2016-05-13, 19:15
Medlem
Hallå gänget, har funderat på dedär med att uppdatera min MacBook Air 11", köpte den ny i augusti 2013 och tror typ inte att jag har uppdaterat operativsystemet ännu. Tror att det är Mountain Lion jag har nu och - rätta mig om jag har fel, Mavericks, Yosemite och nu El Capitan är nya operativsystem som släppts. Så jag ligger ju lite efter... Men vad tycker ni som uppdaterat? Borde jag göra det? Kan det börja krångla och ha sig och vad får man för fördelar?
Citera
2016-05-13, 19:19
Medlem
Haha bara skoja med er! Jag har Yosemite!! Men är det värt med El Capitan eller vad kan hända?
Citera
2016-05-13, 19:23
Avstängd
perry2s avatar
Klart du skall ha nyaste operativ system.
Ca en månad efter lansering så har de flesta buggar åtgärdats.
OP är bra från början, men mindre justeringar kommer alltid efter en ny uppdatering.

Att köra ett OS som är tre år gammalt gör att annan programvara som heltiden utv ej ger full effekt.
Citera
2016-05-13, 20:07
Medlem
Apple är ganska bra på att ha åtgärdat de värsta buggarna även samma dag som nya OS kommer, även om det brukar i princip alltid komma någon bugguppdatering inom en vecka efter release av nya versioner(10.7, 10.8, 10.9 osv).

Uppdatera! MBA lider inte några problem av nyare OS.

Jag tipsar även om att se till att ha en fräsch backup inför eventuell uppdatering, då det är vanligaste tillfället att få problem med installationen. Det gäller alla OS, inte bara OSX.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in