2017-06-27, 17:57
Medlem
Låna efter skuldsanering

Jag har skuldsanering som slutar i september 2017.Är så tacksam att jag fick skuldsaneringen.Jag skulle behöva ett lån på 50 000 kr för att komma igång igen.Har skaffat en lägenhet med billigare hyra så jag ska flytta,från Stockholm till en mindre stad.Under dessa fem år har jag pantsatt allt mitt guld men betalat ränta under hela tiden,så nu skulle jag vilja lösa ut det.Finns det någon bank som ställer upp med ett lån? Eller ett kreditkort? Någon som vet.Jag har fast inkomst.Kan betala lite högre ränta om lånet blir möjligt.
Citera
2017-06-27, 18:02
Medlem
Vad är det du behöver komma igång med igen? Att leva över dina tillgångar, menar du? Köpa lite fina kläder kanske, gå på restaurangmiddagar, ta den där resan till Spanien. Lite så, typ?
Citera
2017-06-27, 18:10
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Vad är det du behöver komma igång med igen? Att leva över dina tillgångar, menar du? Köpa lite fina kläder kanske, gå på restaurangmiddagar, ta den där resan till Spanien. Lite så, typ?
TS skrev ju i inlägget att denna skulle använda pengarna för att lösa ut sitt guld?
Citera
2017-06-27, 18:11
Medlem
Ingen aning. Men är det verkligen smart att ta ett lån (och till guld?) när man precis tagit sig loss ur skuldfällan?
Citera
2017-06-27, 18:26
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angorakatten
Jag har skuldsanering som slutar i september 2017.Är så tacksam att jag fick skuldsaneringen.Jag skulle behöva ett lån på 50 000 kr för att komma igång igen.Har skaffat en lägenhet med billigare hyra så jag ska flytta,från Stockholm till en mindre stad.Under dessa fem år har jag pantsatt allt mitt guld men betalat ränta under hela tiden,så nu skulle jag vilja lösa ut det.Finns det någon bank som ställer upp med ett lån? Eller ett kreditkort? Någon som vet.Jag har fast inkomst.Kan betala lite högre ränta om lånet blir möjligt.

Bluestep, under förutsättning att du har säkerhet. Möjligt att guldet skulle kunna utgöra säkerhet. Jag är osäker.
Citera
2017-06-27, 18:26
Medlem
får man fråga vilket belopp du låg på för att få skuldsanering
Citera
2017-06-27, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
TS skrev ju i inlägget att denna skulle använda pengarna för att lösa ut sitt guld?

Jag tror inte på att det ska gå till att lösa ut 50K guld. TS vill ha pengar "för att komma igång igen". Gissar på att guldet kanske är 10K medan resten blir party-party, se fin ut inför vänner och bekanta, och fortsatt möjlighet att leva ekonomiskt ansvarslöst - Ett typiskt beteende hos skuldsatta har jag märkt.
Citera
2017-06-27, 19:03
Medlem
najass avatar
Flashback --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2017-06-27, 19:05
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Jag tror inte på att det ska gå till att lösa ut 50K guld. TS vill ha pengar "för att komma igång igen". Gissar på att guldet kanske är 10K medan resten blir party-party, se fin ut inför vänner och bekanta, och fortsatt möjlighet att leva ekonomiskt ansvarslöst - Ett typiskt beteende hos skuldsatta har jag märkt.
Har faktiskt också märkt just den biten, folk lånar mer än vad som egentligen behövs
Citera
2017-06-27, 20:22
Medlem
RadikalFails avatar
Ts. Är det så smart? 50 000 är ju ganska mycket.

Kanske bluestep men tänk om en och tio gånger innan.
Citera
2017-06-27, 22:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angorakatten

Försök spara ihop till pengarna istället. Tror känslan när du ser dig själv i spegeln och tänker att du fick ihop dina 50 000 på egen hand är jäkligt skönt. Dessutom slipper du betala höga räntor.
Citera
2017-06-27, 23:40
Du klarade inte av att betala dina gammla lån så du fick skuldsanering, nu vill du ta nya lån innan skuldsaneringen är klar?

Spara ihop, låna av en gangster eller glöm bort guldet.
Tror ingen vetttig lånagivare kommer låna ut det beloppet.

Lycka till ts och ett tips är att aldrig låna till något annat än bostäder, eventuellt bil, men öven en bra bil kan man spara ihop till om man prioriterar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in