Flashback bygger pepparkakshus!
2021-02-11, 20:14
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffenarkomanen
Jag och min fru valde att Ta hennes hemland. Ett Av de mest utvecklade länderna i Asien. Vi gjorde det när vi skaffade barn för att dom ska få en ordentlig utbildning bra skolmiljö och vettig vård och barnomsorg. Låg kriminalitet är det med så det är ju ett plus med. Inga som bränner bilar direkt.

-Israel?
Citera
2021-02-15, 23:17
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anabolakillen95
För att göra en lång historia kort så köpte jag en bostadsrätt för 2-3 år sedan med kärringen.

Allt var fri och fröjd. Ett lugnt område med en stor lekplats för barn.

För ca ett halvår sedan så bestämde sig vandrarhemmet som låg på andra sidan gatan att sälja ut sitt rövhåll och hyra ut till flyktingar.

Blev ju snack i grannskapet och många sa att de borde sälja innan de flyktingarna kommer men jag tänkte inte så mycket på det. Hade ju precis köpt det och hade ju ingen direkt lust att anlita mäklare, hitta nytt ställe osv. Dessutom hade vi köpt ett nytt kök.

Så idag är det rent utsagt ett helvete. hälften av flyktingarna har lyckats vända på dygnet så de är uppe hela natten och brukar gå till lekplatsen där de för liv, skriker, slänger glasflaskor osv osv. Vaknar flera gånger, har sagt till dem och deras skötare på boendet men knappast någon förbättring.

Den andra skaran är uppe och driver på dagarna. Sitter i gäng på bänkarna utanför hemmet och kollar aggressivt på allt och alla. Skolvägen till högstadiet/mellanstadiet går dessutom den vägen så unga tjejer 7-16 år blir ju uttittade som ett byte för hyenorna.

Trots att vi har låst cyklarna så har vi blivit av med två stycken. Den ena var låst mot en stolpe och bara hjulet återfanns. Nu cyklar ingen av oss längre...

Alla tar bilen till kvantum som ligger 5min gångväg eftersom man inte vill gå förbi hemmet.

Tack så jävla mycket för att lyckats förstöra ett helt grannskap för att ni ville ha pengar.

Nu har vi också bestämt oss för att flytta och det jag undrar är hur mycket förlust kan jag räkna med? Inköpt för 2.6 miljoner. Kan jag säga till mäklaren att inte nämna asylboendet?

Att sälja nu när flykting boende finns där är det sämsta du kan göra. Vem fan vill köpa en lägenhet i det område? Vänta till det är borta om du inte är beredd att förlora pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in