• 1
  • 2
2020-08-30, 21:25
Medlem
Azchateros avatar
Har krt med IQOS sedan de lanserades hr i Sverige.

Just nu rker jag enbart Kelly (grna Heets) och r nog den jag kommer att fortstta med helt. Bra mentholsmak, tycker att de rcker lika lnge som en vanlig icke-100 Marlboro och ett paket kostar 50, istllet fr 68, som de vanliga Marlboro kostar.

599 fr IQOS var ocks ett bra pris. Hade nog inte kpt den om den kostade 1000.
Citera
2021-05-28, 09:14
Medlem
Knner ju inte den dr nikotinkicken som man fr med vanliga cigg.
Citera
2022-03-12, 01:05
Medlem
Rxds avatar
Hftig produkt i teorin. Ett modernt skrare stt att rka som r ngot mitt emellan en vape och en traditionell cigarett, som scratchar den dr knslan alla fd analoga cigarettrkare jagar (Det har till och med brjat komma heat sticks av te istllet fr tobak!) Tyvrr r vi inte dr n.

Blev nyfiken och kpte en heat not burn-device. Knslan var okej. Smaken r sdr. i och med att tobaken vrms upp och inte brinner knns det konstant som att man rker det sista av en cigg man r pvg att fimpa.

Mdde sjukt illa efter att ha rkt en heat stick samt knde mig allmnt konstig och det hll i sig lnge. Kollade p internet och en del har rapporterat liknande upplevelser. Ingen aning vad det kan bero p. Antingen blir nikotin-kicken mycket starkare (som nr man rker grs i en vaporizer) eller s beror det p ngot annat oknt mne som man andas in vid upphettningen. Men jag gissar bara.

Det r iallafall min upplevelse av dom nuvarande heat not burn produkterna.

Hoppas att utvecklingen fortstter och att vi ngon gng i framtiden kan njuta av en ny sorts cigarett som r mindre hlsofarliga men samtidigt erbjuder en bra rkupplevelse. Det borde knappast vara omjligt? Cannabis kan man ju rka som fan utan att man upplever ngra strre hlsoproblem.
Senast redigerad av Rxd 2022-03-12 kl. 01:20.
Citera
2022-05-05, 09:50
Medlem
Bumpar denna gamla trd!

Hur r lget egentligen med dessa produkter?

1. Knner ni som innan rkt en hel del att det gr att kra p detta istllet?
2. Vad kostar egentligen tobaken, r den dyrare n vanliga cigg?
3. Hur r kvaliteten p produkten?
4. Rker ni cigg iaf?
Citera
2022-05-10, 09:23
Medlem
Tidigare rkt kanske 2 vanliga Marlboro Menthol paket/mn. Maj 2020 fick de inte lngre sljas och jag gick d ver till iqos duo3 (har tv stycken). Kr enbart mrkbl- IQOS menthol paketen. Tycker det funkar bra. Skulle aldrig ta en vanlig icke-menthol cigg, s jag r nog deras typiska kund som gillar smaksatt men som inte vill ha hallonfluff-vape. Har testat uppehll p tv veckor ett par gnger och kunna hlla det dr, vilket man nog inte kunnat med vanliga cigg. Tycker allt att man fr en nickotinkick av dessa. Om man rker mindre n en paket i veckan, s frsvinner smaken ganska fort. Pga det har jag frvarat paketen i en zip-pse fr bevara aromen lite lngre, hjlper nog inte direkt. Smakmssigt r paket som r max ett par dagar gammalt det absolut bsta, det r fr jag gillar mentholkombon.

50 kr per paket p Pressbyrn. Tidsmssigt kan jag rka lngre med en iqos heats n min vn som kr vanliga cigg men ger nog exakt samma nikotinmngd som vanliga. Blir ungefr samma rkmngd ur mun som med vanlig cigg, s knslan finns dr.
Senast redigerad av Bigbaraboom84 2022-05-10 kl. 09:26. Anledning: Kompletterad info
Citera
2022-12-13, 15:35
Medlem
bjornebarns avatar
Finns iqos Terea att kpa i Sverige eller behver jag ta med mig frn utlandet?

