2016-05-14, 22:33
Medlem
OliverCromwells avatar
I BBC:s Question Time framkom det att en majoritet av engelsmännen vill förbjuda burkan.

Sadiq Khan (som numera är Londons nya Borgmästare) tillsammans med sina Labour-partikamrater försvarade burkan mot folkopinionen och menade att det är västerländska och inte minst brittiska värderingar att inte lägga sig i hur andra människor klär sig.

Nigel Farage menar dock att burkan bör behandlas som en balaklava (rånarluva). Om vissa (maskeringar) förbjuds av säkerhetsskäl i det offentliga rummet, lär även det samma gälla burkan. Muslimer ska alltså inte kunna komma undan med att hävda att det är deras kultur/religion.

https://www.youtube.com/watch?v=Xh-3-GDdP-c

Vem har rätt egentligen rätt?
Citera
2016-05-14, 22:40
Medlem
HasseOs avatar
Som av händelse, http://www.dn.se/sthlm/ranare-i-burk...-till-i-nacka/
Citera
2016-05-14, 22:51
Bannlyst
Så går när man låter idioter som Sadiq Khan få makt. Jag börja mer och mer beundra människor som Jacob Anckarström och Christer Pettersson. Vi får hoppas verkligen att någon gör en JFK på Sadiq Khan .
Citera
2016-05-15, 00:04
Medlem
laxen69s avatar
Skulle inte förvåna mig om den där borgmästare khan visar sig vara Storbritanniens svar på Memeth kapland.
Inte lär väl han jobba för att muslimer skall behöva ta seden dit de kommer och mer västerländska.
Citera
2016-05-15, 00:14
Medlem
Sasha08s avatar
Tar de inte i med hårdhandskarna får de skylla sig själva, varje gång européer tillåter dem driva igenom sina krav så ser musslorna det som svaghet hos oss och seger för dem. Detta kommer fortsätta tills sharialagar är aktiva
Citera
2016-05-15, 01:18
Medlem
Jag håller typ med Farage. Jag tycker att folk ska få klä sig som de vill. Men det är ju när klädseln börjar skapa problem som idiotiska "problemlösningar"uppstår. Att det inte är OK att ha ett fett kors på bröstet som polis, men slöja går bra, helt helt rubbat.
Citera
2016-05-15, 01:59
Medlem
Det är ju egentligen ett problem med burkan. Det handlar ju inte om att man inte ska få utöva sin religion utan det handlar ju om en säkerhetsrisk. Folk verkar ha svårt att förstå skillnaden.

Det är precis som när någon säger att landet är fullt och vi inte kan ta hit fler invandrare, då är den personen per automatik en rasist.

Det är nog dags att vakna tror jag innan detta spektaklet börjar gå för långt.
Citera
2016-05-15, 07:43
Medlem
Jermuks avatar
Jag ska ha på mig en balaklava i morgon när jag ska kolla AIK-DIF. Det tillhör den religion jag bekänner mig till. Undrar om jag blir insläppt?
Citera
2016-05-15, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
I BBC:s Question Time framkom det att en majoritet av engelsmännen vill förbjuda burkan.

Sadiq Khan (som numera är Londons nya Borgmästare) tillsammans med sina Labour-partikamrater försvarade burkan mot folkopinionen och menade att det är västerländska och inte minst brittiska värderingar att inte lägga sig i hur andra människor klär sig.

Nigel Farage menar dock att burkan bör behandlas som en balaklava (rånarluva). Om vissa (maskeringar) förbjuds av säkerhetsskäl i det offentliga rummet, lär även det samma gälla burkan. Muslimer ska alltså inte kunna komma undan med att hävda att det är deras kultur/religion.

https://www.youtube.com/watch?v=Xh-3-GDdP-c

Vem har rätt egentligen rätt?

att islamister fortsätter propagera för att västerlänningar skall vara fortsatt toleranta mot intoleranta kolinisatörer, kan väl knsppast förvåna någon.
Citera
2016-05-15, 10:58
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Problemet är att vi har muslimer i väst till att börja med. De borde inte vara här. Att bråka om hur de skall klä sig är att bråka om symptomen. Låt dem ha sin burka men skicka hem dem.

Till den brittiska muslimen och Laboursossens försvar så kan de debattera för sin sak vilket de skall ha en eloge för. Till skillnad mot världens sämsta debattörer på vänstersidan som vi har i Sverige. Skillnaden är som natt och dag.

I Sverige debatterar vänstern aldrig sådana sakfrågor, det är moralfloskler och rasismanklagelser. I UK kan de debattera i alla fall.
Senast redigerad av ValdtaktsSemiten 2016-05-15 kl. 11:17.
Citera
2016-05-16, 05:09
Medlem
Sasha08s avatar
Jag skulle vilja fråga herr borgmästare om en kvinna från Europa kan åka till Saudiarabien och klä sig som hon gör i Europa? För Saudiarabiens ledare måste väl låta henne klä sig hur hon vill?

Skulle väkdigt gärna höra honom besvara en sån fråga
Citera
2016-05-16, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Problemet är att vi har muslimer i väst till att börja med. De borde inte vara här. Att bråka om hur de skall klä sig är att bråka om symptomen. Låt dem ha sin burka men skicka hem dem.

Till den brittiska muslimen och Laboursossens försvar så kan de debattera för sin sak vilket de skall ha en eloge för. Till skillnad mot världens sämsta debattörer på vänstersidan som vi har i Sverige. Skillnaden är som natt och dag.

I Sverige debatterar vänstern aldrig sådana sakfrågor, det är moralfloskler och rasismanklagelser. I UK kan de debattera i alla fall.

Tänkte också påpeka detta, de för sig bra mycket bättre än tårögda Sjöstedt. Finns nog mycket att lära av dem för den svenska vänstern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in