2016-05-05, 15:59
Medlem
Greateds avatar
Som sagt så när jag ska låsa upp bilen använder jag en 'fjärrkontroll' då det samtidigt larmas av och på.

Jag har ett problem när bilen stått ett tag kan det ta många försök innan jag lyckas och då står jag precis vid bilen och pekar åt alla håll och kanter, öppnar jag med nyckeln går larmet. Senast idag så stod jag säkert 5 minuter och försökte låsa upp bilen innan den gick upp. Efter att jag kört en stund så är det inga problem alls med fjärren, dock så måste man fortfarande stå nära för att den skall reagera.

Jag har bytt batterier i själva fjärrkontrollen men det hjälpte inte, den är alltid förövrigt seg att man måste stå max 2 meter ifrån bilen för att den skall reagera alls. Har dessutom bytt ut mitt bilbatteri för en månad sedan ifall det har någon betydelse.

Ett larm går väl via batteriet på bilen, men det är väl inte problemet då själva bilen startar utav problem samtidigt som det kan vara svårt att larma/av.

Edit: här har ni bild på nyckeln med fjärr: http://i.imgur.com/cTYPHb4.jpg

Tacksam för alla svar
Senast redigerad av Greated 2016-05-05 kl. 16:02.
Citera
2016-05-05, 16:25
Medlem
toby79s avatar
Dom där brukar kunna bli dåliga med tiden. Till sist får man stå med fjärrkontrollen mot bilen.
Mottagaren sitter till höger om handskfacket mot höger flygel. Vill du se mottagaren så får du ta bort facket. Men du har ingen större glädje av att se den för du kan med största sannolikhet inte göra något vettigt med den.

Däremot så kanske du har en massa skit i facket som du kan ta bort. Speciellt sånt som kan störa radiovågor.

Det går att lösa problemet helt, men det är en fråga om kompetens och eller pengar.

Lägger till artikelnummer om du vill googla vidare på lösningar:
9148645 Mottagare
9148882 Kontrollmodul
Senast redigerad av toby79 2016-05-05 kl. 16:29.
Citera
2016-05-05, 18:34
Medlem
Greateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toby79
Dom där brukar kunna bli dåliga med tiden. Till sist får man stå med fjärrkontrollen mot bilen.
Mottagaren sitter till höger om handskfacket mot höger flygel. Vill du se mottagaren så får du ta bort facket. Men du har ingen större glädje av att se den för du kan med största sannolikhet inte göra något vettigt med den.

Däremot så kanske du har en massa skit i facket som du kan ta bort. Speciellt sånt som kan störa radiovågor.

Det går att lösa problemet helt, men det är en fråga om kompetens och eller pengar.

Lägger till artikelnummer om du vill googla vidare på lösningar:
9148645 Mottagare
9148882 Kontrollmodul

Hajjar inte vars du får artikelnumren ifrån, men det verkar ha blivit bättre när jag rensade handsfacket. Den verkar endast vara trög när jag inte kört bilen på ett tag som sagt, nyss hade jag inga som helst problem att låsa upp/larma från några meters avstånd. Men problemet ligger som sagt på morgonen när den stått några timmar.

Har du något mac-gyver knep som kan lösa detta?
Citera
2016-05-05, 18:47
Medlem
tastass avatar
1. Larma av
2. Kasta dosan så långt du kan
3. Använd dig enbart av nyckeln resten av bilens livstid

Mitt bilägande blev så mycket mindre tålamodsprövande efter jag genomfört ovanstående övning med min gamla V70.
Citera
2016-05-05, 19:05
Medlem
Greateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
1. Larma av
2. Kasta dosan så långt du kan
3. Använd dig enbart av nyckeln resten av bilens livstid

Mitt bilägande blev så mycket mindre tålamodsprövande efter jag genomfört ovanstående övning med min gamla V70.

Tänkte samma som dig, riktigt irriterande när biljäveln inte vill låsa upp. Att stå flera minuter och knappa innan det händer något har jag ingen lust med.

Blir det sämre och sämre så kommer jag utan tvekan larma av och aldrig mer röra skiten igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in