2016-05-17, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Någon som vet hur man få narkolepsi i efterhand? Jag skulle inte tacka ner till 35000tkr i månaden.

Jag tror inte att du förstår vilket helvete de som har narkolepsi går igenom. Det handlar inte bara om att det rubbar hjärnans reglering av sömn. Det leder till att personen tappar kontroll över muskler (kataplexi). 75 % av som har narkolepsi drabbas av kataplexi. 25 % drabbas av tillfällig förlamning när de vaknar upp. Dessutom upplever många obehagliga hallucinationer. Det låter nästan som om det är värt pengarna? Eller inte..
Citera
2016-05-17, 14:03
Medlem
tobyges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilaten
...Varför skulle staten inte ersätta dem?
Citat:
Ursprungligen postat av Serval
... Tycker inte du att staten ska ta sitt ansvar?
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
Det är staten som har orsakat deras skada...?

Man kan ha åsikter om ersättningen, men det jag tycker är intressant är varför enbart staten är ansvarig?
Läkemedelsföretaget som tjänade multum på att sälja vaccinet borde kanske oxå vara med och betala, eller det kanske de oxå kommer att göra?
Citera
2016-05-17, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobyge
Man kan ha åsikter om ersättningen, men det jag tycker är intressant är varför enbart staten är ansvarig?
Läkemedelsföretaget som tjänade multum på att sälja vaccinet borde kanske oxå vara med och betala, eller det kanske de oxå kommer att göra?
Nej, läkemedelsbolaget ifråga fråntar sig allt ansvar enligt avtalet med staten. Så några pengar därifrån blir det inte.
Citera
2016-05-17, 20:40
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:

Staten eller landstinget är de som "säljer" produkten till oss därför ska vi rikta våra krav ditåt sedan får isåfall staten rikta krav not läkemedelsföretagen.

På samma sätt som om du köper en tv från samsung på Elgiganten så är det Elgiganten du ska rikta dina krav emot ifall det är t.ex fel på varan du har bara en säljare.

Om sedan Elgiganten vill rikta krav mot tillverkaren i detta fall samsung så är det deras problem inte vårt vi har bara en säljare.

Det framgår också av t.ex konsumentköplagen.
Citera
2016-05-18, 07:58
Medlem
Citat:

Nej. Normalt sett har läkemedelsföretaget som säljer vaccinet ett ansvar, men inte i det här fallet. När staten köpte vaccinet så skrev man på ett friskrivningsavtal för alla ev biverkningar, så staten har hela ansvaret.
Citera
2018-10-04, 08:22
Medlem
scoremaxs avatar
Utan att lägga mig i Narkoleptikernas vardag och lidande i övrigt, så noterar jag återigen vilka summor Svenskarna anser sig behöva i sin vardag.
Citera
2020-10-16, 19:29
Medlem
Det är ett stort skämt den sidan va? har fått permanenta problem med erektion efter ja fick veneflaxine när ja var 23, besöket tog 3 minuter ohc ja fick de utskriviet utan att de förklarade nått, gick på det i flera år utan uppföljning, knullade mitt redan dåliga testo, gick upp 20 kilo och total förstörde all min motivation sexlust o allt, och känslen på ollonet har aldrig gått tillbaka som det var innan, vad får man för ? ett kort nej, LOL!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in