidare men jag lever inget stressigt liv och skulle inte kalla mig deprimerad. Hittar ingen förklaring i saker som rör min livsstil/-situation så därför funderar jag på saker som p-piller och hormonbalans.

Förstår problemet, det jag menade var att sexlusten inte försvinner bara sådär (sällan iaf). Då kan det vara värt att verkligen fundera. Du kan gå och testa hormonbalansen och få tillskott om det skulle vara stukat.

Kan det inte ha satts sig i huvudet på dig? Kanske att du haft mindre lust en kort period och nu går du att tänker på det jättemycket. Då skulle man ju även sätta kroppen under stress, även fast du inte känner det.

Förlåt om jag går OT, du frågade förstås om det finns något läkemedel och där går jag helt bet.
Citera
2016-05-20, 00:36
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProperSpot
Loop, Molotow och Montana skickar vidare till den svenska kontakten. Verkar som det tyvärr, så man lär nog gå via svenska återförsäljare, tråkigt nog. Det blir ju billigare på ett sånt stort parti men knappast inköpspris
ironlac et c då? Kobra m.m. se utanför lådan.

edit: den där posten kkev igenom ett maskhål.

TS: om du vill peta i dig testosteron för att balansera upp östrogenutsläppet pstaven (?) ger så ta reda på utsöndrig och balansera på...l
Det finns två mer troliga resultat om sånt: P-staven blir ineffektiv en stund.
Din kropp kommer börja hata dig (du får ev ont av hormonförändringarna.)

rekommenderar om det inte framgått tydligt att hoppa bakåt i kemiträsket och fråga dig hur det såg ut förr.

Kräver ditt jobb en hög sexlus
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Provade sånt där spanska flugan för herrans massa år sedan. Då var man ung och viril. Funkade faktiskt. Annars är cannabis verkningsfullt på kvinnor.
Den går jag i god för, i alla fall cannabis, helt enormt vad grannen beter sig som en katt när hon har rökt. Glad att jag inte är i deras sängkammare! flugor har jag aldrig kontaktats av.

TS: Nu har jag läst alla inlägg och vissa två. Sluta med p-piller, se hur det funkar rent sexdriftigt. Börja sedan med p-piller efter ägglotsning eller när som helst och se om lusten suger nu med, annars vet vi i tråden ej hur vi ska hjälpa mig (jag och mina 17 andra munnar)
Senast redigerad av satur 2016-05-20 kl. 00:53.
Citera
2016-05-20, 06:47
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Kan vara värt att fundera på, frågan är bara vad alternativet blir.

Sluta med p-piller och be barnmorskan sätta in en kopparspiral. En sådan kan du ha utan att du har fått barn. Den innehåller inga hormoner. Enda eventuella biverkningen kan vara rikligare mensblödningar men det drabbar inte alla och speciellt inte om du redan blöder rikligt som det är i dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in