2016-05-16, 07:42
Medlem
jodå
Citera
2016-05-18, 15:35
Medlem
society-players avatar
Congoat, dessa dieter är förvirrande och ALLA har sina fördelar och nackdelar ärlig talat, alla passar olika för olika människor för alla har olika livsstil och mål, så den dieten du borde följa är PEDFM aka perfect enhanced diet for me, som du kommer fram till efter ha kollat runt och testat lite olika dieter det är bara att ta det bästa från alla dieter och pressa in i din egen livsstil och vardag och hur reultatorienterad du är, för mig just nu Får jag i mig ALLA mineraler och vitaminer 100 RDI per dag ink 5 liter vatten och högt protein och mår svin bra som oxså är mitt mål
Citera
2016-05-22, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av society-player
Congoat, dessa dieter är förvirrande och ALLA har sina fördelar och nackdelar ärlig talat, alla passar olika för olika människor för alla har olika livsstil och mål, så den dieten du borde följa är PEDFM aka perfect enhanced diet for me, som du kommer fram till efter ha kollat runt och testat lite olika dieter det är bara att ta det bästa från alla dieter och pressa in i din egen livsstil och vardag och hur reultatorienterad du är, för mig just nu Får jag i mig ALLA mineraler och vitaminer 100 RDI per dag ink 5 liter vatten och högt protein och mår svin bra som oxså är mitt mål

ODI är att föredra av vissa vitaminer å mineraler.

Men du har helt rätt.

5 liter vatten ut över det du får i dig via maten? Varför?
Citera
2016-05-23, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConGOAT

Måste säga att just nu känner jag mig otroligt fräsch och tillfreds mentalt.

Något jag borde tänka på?

Undviker gärna allt med över 7% kolhydrater då jag tänkte köra en väldigt strikt lchf diet med periodisk fasta. Och göra detta 7 dagar i veckan 52 veckor om året.

Har du konsulterat med näringsfysiolog/dietist/läkare angående din nya diet?
Citera
2016-05-24, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rory

Nej. Varför?

Var hos en dietist med min gamla diet. Som bestod av lowcarb men frukt. Hon tyckte jag kunde äta godis 1ggr i veckan och vittbröd och massa tjafs... Samt hade en näringstabell från 70-talet...
Citera
2016-05-24, 08:22
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rory
Läkare kan inget om näringfysiologi.
Dietister lever kvar i 70-talet utom några enstaka exempel.
Näringsfysiolog är enda pålitliga fallet.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in