• 1
  • 2
2020-08-30, 21:25
Medlem
Azchateros avatar
Har kört med IQOS sedan de lanserades här i Sverige.

Just nu röker jag enbart Kelly (gröna Heets) och är nog den jag kommer att fortsätta med helt. Bra mentholsmak, tycker att de räcker lika länge som en vanlig icke-100 Marlboro och ett paket kostar 50, istället för 68, som de vanliga Marlboro kostar.

599 för IQOS var också ett bra pris. Hade nog inte köpt den om den kostade 1000.
Citera
2021-05-28, 09:14
Medlem
Känner ju inte den där nikotinkicken som man får med vanliga cigg.
Citera
2022-03-12, 01:05
Medlem
Rxds avatar
Häftig produkt i teorin. Ett modernt säkrare sätt att röka som är något mitt emellan en vape och en traditionell cigarett, som scratchar den där känslan alla fd analoga cigarettrökare jagar… (Det har till och med börjat komma heat sticks av te istället för tobak!) Tyvärr är vi inte där än.

Blev nyfiken och köpte en ”heat not burn-device”. Känslan var okej. Smaken är sådär. i och med att tobaken ”värms upp” och inte brinner känns det konstant som att man röker det sista av en cigg man är påväg att fimpa.

Mådde sjukt illa efter att ha rökt en heat stick samt kände mig allmänt ”konstig” och det höll i sig länge. Kollade på internet och en del har rapporterat liknande upplevelser. Ingen aning vad det kan bero på. Antingen blir nikotin-kicken mycket starkare (som när man röker gräs i en vaporizer) eller så beror det på något annat okänt ämne som man andas in vid upphettningen. Men jag gissar bara.

Det är iallafall min upplevelse av dom nuvarande ”heat not burn” produkterna.

Hoppas att utvecklingen fortsätter och att vi någon gång i framtiden kan njuta av en ny sorts cigarett som är mindre hälsofarliga men samtidigt erbjuder en bra rökupplevelse. Det borde knappast vara omöjligt? Cannabis kan man ju röka som fan utan att man upplever några större hälsoproblem.
Senast redigerad av Rxd 2022-03-12 kl. 01:20.
Citera
2022-05-05, 09:50
Medlem
Bumpar denna gamla tråd!

Hur är läget egentligen med dessa produkter?

1. Känner ni som innan rökt en hel del att det går att köra på detta istället?
2. Vad kostar egentligen tobaken, är den dyrare än vanliga cigg?
3. Hur är kvaliteten på produkten?
4. Röker ni cigg iaf?
Citera
2022-05-10, 09:23
Medlem
Tidigare rökt kanske 2 vanliga Marlboro Menthol paket/mån. Maj 2020 fick de inte längre säljas och jag gick då över till iqos duo3 (har två stycken). Kör enbart mörkblå- IQOS menthol paketen. Tycker det funkar bra. Skulle aldrig ta en vanlig icke-menthol cigg, så jag är nog deras typiska kund som gillar smaksatt men som inte vill ha hallonfluff-vape. Har testat uppehåll på två veckor ett par gånger och kunna hålla det där, vilket man nog inte kunnat med vanliga cigg. Tycker allt att man får en nickotinkick av dessa. Om man röker mindre än en paket i veckan, så försvinner smaken ganska fort. Pga det har jag förvarat paketen i en zip-påse för bevara aromen lite längre, hjälper nog inte direkt. Smakmässigt är paket som är max ett par dagar gammalt det absolut bästa, det är för jag gillar mentholkombon.

50 kr per paket på Pressbyrån. Tidsmässigt kan jag röka längre med en iqos heats än min vän som kör vanliga cigg men ger nog exakt samma nikotinmängd som vanliga. Blir ungefär samma rökmängd ur mun som med vanlig cigg, så känslan finns där.
Senast redigerad av Bigbaraboom84 2022-05-10 kl. 09:26. Anledning: Kompletterad info
Citera
2022-12-13, 15:35
Medlem
bjornebarns avatar
Finns iqos Terea att köpa i Sverige eller behöver jag ta med mig från utlandet?

