Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-06, 13:39
  #1
Medlem
jamenjoabsoluts avatar
Jag var på en pub för några månader sen och träffade en som var extremt lik mig. Mest på skoj gav jag honom mitt leg som jag vet hade gått ut 2014. Vi var berusade vid tillfället.

Den jäveln har nu antagligen plankat och visat mitt id när kontrollanterna tog honom. SL ger en faktura direkt så jag blev informerad av det först nu när inkasso gav sig in i leken. Så min tid att göra en bestridan har gått ut eftersom jag inte blev informerad om att jag ens behövde betala någonting.

Mitt enda giltiga id är mitt pass, så jag försöker få polisen att få fram den uppgiften då SL utgått från en ogiltig legitimation, vilket de borde dubbelkolla känns det som? Ska också scanna in mitt pass så att de kan se att min signatur antagligen är helt annorlunda från den som de fick när han haffades.

Jag har dock någon slags grundläggande misstänksamhet kring myndigheter på det här sättet, så något säger mig att jag kommer behöva betala hur jag än gör och mår ganska mycket piss över det.

Finns det något mer jag kan göra för att bevisa att det inte var jag som plankade? Jag antar att bevakningskameran på bussen är en lönlös tanke? Hur skulle ni göra i min situation?
Citera
2016-05-12, 21:14
  #2
Medlem
Niggerss avatar
Jesus! Ge bort sitt ID!! Kanske inte så begåvat kanske? En ID handling som har gått ut skall makuleras.

Detta är en brist med Svenska ID handlingar, att man inte kolla dem emot ett central register, då skulle kunna hindra den här typen av bedrägerier.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback