2016-05-11, 10:38
Bannlyst
Ja, rubriken säger väl det mesta. Ingen höjdare. Fler som känner igen sig eller inbillar jag mig?
Citera
2016-05-11, 10:45
Medlem
Dofternas avatar
Beror på. Hur lång är du och vilken hårfärg?
Citera
2016-05-11, 10:53
Medlem
whaks avatar
Jag sköljer alltid rövskägget efter bajsandet.
Det är en av anledningarna till att jag helst bajsar hemma.
Citera
2016-05-11, 10:53
Medlem
InteLagoms avatar
Vårda det, så luktar det mindre.
Citera
2016-05-11, 13:17
Avslutad
Läste nånstans att ett skägg innehåller mer baciller och snusk än en offentlig toalett. Sen beror det väl säkert på hur stort skägget ifråga är och en massa andra variabler.
Citera
2016-05-11, 13:27
Medlem
Pecanpies avatar
Gissningsvis är det i din näsa det sitter, inte i skägget.
Citera
2016-05-11, 13:45
Medlem
GormDenGamles avatar
Tvätta händerna före du börjar stryka i skägget.
Fan vad äckligt!
Citera
2016-05-11, 14:35
Medlem
Orm Ondes avatar
Du kanske borde klippa skägget så att det inte blir så långt att det hänger ner i toalettstolen när du skiter? Även om det kanske är praktiskt att torka sig med skägget om toalettpappret är slut.
Citera
2016-05-11, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Läste nånstans att ett skägg innehåller mer baciller och snusk än en offentlig toalett. Sen beror det väl säkert på hur stort skägget ifråga är och en massa andra variabler.
Förvånar mig inte. Satte sig en man med väldigt långt skägg bredvid mig på tåget för ett tag sen, och fyfan vad illa det luktade. Stort skägg luktar riktigt illa.
Citera
2016-05-15, 00:13
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ska väl tilläggas att ett rakat ansikte innehåller mer baciller och bakterier än ett ansikte med skägg, så det är skitsamma om du har skägg eller inte

Källa: http://www.metro.se/nyheter/professorn-slatrakade-har-mer-bakterier-i-ansiktet-an-skaggiga/EVHoed!oak9MnXjY9J4Y/

Om ditt skägg luktar bajs efter du bajsat så föreslår jag att du slutar torka röven med det.
Det är ren inbillning från din sida helt enkelt
Senast redigerad av Mr.Ness 2016-05-15 kl. 00:16.
Citera
2016-05-15, 04:16
Medlem
cmbws avatar
Citat:

Vad du läste var att man hittade en bakterie som även finns i avföring. Huruvida denna bakterien kommer från avföring framgick såklart inte.

Vad du (och kanske TS med) borde läsa på gällande är varför vi har viss kroppsbehöring. Skägg bidrar till en betydligt fräschade hygien, att smutsiga hobos eller hipsters som inte tvättar sig sedan har skägg är såklart inte relevant i denna diskussion.

Sköt hygienen så ska ni få se att det löser sig. Till och med nordmännen för >1000 år sedan fattade detta bättre än ni

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Om ditt skägg luktar bajs efter du bajsat så föreslår jag att du slutar torka röven med det.

Senast redigerad av cmbw 2016-05-15 kl. 04:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in