Deras idiotiska sida låter mig inte se den svenska sidan från utlandet och de ser igenom min vpn -_-
Citera
2022-12-28, 17:35
Medlem
Deagle66s avatar
Har precis skaffat mig en Iqos.
599:- på kiosken och om jag registrerar den ska jag tydligen få 200:- värdecheck.

Då jag vanligtvis röker Marlboro Gold så köpte jag Heats Teak selection.
Ja, den smakar helt och även om jag tyckte den tog slut lite fort så ska jag fortsätta med den.

Hur är det för er andra som använt Iqos nu ett tag, nöjda eller inte?
Citera
2023-05-09, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Finns iqos Terea att köpa i Sverige eller behöver jag ta med mig från utlandet?

Deras idiotiska sida låter mig inte se den svenska sidan från utlandet och de ser igenom min vpn -_-

Nya Iqos Iluma, som använder Terea istället för Heets, finns att beställa på iqos hemsida nu. Just nu 30% på priset på de två dyrare modellerna. 559kr resp 699kr.

Iqos Iluma, ordinarie 799kr, ser ut som gamla iqos duo 3.
Iqos Iluma Prime, ordinarie 999kr, exakt samma rökenhet med mer krånglig lösning på laddaren.
Iqos Iluma One, allt i ett lösning, ingen extern laddare, 599kr.

Pressbyrån ska snart börja sälja Terea. Kanske vecka 20 2023..
Citera
2023-05-10, 13:11
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbaraboom84
Nya Iqos Iluma, som använder Terea istället för Heets, finns att beställa på iqos hemsida nu. Just nu 30% på priset på de två dyrare modellerna. 559kr resp 699kr.

Iqos Iluma, ordinarie 799kr, ser ut som gamla iqos duo 3.
Iqos Iluma Prime, ordinarie 999kr, exakt samma rökenhet med mer krånglig lösning på laddaren.
Iqos Iluma One, allt i ett lösning, ingen extern laddare, 599kr.

Jag har köpt Iqos Iluma igår, Terea-stickorna finns på Pressbyrån vid östermalmstorgs t-bana. Som sagt kommer de ut i rikstäckande butiker nästa vecka. Väldigt nöjd än så länge, skönt att slippa rengöra som tidigare modeller. Använt IQOS i några år nu och helnöjd.
Citera
2023-05-10, 16:25
Medlem
Hej. Hämtade min Iqos Terea Prime också igår. Den är bättre. Varmare känsla direkt. Tyvärr är smakerna/utbudet exakt samma som Heets i Svetige. Internationellt finns mycket fler "smaker". Kunde också köpa Terea på Pressbyrån i Göteborg igår. Också använt iqos sedan maj 2020 när menthol förbjöds i vanliga cigg.
Citera
2023-05-12, 22:25
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:

Nice, tack för infon

Citat:
Ursprungligen postat av Gurkan100
Jag har köpt Iqos Iluma igår, Terea-stickorna finns på Pressbyrån vid östermalmstorgs t-bana. Som sagt kommer de ut i rikstäckande butiker nästa vecka. Väldigt nöjd än så länge, skönt att slippa rengöra som tidigare modeller. Använt IQOS i några år nu och helnöjd.

De behöver fortfarande rengöras en del. Jag gissar att "ångan" lämnar någon form av residue. Det är dock inte i närheten av lika mycket som tidigare iqos. Har haft nya sedan November.

Citat:
Tyvärr är smakerna/utbudet exakt samma som Heets i Svetige. Internationellt finns mycket fler "smaker".
Finns "Amelia pearl" i Sverige? Det är min favorit, smakar typ som sockervadd.
Senast redigerad av bjornebarn 2023-05-12 kl. 22:28.
Citera
2024-04-01, 19:49
Medlem
Missat detta men tydligen slutar menthol heets säljas i Sverige 1 maj 2024.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in