Deras idiotiska sida lter mig inte se den svenska sidan frn utlandet och de ser igenom min vpn -_-
Citera
2022-12-28, 17:35
Medlem
Deagle66s avatar
Har precis skaffat mig en Iqos.
599:- p kiosken och om jag registrerar den ska jag tydligen f 200:- vrdecheck.

D jag vanligtvis rker Marlboro Gold s kpte jag Heats Teak selection.
Ja, den smakar helt och ven om jag tyckte den tog slut lite fort s ska jag fortstta med den.

Hur r det fr er andra som anvnt Iqos nu ett tag, njda eller inte?
Citera
2023-05-09, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Finns iqos Terea att kpa i Sverige eller behver jag ta med mig frn utlandet?

Deras idiotiska sida lter mig inte se den svenska sidan frn utlandet och de ser igenom min vpn -_-

Nya Iqos Iluma, som anvnder Terea istllet fr Heets, finns att bestlla p iqos hemsida nu. Just nu 30% p priset p de tv dyrare modellerna. 559kr resp 699kr.

Iqos Iluma, ordinarie 799kr, ser ut som gamla iqos duo 3.
Iqos Iluma Prime, ordinarie 999kr, exakt samma rkenhet med mer krnglig lsning p laddaren.
Iqos Iluma One, allt i ett lsning, ingen extern laddare, 599kr.

Pressbyrn ska snart brja slja Terea. Kanske vecka 20 2023..
Citera
2023-05-10, 13:11
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbaraboom84
Nya Iqos Iluma, som anvnder Terea istllet fr Heets, finns att bestlla p iqos hemsida nu. Just nu 30% p priset p de tv dyrare modellerna. 559kr resp 699kr.

Iqos Iluma, ordinarie 799kr, ser ut som gamla iqos duo 3.
Iqos Iluma Prime, ordinarie 999kr, exakt samma rkenhet med mer krnglig lsning p laddaren.
Iqos Iluma One, allt i ett lsning, ingen extern laddare, 599kr.

Jag har kpt Iqos Iluma igr, Terea-stickorna finns p Pressbyrn vid stermalmstorgs t-bana. Som sagt kommer de ut i rikstckande butiker nsta vecka. Vldigt njd n s lnge, sknt att slippa rengra som tidigare modeller. Anvnt IQOS i ngra r nu och helnjd.
Citera
2023-05-10, 16:25
Medlem
Hej. Hmtade min Iqos Terea Prime ocks igr. Den r bttre. Varmare knsla direkt. Tyvrr r smakerna/utbudet exakt samma som Heets i Svetige. Internationellt finns mycket fler "smaker". Kunde ocks kpa Terea p Pressbyrn i Gteborg igr. Ocks anvnt iqos sedan maj 2020 nr menthol frbjds i vanliga cigg.
Citera
2023-05-12, 22:25
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:

Nice, tack fr infon

Citat:
Ursprungligen postat av Gurkan100
Jag har kpt Iqos Iluma igr, Terea-stickorna finns p Pressbyrn vid stermalmstorgs t-bana. Som sagt kommer de ut i rikstckande butiker nsta vecka. Vldigt njd n s lnge, sknt att slippa rengra som tidigare modeller. Anvnt IQOS i ngra r nu och helnjd.

De behver fortfarande rengras en del. Jag gissar att "ngan" lmnar ngon form av residue. Det r dock inte i nrheten av lika mycket som tidigare iqos. Har haft nya sedan November.

Citat:
Tyvrr r smakerna/utbudet exakt samma som Heets i Svetige. Internationellt finns mycket fler "smaker".
Finns "Amelia pearl" i Sverige? Det r min favorit, smakar typ som sockervadd.
Senast redigerad av bjornebarn 2023-05-12 kl. 22:28.
Citera
2024-04-01, 19:49
Medlem
Missat detta men tydligen slutar menthol heets sljas i Sverige 1 maj 2024.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in